Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

Метрото ни стана тема на предизборен дебат в полската столица
Обновена: 23 авг 2018 16:48 | 23 авг 2018 13:00, Вера К. Александрова
127
Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!
Снимка: архив, Dnes.bg

Градският транспорт на София се превърна в тема на предизборния дебат във Варшава. Полската столица трябва да избира кмет през октомври, а кампанията набира скорост.

Преди дни един от кандидатите, сегашният зам.-министър на правосъдието Патрик Яки, намеси българската столица във варшавското състезание.

 

Акцент в кампанията му е строителството на две нови метростанции, а като положителен пример за бърз и евтин строеж Яки даде софийското метро.

Това предизвика действащият зам.-кмет по транспорта на Варшава Рената Казановска да  направи презентация пред журналисти, в която разкри реалното състояние на градския транспорт в двете столици.

Още по темата

Ето какво пише в част от слайдовете на Казановска, преведени от организацията "Спаси София":

"В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото. Няколко трамвайни маршрута бяха закрити, включително такива, довеждащи до метрото. Инвестиции в подвижен състав почти няма. Между 2006 и 2018 Варшава закупи 281 нови трамвая, София – само 25. Наземният градски транспорт се влошава с всяка година, а интервалите на движение на трамваите не спират да растат".

Зам.-кметът на Варшава обясни и че София е построила новите си метростанции с едва 105 метрови перони, което налага 80-метрови къси влакове. А за новата, трета линия в София, влаковете са едва 60-метрови.

"Дори днес е сигурно, че те ще са недостатъчни за пътниците и очакваните бъдещи пътникопотоци", обясни Казановска.

Метрото във Варшава, макар и с по-малко станции от софийското, превозва двойно повече пътници всеки ден.

В презентацията на Казановска се казва, че метрото в София оперира на три пъти по-големи интервали от варшавското. В 16 часа интервалът във Варшава е 4 минути, а по новата М2 линия в София – 8-9 минути.

След 20 часа интервалът в София достига 14 минути, а във Варшава е 8-9 минути до полунощ.

Софийското метро е с последен курс преди полунощ, докато варшавското работи до 3 през нощта.

Варшава vs. София: Малко трамваи и метро на големи интервали!

"Бърза градска железница? В София просто няма такава система", също е сред направените коментари от официалните представители на община Варшава.


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
125
0
 
0
 
! Отговори
Батбойко преди 2 месеца
Явно заради икономии намалиха дължините на станциите строени след Сердика, от СУ Кл.Охридски нататък, представям си какво щеше да става на Сердика в час пик, при спиране на два срещуположни влака, ако беше и тя с къс перон! Трябвало е да се мисли с перспектива, за след 20-30 г! И тогава ли ще трябва да се блъскаме в 3 вагонните мотриси, които са препълнени и в 3-4 минутните пикови интервали. А интервалите от над 12 мин. в извънпиковите часове в необщите участъци на двете линии са срамни!
124
3
 
4
 
! Отговори
Иво преди 2 месеца
Спаси София лъжат, че метрото е закрило трамвай. Построените от метрото трамвайни трасета са 8 км до ж-к.Люлин и 5 км в ж.к.Надежда, а отпадналите по бул.Ломско шосе са 2км и по Арсеналски също два. Следователно новите линии потроени от метрото са с 10км повече като се приспаднат отпадналите участъци. Това, че трамвая към Студентски град не е възстановен се дължи на това, че жителите на кв.Дианабад не го искат заящото ще им шуми въпреки, че е доста далеч от блоковете.
123
2
 
2
 
! Отговори
Иво преди 2 месеца
Дължината на пероните на третата линия е 105 м, както на първата и втората. Най-пълвите станции от Люлин до Центъра са с дължина 114м, а една 120м. Така, че и трите лини са с перони оразмерени за петвагонни влакове с превозна спосбност до 50хил.пътн. в час. Прогнозните далекоперспективни максимални пътнически потци в София по най-натоварената пълва линия са 38 хил.,а сегашните са около 30 хил.пътн. в час затова се обслужват с влакове с 4 вагона, който могат да превозват до 40 хил.-пътн. в час.
122
3
 
2
 
! Отговори
Дръндер преди 2 месеца
До Скромен провинциал
Стой си в провинцията и не давай акъл, защото като не знаеш ситеацията тук нямаш думата! Защото от изказа ти става ясно, че си просто герберска подлога!
121
2
 
4
 
! Отговори
Дръндер преди 2 месеца
До Петър Иванов
Това само говори че поговорката "Когато числата говорят и логовете мълчат а и*ди*отите приказват глупости" важи за теб с пълна сила. Ти изобщо чуваш ли се какво говориш? Ако не бяха от спаси София и нощен транспорт нямаше да имаме. Фандъкова така се излага особено и с последните ремонти, че си е за гонене не само от София а и от България зааедно с целият тиквен пай ГЕРБ!
120
0
 
7
 
! Отговори
extremist преди 2 месеца
В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото. Няколко трамвайни маршрута бяха закрити, включително такива, довеждащи до метрото. - В ПОЛША СЪЩО НИ РАЗБРАХА СТОКАТА. КАКВО ЩЕ ОТГОВОРИТЕ СЕГА ДРУГАРКО ФАНДАКОВА, СЛЕД КАТО И ОТ ЕВРОПА ВИ КАЗВАТ СЪЩОТО КОЕТО ТУК ВИ ПОВТАРЯХ С ГОДИНИ
119
0
 
7
 
! Отговори
extremist преди 2 месеца
"Бърза градска железница? В София просто няма такава система" - НАПЪЛНО ВЯРНО
118
0
 
3
 
! Отговори
extremist преди 2 месеца
МЕТРОТО В СОФИЯ СЕ ПРАВИ ОТ ФИРМИ НА ПЕЕВСКИ И ЗЛАТЕВ. ДА НЕ МИСЛИТЕ ЧЕ ТИКВАТА РАБОТИ ЗА ВАС
117
12
 
4
 
! Отговори
Петър Иванов преди 2 месеца
Това говори само, че София се модернизира, а във Вършава робуват на остарели разбирания за логистиката и тънат заради задръжки
116
2
 
25
 
! Отговори
Fallschirmspringer преди 2 месеца
Една умна и с отлични аналитични възможности жена ,даде кратка ,но точна и дълбоко съдържателна оценка на транспортните недоразумения ,които се развихриха в София.Не знаех,че за строежа на третия лъч са направени такива *** свръх къси перони-браво.На кражби насищане няма.Когато изграждането на една транспортна система в един град е поверено непрофесионалисти ,но в замяна на това безмерно алчни,е тогава се случват такива неща,но важното е д си партийно верен , а професионализма не е задължителен
115
1
 
23
 
! Отговори
Октопода преди 2 месеца
Бил съм в много държави, но никъде и никога не съм виждал градски транспорт с по-разреден график на идване от София.
114
24
 
10
 
! Отговори
жаль преди 2 месеца
Май са пропуснали главното. Метрото се строи за да освободи наземния транспорт.
Тази министърка и тя като Курнелия. Подготвила се е да предизвика вниманието, ама твърденията и са глупави.
113
21
 
19
 
! Отговори
Скромен провинциал преди 2 месеца
Варшава е два пъти по-голяма по площ и население от София. Много ясно, че метрото им ще е по-натоварено откъм пътникопоток. Обаче им е особено неприятно от това, че ги бием по дължина на линиите и брой станции. За това се чудят какво да замажат работите. Съвсем по жидовски. Закупили са 281 трамвая защото са държава производител и по този начин субсидират производството си. Трамваят е удобен транспорт, но главно за ненатоварени улици и паркове. На места с интензивен трафик е истински тормоз.
112
21
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В София трамваите намаляват, защото са по-скъпи и трудни за подържане от автобуси.
111
11
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Трябва да върнат всички закрити трамвайни линии в София.
110
7
 
9
 
! Отговори
До 109 преди 2 месеца
Някои хора само обиди знаят да сипят. Напишеш мнение и се започва. Кажи ми колко ,,неудобни" имена сменихте в София, защото звучали ,, руски" и комунистически. Имена като Мусагеница и Голо бърдо не виждам да са с историческа стойност и го написах. И да сравняваш София през 1903 и през 2018 е смешно.
109
3
 
15
 
! Отговори
До 107 преди 2 месеца
Досаден си. Красно село е име предложено от Иван Вазов през 1903 година. Там е нямало село и т.н прочети в нета. Голям невежа си.
108
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Прецакани гости на София.
107
17
 
3
 
! Отговори
До 84 преди 2 месеца
Не се самоотричам от нищо. Не смятам , че след като Красно Село не е Село, а квартал на София трябва да запази думата,, Село", защото е неточна, както и ,,Село Банкя" също е квартал. Някои имена са странни: Разсадника, Хладилника, Дървеница, Лагера.Чудя се не останаха ли хора дали живота си за България да ги кръстят на тях. Нямаме концентрационни лагери да е Лагера нито съдим цветя да е Разсадника. Явно не останаха достойни българи на чиито имена да измислят квартали и улици.
106
5
 
4
 
! Отговори
ха ха преди 2 месеца
Прецакани "софиянци".