2021 е годината на жп транспорта в ЕС

Брюксел насърчава пътуването с влакове
2 яну 2021 09:05, Петя Славова
19
2021 е годината на жп транспорта в ЕС
Снимка: Bloomberg/Andreas Gebert

2021 е годината на железопътния транспорт в Европейския съюз (ЕС) - инициатива, която цели да покаже ползите от този вид транспорт и да насърчи използването му от гражданите и бизнеса, съобщава Investor.bg.

Железопътният транспорт е сигурен, устойчив и екологичен и не е развил пълния си потенциал, посочват от Европейската комисия (ЕК). Той ще помогне за изпълнението на заложените цели за въглеродна неутралност до 2050 година. Затова и в Брюксел организират редица събития, които да помогнат на европейците да преоткрият този начин на придвижване.

Влаковите композиции отделят една 0,5% от свързаните с транспорта емисии въглероден диоксид в ЕС, показва статистиката. В същото време едва 7% от пътуващите в ЕС използват влакове. По отношение на товарите 11% се превозват с жп транспорт.

Увеличаването на дела на пасажерите и превозените товари ще намали емисиите и замърсяването в общността. Това допринася за постигане на записаното в Зелената сделка на ЕС. Като цяло транспортът е отговорен за 25% от емисиите въглероден диоксид в ЕС. Според плановете на Брюксел те трябва да бъдат намалени с 90% до 2050 година.

Цялата статия четете в Investor.bg.


19
Още по темата: влакБрюкселЕКпътници
Още от ЕС
През 2021 Германия между пандемията и сбогуването с Меркел
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
8
 
! Отговори
ммм ..! преди 2 седмици
Една от най-старите жп линии беше Червен бряг-Кнежа-Бе(я)ла Слатина-Алтимир-Букьовци (Мизия)-Оряхово.
125 км са построени за 18 години.
Навремето имаше по 6 влака отиване и връщане.
Времетраенето в едната посока беше 3.45 часа.
Голямо крадене на гориво падаше, а кондукторите не винаги издаваха билети на пътниците; е, парите влизаха в техният джоб ...
През 2003 година линията беше закрита, а през 2005 релсите бяха премахнати от една фирма близка до властимащите, т.е. до Симеон II, а неговият баба
17
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
В Европа няма влакове. Май само във Франция има 2-3 линии долу горе добре направени.
Днес истински влакове има в само в Япония и Китай.
16
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
ЕК в Брюксел е по кампаниите, планирането и субсидиите в пъти повече от политбюро и цк в цялата им история.

ПП. И за разлика от тези на комунистите, дефинициите на кампаниите са продиктувани от икономически интереси... за да "няма корупция".
15
1
 
9
 
! Отговори
Кармен Златарева преди 2 седмици
С удоволствие бих пътувала от БГ до страните в Западна Европа и обратно....Преди години имаше директно влакове до Берлин
14
2
 
4
 
! Отговори
Черен влак преди 2 седмици
На БДЖ влаковете също са зелени, поне вагоните.
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Петя дали прави разлика между "една" и "едва"? Или по-скоро е изцвъкала текста, колкото та отчете дейност?
12
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Абе, а в другите страни от ЕС дали има такова нещо като крадене на гориво от локомотиви, и замеряне на влакове с камъни??
11
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
напоследък рейсаджиите протестират срещу споделеното пътуване
интересно, коги съсипаха БДЖ не протестираха
не знам дали сте запознати чия собственост е най-голямата фирма за автобусни превози, колко често им аварират автобусите, колко народ са затрили от катастрофи и как ДАИ и КАТ си затварят очите за нарушения
мже да проверите из гугъл ако не знаете
10
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Година на жп транспорта в ЕС, а в България мутрите ще фалират БДЖ, за да го продадат за скрап
9
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
ЖП-транспортът може да е всичко , но е СКЪП.
Вижте цените на краиградските влакчета в Лондон -200-400€ /месечно.
В Испания до Мадрид с автобус 20-35€ (58€ с първа класа в индивидуално кресло), а с влак е двойно .
От ЕК само ще узаконят държавните субсидии, като включат ЖП-транспорта в отласлите които могат да се възползват от хилядите милиони евро в заеми , дето удобриха за следващите 3 години , а за нас по-високи цени
8
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
На времето даже до селските заводи имаше ЖП.
7
4
 
14
 
! Отговори
Интеграл от Хикс 2 преди 2 седмици
И България може да отбие номера, но Тиквата Не трябва да е навласт. Може да върнат за начало, разписанието от 1988 г. Няма да сгрешат, за ужас на рейсовете които Не са ни нужни.
6
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
В БРЮКСЕЛ СА СЕ СЪБРАЛИ ЕДНА ТЪЛПА БЮРОКРАТИ НА ЗАПЛАТИ И САМО НАСЪРЧАВАТ ЛИ НАСЪРЧАВАТ
5
4
 
16
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 2 седмици
Тия от ЕС не знаят эа наще стари диэелови локомотиви, не са ги виждали в движение
4
7
 
15
 
! Отговори
ГосТ преди 2 седмици
Комунистите са го измислили - заводи, пристанища и железопътна инфраструктура. демокрацийката също - дигитализация (к'вото и да означава това) и нискокачествени магистралки.
3
2
 
36
 
! Отговори
сигурно преди 2 седмици
Не се развива ЖП транспорта ,защото ще фалират депесарските автобусни фирми !! Това е държавна политика !
2
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ние ще прапуснем
1
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
И на мен ми се иска да имахме развит жп транспорт, но уви