Как да започнете захарен детокс?

Изберете здравословни заместители на захарта, а не изкуствени подсладители
24 окт 2020 22:30, Михаела Лазарова
8
Как да започнете захарен детокс?
Снимка: Istock

Ако има нещо в ежедневието ни, което не ни осигурява полезни хранителни вещества, а вреди на здравето ни, то това е захарта. Добавена в напитки, сладкиши, сосове, захарта нанася сериозни щети в дългосрочен план. Ето защо е важно да се опитаме да минимизираме нейната консумация, а ако можем да я изключим напълно от менюто си – още по-добре.

Има начин да подобрим общото си здравословно състояние, започвайки захарен детокс. Звучи сложно, кара ни да се страхуваме, че повече никога няма да хапнем вкусна торта. Но не забравяйте, че има чудесни десерти, които не са приготвени с рафинирана захар.

Как да започнете захарен детокс още днес? Поставете началото с това, че сладкишите вече няма да са вашата утеха срещу стреса, започнете да спортувате, а ето и още няколко лесни стъпки, които да следвате.

Хидратирайте се добре

Това означава да си осигурите достатъчно количество свежа вода. Водата е мощен детоксикатор, тъй като подпомага бъбреците и дебелото черво да елиминират излишъците от организма. Освен това, подлагайки се на захарен детокс, ще трябва да елиминирате от менюто си соковете в кутия, газираните и енергийни напитки, което ви освобождава повече място за вода.

Протеините и мазнините са от съществено значение

Консумирането на захарни изделия предизвиква в организма пикове и спадове на кръвната захар, в резултат на което се чувствате енергични, но скоро след това сте мудни, гладни и дори по-изнервени. Първите дни на захарния детокс могат да бъдат трудни. За да прекъснете този вреден цикъл, добавете към менюто си полезни източници на протеини и мазнини, като боб, риба, чисто месо, яйца, кисело мляко, сурови ядки. Те ще ви осигурят енергия и ситост, тъй като се храносмилат по-бавно. Освен това помагат и за отслабването.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


8
Още по темата: диабетдетоксзахар
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
1
 
! Отговори
Спортист преди 1 месец
Много зависи от гена. Аз бягам в Сентръл парк всяка сутрин по 10 км от 50 години. Специална диета нямам. Всичко е индивидуално.
5
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Мише не си подготвена!
Кафявата захар е безвредна, а с глюкоза дори захранват изтощени организми.

Traubenzucker (т.нар. Dextrose) или гроздовата захар в малки количества (две три супени лъжици дневно) е много полезна защото съдържа редица витамини от групата Б, минерали, аминокиселини и ред други полезни вещества.
4
0
 
4
 
! Отговори
До 4: преди 1 месец
Пишеш пълни глупости.
При бягане 10км може да изгориш средно около 800 калории, зависи от възрастта ти, теглото ти и темпа на бягане. Да не говорим, че когато тялото свикне с бягането тези изгорени калории намаляват, затова хората практикуват интервално бягане - редуване на бързо бягане с бавно.
Та, тези 800 калории са равни на един шоколад. Така, че бягаш и пълнееш ако се храниш със захари.
В случая резултатите се подобряват с консумацията на протеини, може да пиеш кафе и т.н.
3
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
зависи понякога захарта е полезна от 30 години бягам сутрин между 5 и 10 км чувствам се отлично но мисълта ми е за друго правил съм опити да бягам без да консумирам захарни изделия пълна трагедия но ако хапна нещо сладко обикновенно кафе със 3 лъжици захар и преди бягане една лъжица мед бягането ми е много леко пълен съм с енергия
2
0
 
3
 
! Отговори
Han Valen преди 1 месец
на захарта и храните съдържащи я трябва да се налага данък.същия като на цигарите.
1
0
 
3
 
! Отговори
Люлю преди 1 месец
особено боб, музикалното тревисто растение. обичам го