В борбата за икономия на гориво и намаляване на вредните емисии автомобилните производители измислиха "екологичен" режим на движение. Той се счита за най-икономичният, но никой не предупреждава собствениците на превозни средства, че това е вредно за агрегатите.
"Еко"-режим може да бъде открит практически при почти всеки съвременен модел, като изключение правят само бюджетните коли. Повечето собственици на автомобили обаче не подозират, че той е опасен и честото му използване може да доведе до повреди на основните задвижващи агрегати. Причината е в неговата работа, тъй като в случая компютърът отчаяно се стреми да минимализира разхода на гориво, като държи оборотите на мотора максимално ниско. В същото време автоматичната скоростна кутия включва колкото се може по-висока предавка.
Динамиката на автомобила пада катастрофално и това затруднява водача при всяка маневра. Факт е, че се пести гориво, но пък моторът работи на почти празни обороти, което го натоварва допълнително. Номерът е в това, че смазването на двигателя е пропорционално на оборотите, тоест - колкото са по-ниски те, толкова по-малко масло получава агрегатът.
В един момент се налага рязко ускорение, което води до сериозно натоварване на мотора. В случая се износват всички елементи от двигателя, тъй като маслото осигурява смазване не само на триещите се повърхности, но и охлажда буталата и стените на горивната камера. По този начин опитът за пестене на гориво може да доведе дори до основен ремонт на мотора.
Режимът "Еко" е сериозно изпитание и за автоматичната скоростна кутия. Както вече стана дума, в случая тя се опитва да включи максимално висока предавка по време на движение. Дори ако автомобилът се движи в задръстване, кутията се опитва да избяга от първа скорост и да отиде на втора или дори трета. В един момент обаче кутията е принудена да връща предавките, тъй като колата не ускорява. И съответно това води до износване на основните елементи от трансмисията, като при роботизираните скоростни кутии най-често страда съединителят.
Друг проблем на екологичния режим е безопасността, тъй като при него излизането от опасна ситуация на пътя става доста по-трудно. Най-елементарният пример за това е изпреварване на тесен път. Водачът има видимост и тръгва да задминава колата пред него. Ускорението в случая е доста по-ниско от обикновеното и маневрата се осъществява по-бавно, като има риск времето за нея просто да не стигне, ако отсреща се появи друго превозно средство. Резултатът в случая може да бъде дори катастрофа с фатални последици.
Повече подобни новини четете в Automedia.

Украйна ще има нужда от финансова подкрепа още в началото на 2026 г.
Компаниите в САЩ вече не се колебаят да съкращават служители
Голям германски доставчик на авточасти забавя производството поради недостиг на чипове
И Турция започва да намалява покупките на руски петрол
BlackRock привлича биткойн китовете в орбитата на Wall Street
Какво представлява особеният управител за "Лукойл Нефтохим"?
Албена, пострадала на ралито край Варна, оцеля и се възстановява
ЦСКА загря за "Левски" с 3:1 срещу "Монтана"
Омбудсманът: Спешно трябва нова формула за сметките за парно
Полицията в София задържа трима за разпространение на наркотици
Обедна емисия
Разкрепостената Виктория Варга
От Локо Пловдив ревнаха: Искат от БФС да посече Ботев
Нанков: Прекалено бяхме респектирани от ЦСКА
"Кошмара" се закани за бой над Левски
Христо Янев каза как успя да възроди ЦСКА
Клуб от Висшата лига уволни мениджъра си
Седмична нумерологична прогноза за 3 – 9 ноември
Любовен хороскоп за ноември
Възстановяване на самочувствието след раздяла – какво помага?
3 упражнения, с които да намалите мазнините около талията при перименопауза
Нумерологична прогноза за 2 ноември
Таро карта за 2 ноември, неделя
Трима мотористи са в болница след катастрофа
Хороскоп за 3 ноември 2025
Запалиха три коли в Монтана
Протест пред Съдебната палата в София заради загиналите по пътищата
Община Варна търси началник на отдел „Строителен контрол“
Камион изгоря в Прохода на Републиката
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship