Хора на Марс до 25 години? Пътуването дотам – 9 месеца

Учени предупреждават: Безтегловността е опасна!
Хора на Марс до 25 години? Пътуването дотам – 9 месеца
Снимка: pixabay

НАСА си поставя за цел да изпрати астронавти на Марс, макар че те ще са изложени на риск от смъртоносна радиация, потенциална загуба на зрението и атрофия на костите, заявиха експерти от американското космическо ведомство, цитирани от Франс прес.

Според тях човек може до 25 години да стъпи върху марсианската повърхност.

"Със сегашния и с малко увеличен бюджет ще са нужни 25 години, за да се решат тези проблеми", поясни бившият астронавт на НАСА Том Джоунс.

Става въпрос за сериозни проблеми - пътуване до Червената планета, която се намира на 225 милиона км от Земята, ще отнеме 9 месеца.

Учени предупреждават, че продължителният престой в състояние на безтегловност може да увреди кръвоносните съдове на ретината, влошавайки зрението. Продължителното пребиваване в космоса води също до загуба на калций в костите. Следователно за учените ще е трудно да преценят какъв ще е ефектът от едногодишна мисия на Марс, предаде БТА.

"Трябва още отсега да концентрираме вниманието си върху някои технологии с ключово значение", каза астронавтът Джоунс на пресконференция във Вашингтон. Той е на мнение, че въпросните заплахи за човешкия организъм ще може да се избегнат, ако се съкрати времето, нужно за изминаване на маршрута до Марс. Ще трябва да се намери също решение на проблема, свързан с радиацията. При пътуване до Марс астронавт ще бъде изложен на толкова радиация колкото през цялата си кариера. "Все още не сме открили решение на проблема, свързан със защитата от космическите лъчи и слънчевите изригвания", отбеляза той.

През месец май НАСА изстреля сондата "ИнСайт", която е планирано да кацне на Марс на 26 ноември.

Целта на мисията е да се изследва вътрешната структура на Марс, за да се разбере как са се формирали скалистите планети в Слънчевата система.

Още от Ако щете - вярвайте
Ефектът "Пинокио" – доказан, но наобратно! На лъжата... носът е къс?

Анонимен преди 3 седмици
Още има гладуващи деца по света а тия ми тръгнали да правят ракети. Боклуци.

Discovery преди 3 седмици
Е те пратат ли хора на Марс... по-добре да не се връщат, да ги натоварят с квото могат и направо да почнат да строят там... и така лека, лека да се населява планетата. Пък като вече имат ресурс някъв ще мислим и за обратни полети

Анонимен преди 3 седмици
Дали не е малко смела тази прогноза? Руснаците и американците планираха още през началото на 90-те, съвместен пилотиран полет до Марс още към 2020, но нищо не става. Технологиите май още не са достатъчно развити.

Анонимен преди 3 седмици
Елон маск пък вече ще е там до тогава. В затвора :)

Анонимен преди 3 седмици
Кой луд ще живее месеци в една кофа бе тия ненормални ли са

oli преди 3 седмици
Начи правиш си дете и го раждаш на Марс. Дете с марсианско гражданство. Егаси якото.

Нострадамус преди 3 седмици
Искате ли да ви дам една много точна прогноза. Ще се случи нещо непредвидено и не след 20, ами и след 120 години няма да стъпят :) Защо мислите, че постоянно изтеглят мисиите напред във времето, за да лапат пари много ясно. На теория Марс за тях е една бездънна лапачка, а на практика не съществуват нито планети, нито космос, но повечето овчици са така дълбоко приспани и програмирани, че никога няма да го осъзнаят.

Анонимен преди 3 седмици
Тия от НАСА изглежда , че са на някакъв нов експериментален наркотик !

Анонимен преди 3 седмици
do 45 Леко уточнение... Луната не е на 300 000 км от нас, а на 400 000 км и до нея един съвремен апарат стига за 1-2 дни и пак не се наемат да кацнат на Луната тия смoтаняци от НАСА. Кво да говорим за Марс дето в най- близкия си период до нас е на 80 милиона километра, а средно на 200 милиона км от нас.

Пейо ментата преди 3 седмици
Много лесно се оди на Марс...3 маастиски с бира и съм там! Ако нема бира, ги разредим с мента и е се тая!

Анонимен преди 3 седмици
По-логично е да се доизследват морските дълбини.

Аз Бойко мога преди 3 седмици
Аз Аз Аз Бойко мога да ида. Ама тая планета била ЧЕРВЕНА????? Да не е населена с комунисти? Не мога си намеря хора за контрапротест. По-добре ме изстреляйте към Слънцето да блесна с целия си блясък. Бойко Тракия огрява, а Слънцето само цялата Земя....

МАрсианец преди 3 седмици
Само как удължават срока и раздуват опасностите ...............

...... докато някой "учен" не открие "случайно" изключително опасна болест или непреодолима пречка за смелите ни космонафти и ....... полетите пак се отложат за неопределено бъдеще . Много далечното бъдещето . ... и всички НАСА -дърти професори отново потънат летаргичен сън , будейки се само за да изхарчат по някой субсидия отпусната от държавата .

Анонимен преди 3 седмици
Те да стигнат първо до Луната , а пък за Марс само могат да си мечтаят...

Анонимен преди 3 седмици
Как 25 години? Нали онзи Мъск обесняваше как щял да прати хора до 2025г :)))
Аз учени ли ще слушам или Мъск?

не сме готови преди 3 седмици
Всичките ни технологии са първобитна работа.....Правим ток-като ГОРИМ кюмюр, където е атом е пак един казан с радиоактивен м-л и тежка вода-"студен"термоядрен синтез-само опитно, транспорт- кораби, самолети,коли, камиони-ГОРЯТ нефт(преработен) Т.нар. "косм кораб" за Марс ще е един голям варел, който ще бъде ускорен до 2ра косм скорост с ГОРИВО и О2. С две думи сме на етап-горене на нещо! За да се ходи из космоса, трябва да се знае по-вече за материята, гравитация-по-добре да пращат сонди засега

бай Ставри преди 3 седмици
До бай ***

Не е чудно че не харесваш хайвера. Щом харесваш нива. И Вивалди не харесваш. Защото харесваш азис

до 24 преди 3 седмици
Разбрал си ти...Луната е на 300000км от Земята и практически е защитена от магнитното поле на Земята което се простира извън орбитата на Луната...освен това хората ти говорят за 9 месеца в открития Космос без защита това е сигурна смърт.

Анонимен преди 3 седмици
Намирисва ми на самоубийствена мисия с еднопосочен билет. Оставам с усещането, че прекалено много се пришпорват нещата, сякаш важното е нещо с човешки тела живи или мъртви на борда да кацне там, отколкото да се мисли как и дали ще върнат.

Тео преди 3 седмици
Добре, да стигнат до там няма проблем. Но как ще се върнат? Гравитацията е много по-голяма от тази на луната и ще е необходим стабилен стабилен кораб за връщане. Или си мислят да се върнат с Ю ЕС ЕС Ентерпрайз или с няколко тай-файтера?