Гвоздейков: Железопътният транспорт у нас не е модернизиран

На развитието му трябва да се гледа като на бизнес модел
26
Гвоздейков:  Железопътният транспорт у нас не е модернизиран
Снимка: БГНЕС

На развитието на железопътния транспорт трябва да се гледа като на бизнес модел. Това каза пред БНР министърът на транспорта Георги Гвоздейков и обясни, че в този транспорт не е инвестирано досега, както е в държавите в Европа.

"Железопътният транспорт у нас не е модернизиран", посочи той.

С обявяването на обществените поръчки за нов подвижен състав е стартиран процесът по модернизация на БДЖ, посочи той.

"Модернизацията е свързана не само със закупуването на нови влакове, а и с нова визия и нова стратегия, която ние сме започнали да работим. Няма да стане бързо, но се надяваме, че до 2026 г., когато по Плана за възстановяване и устойчивост трябва да бъдат доставени новите влакове, България да има ясна стратегия и ясен бизнес план. Досега секторът разчита изцяло на субсидията от държавата и след това спира всякаква мисъл за развитие на този продукт, т.е. предоставянето на услуга, от която държавата може да спечели", каза министърът.
Железопътния транспорт има голямо бъдеще, тъй като е един от най-екологични транспорти в света и трябва да се инвестира в него, изтъкна още министърът на транспорта.

"Ние ще получим около 1 милиард безвъзмездно от Европа (по ПВУ - б.р.) и ако не можем да направим от това 15 или 20% печалба, значи че не можем да управляваме този ресурс. Не виждам проблем в бъдеще железопътният транспорт да генерира приход, да се самоиздържа и дори да е на печалба", посочи той.

Гвоздейков съобщи, че около 1,4 млн. евро ще бъде сумата, която трябва да плати страната ни за трети мост на река Дунав, за който на 20 септември правителствата на България и на Румъния подадоха формуляра за предпроектно проучване и кандидатстване за финансиране от Европейската комисия.

"Инициативата е от двете страни. Започваме да работим активно. Ние кандидатстваме за 50% финансиране от ЕК", обясни той.

Според него проектът ще бъде реализиран, защото геополитическата обстановка в региона е катализатор за това.
В предаването "Неделя 150" министър Гвоздейков определи като нестойностни твърдения на опозиционни депутати, че решенията в правителството се вземат от Асен Василев, министър на финансите и съпредседател на "Продължаваме промяната", а не от премиера Николай Денков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още по темата: Гвоздейков
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
5
 
! Отговори
Шиши преди 8 месеца
Нали трябва да вървят рейсовете на ДПС и горивата на Лукойл?Тоя и той е министър колко баба ми е космонавт.Откъде ги намират такива клоуни...
24
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Враца - София, 100 км, 2 часа и половина.
23
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен 23. Няма вече вода от чешмички. Капитализъм. Купуваш бутилирана. Първата работа на прехода беше да унищожат всички чешмички.
22
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Гвоздейков е авиационен инженер. Не съм виждал самолет на релси все още. Ама такива гадости съм виждал по вагоните на БДЖ, че все едно съм бил пехотинец в Ирак. Казвам пехотинец - то още малко да го бутаме тоя влак. Няма една вода от къде да си налееш. Кой остава човек без вода? БДЖ! Другите пътници си делят водата, някакви закуски. Все едно не пътуваш Бургас - София, ами някъде в Индия. Защото навсякъде има индийци. Без билети. Защото са 300, а има 1 кондуктор. И махнаха транспортна полиция!
21
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
"вече 45+34=79 г не спират да крадат." Че то сега краденето започва. ЕС са новите СССР. Западняците са вече по-комунисти от рашите. Едно време викаха "венцеремус", сега викат "евро-атлантизъм". Със същото натегачество слогуване и шуро-баджанащина се се влиза в Евро-клуба. Разликата е че в новата система сме по-надолу по хранителната верига.
20
5
 
5
 
! Отговори
Ами как преди 8 месеца
да е модернизиран като коmyнucтите вече 45+34=79 г не спират да крадат. Те са за обществото каквото е раковото образувание за тялото. Докато този тумор, чиито източник е Кремъл, не бъде изрязан от Българската държава, не само БДЖ, но и много други неща ще са пълна пародия. За последните 30г, ако в БДЖ са наляти 10млрд лв. кoмyнucтитe са окрали поне 8, как да имаме модерен ЖП транспорт. Затвор, каторга, конфискация, лустрация. Това е формулата за изкореняване на Кремълския тумор с български гени
19
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
"Железопътният транспорт у нас не е модернизиран" - Стига бе?! Сърбия у Гърция имат влакове които се движат с по 200км/ч. Средната скорост на пътническите влаковте в ЕС е над 100км/ч, а в България е 47км/ч. Да не говорим че нашите влакове са неподдържани и мръсни. В Украйна преди воната, пак използваха съветски влакове, но бяха чисти и имаха средна скорост на движение 91 км/ч
18
2
 
5
 
! Отговори
Нафърфорий преди 8 месеца
То БДЖ не останъ , тоз Гвоздей за "модернизация" говори!!! Абе Гвоздей ли си, Пирон ли си, не тъ знам ама я съ качи на нощния експрес първа класа Софиа-Варна-София да видиш в кво превърнахте БДЖ!!!! То не е пътуване, то си е направу Екстриим!!!!!!!
17
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Този сигурно ще е 20тия пореден министър от началото на прехода който започва да работи, но работи по краденето на БДЖ да не си помислите, че е нещо друго!
16
2
 
8
 
! Отговори
Хмм преди 8 месеца
Верно ли не е модернизиран? Да бе! Е то няма как да го видиш като си само на служебния автомобил или на терминала. Те ако тръгнат с пътническия влак до Варна или Бургас е те тогава ще се хванат за главата. Кокошки, алкохол, пушене, пиене, невероятни миризми, без билети, всичко се делка между кондуктора и началник влака.
15
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Гвоздейков, защо не модернизираш железопътният транспорт, кое ти пречи?
14
0
 
5
 
! Отговори
gogo преди 8 месеца
пак ли ще крадете пари от БДЖ?? само празни обещаниЯ!защо не казва откъде ще се взимат влаковетЕ? пак ли ще пълни джоба на бедните германци, както се направо с метрото в софия!?!вместо да се мъчите да правите магистрали- очевадно не можете ;) модернизация на релсов път като се започне от ключовеи туриситчески и транспортни маршрути ;)
13
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Посолството каза ли кога да стартира приватизацията на БДЖ т.е. модернизацията
12
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Гвоздейков да погледне железопътния транспорт на Русия и да вземе пример.
11
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен 7. Долу-горе. имитират дейност чрез дрънкане на празни приказки. Който министър от което и да е правителство все едни и същи празни приказки дрънка.
10
0
 
10
 
! Отговори
Аз преди 8 месеца
Возихме се с влак до Лакатник от София за екскурзия. Първия път не беше добре, но не беше и толкова зле. Тръгна на време, вътре не беше чисто, но беше поносимо, имаше нещо като климатик, но беше много задушно и получих главоболие. Имаше пътник, който миришеше силно на урина. Решихме да повторим - голяма грешка. Закъснение час, накрая тези, които бяхме за Лакатник ни сложиха към Видински или Монтански влак. Вътре белите бяха малцинство, бичеше чалга. Не се качихме. Ужасна помия!
9
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До До 2. Че то Индонезия е доста напреднала държава. Няма нищо за чудене.
8
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
От къде ги намират тия? Министър на транспорта? А знае ли, че железопътните линии и път не са модернизирани от 1869-та година? Когато барон Хирш я прави за Османската Империя? 154 години никой, никоя власт не е направила нищо. И гусин-министъро е завършил някакви летателни апарати нещо си. Самолет не съм виждал да тегли вагони. Тоя си мисли, че релсите са като писта за излитане. Направо и газ. Излитаме.
7
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Значи такива умопомрачителни заключения , имам чувството, че се подиграват
6
0
 
11
 
! Отговори
До 2 преди 8 месеца
Не сме за сравнение с Испания. Аз съм в Индонезия и днес пътувах с влак. Казах си, кой знае какво БДЖ 2 ще е. Нищо подобно. Климатизирани, удобни вагони. Е, не се движат с 300, но пристигна съвсем по разписание, движейки се с 90-100. Та ние сме по-зле от индонезийците.