Мускулни крампи през нощта – Как да се справим?

Може да се дължат на редица фактори, вижте!
13 юни 2017 10:23, Eкип на Puls.bg
4
Мускулни крампи през нощта – Как да се справим?
Reuters

Мускулните крампи представляват неволеви и често болезнени стягания или спазми на мускулите, най-често на краката. Продължавайки от няколко секунди до няколко минути, те често водят до дискомфорт и нарушават съня на засегнатия от тях. 

Истинската причина за появата на мускулните крампи нощем все още не е установена, но се предполагат някои фактори, които биха имали предразполагаща роля: 
  • Бременност – крампи възникват поради намаляване на количеството на определени минерални вещества, в това число калций и магнезий, особено в последните месеци на бременността;
  • Излагане крайниците на студено, особено на студена вода;
  • Соматични заболявания – бъбречни заболявания; заболявания на периферните артерии, щитовидни заболявания, множествена склероза и др.;
  • Недостиг на калий, калций и други минерални вещества в организма;
  • Състояние на дехидратация на организма;
  • Продължителното стоене денем върху твърда повърхност ;
  • Неудобна позиция на краката при сън;
  • Пренапрежение на мускулите или тяхната увреда;
  • Употреба на определени медикаменти – антипсихотици, контрацептиви, диуретици, статини, стероиди;
  • Алкохолизъм;
  • Паркинсонова болест;
  • Невромускулни заболявания – полиневропатия, миопатия; 
Какво е необходимо да се направи, ако нощните крампи са чести и предизвикват сериозен дискомфорт?
 
На първо място е необходимо да се изследват електролитите, за да се изключи евентуален техeн недоимък. Допълнителни изследвания могат да се наложат с оглед изключване на подлежащо заболяване.
 
Какви мерки могат да се предприемат, за да се предотврати появата на нощните крампи? 
 
На първо място е необходимо да се поддържа адекватна хидратация на организма – препоръчителен е приема на поне шест до осем чаши вода дневно;
Направете няколко леки разтягания на мускулите на краката преди да заспите;
Осигурете пространство на Вашите крака и пръсти, така че да се избегне евентуалното им притискане от спалното белъо;
Използвайте ортопедични обувки денем, така че да осигурите комфорт на Вашите крака.
Какво може да се направи, ако нощните крампи вече са налице? 
 
Рязкото изпъване на засегнатия мускул обикновено е най-ефективното средство за отшумяване на мускулната крампа. Лекото разтръскване на крака и масажирането му, както и топлата вана също водят до облекчаване на симптоматиката.
 

4
Още от
Напиши коментар Коментари
4
1
 
0
 
! Отговори
Георги Петров преди 4 месеца
Много важнопо е при поява на крампи, да се отпише консумацията на ЗАХАР. ПРЕСТАНЕТЕ ЗА 10 ДНИ КОНСУМАЦИЯТА НА ВСЯКАКВИ, СЛАДКИ ХРАНИ. След това, консумирайте сладки храни само до обяд. При мен това действа перфектно и по този начин се отървах от тях.
3
11
 
0
 
! Отговори
Изгърбич Задвратян преди 1 година
разправят че антифриз за пиене помагало срещу крампи
2
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Убождане с остър предмет действително помага, но е важно да се изясни произхода на крампата, за успешно решаване в дългосрочен план. Освен магнезий, може и комбинация с калий - Панангин (Паматон)
1
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Магнезия е чудесна идея. А в момента на крампа-хванете нещо метално-да речем-ножица.Вярвате или не-помага

Храни, които помагат за златист слънчев тен (галерия)
Храни, които помагат за златист слънчев тен (галерия)

Храни, които помагат за златист слънчев тен (галерия)

Храни, които подобряват кръвообращението и намаляват риска от съсиреци
Храни, които подобряват кръвообращението и намаляват риска от съсиреци

Храни, които подобряват кръвообращението и намаляват риска от съсиреци