София става по-спокойна - разширява пешеходната си зона

Столицата спира колите на емблематични градски точки
4 юли 2020 13:00, Петя Славова
44

Снимка: БГНЕС

Започна преустройството на улица "Съборна" в центъра на столицата, предаде БГНЕС. След решение на столичния общински съвет, малката уличка в самото сърце на София вече няма да е просто паркинг за хаотично разположени автомобили, а ще се превърне в изцяло обновена пешеходна зона. Така улицата е напът да се превърне едновременно в носител на промяната и съвремието, но и в пазител на историята, свързвайки пешеходно някои от най-емблематичните градски точки – площад "Св. Неделя" и Градската градина с Народния театър.

Какво ще се промени?

Разработеният проект предвижда обособяване на пешеходни пространства в два участъка от ул. "Съборна" – между пл. "Св. Неделя" и ул. "Цар Калоян" и между ул. "Леге" и ул. "Княз Александър I". В междинния участък пък се запазва възможността за движение и успоредно паркиране на автомобили, но тротоарите и площите за пешеходци значително се увеличават. Двете трасета ще бъдат отделени с кашпи.

От тази сутрин на улиците кипи усилен труд. Екипи извършват козметични ремонти, боядисват стълбовете и подменят лампите на уличното осветление. Асфалтът пък се боядисва със специална боя в цвят, сходен до този на плочките на тротоара. Причината – визуално обединение на пешеходното пространство. По този начин се цели да се избегне проблемът, който в момента съществува на бул. „Витоша“ пред Съдебната палата, където малко хора вървят по бившето автомобилно платно, защото дори визуално то продължава да бъде отделено от тротоарите.

"Би било добре да има повече място за разходки. Така хората ще могат да се наслаждават на старите сгради в сърцето на столицата. Местата се посещават и от чужденци, интересна зона е. В центъра е добре да има места, свободни от автомобили", коментира Светльо Георгиев, който често преминава от там.

Ключов елемент от проекта е осигуряване на удобна пешеходна връзка към Градската градина с изграждането на първата в София широка пешеходна пътека при пресичането с ул. "Княз Александър I". В момента пешеходците са принудени да заобикалят различни парапети и паркирали автомобили, но с изграждането на пешеходната пътека това трябва да остане в миналото.


44
Още от София
Нов ремонт на бул. "България" променя движението на някои автобуси
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
1
 
1
 
! Отговори
Баче Кико преди 4 седмици
Добре, да върнат софииското жителство. Даже да направят граница или кпп-та около свещената столица. Ама какво правим като простите и нагли шопчета искат да минат оттатък? Аз също искам като ида на Боровец да карам ски да имам къде да паркирам, ама шопарите са превзели всички паркинги. На Гърция по морето същата работа. Абе я си стойте тука, омръзна ми навсякъде да се съобразявам с вас. Наглеци.
40
0
 
2
 
! Отговори
Вик преди 4 седмици
Няма вело алея която да е годна за придвижване!!!
39
0
 
4
 
! Отговори
точно преди 4 седмици
До Стар Софиянец

Точно така, като затваряш платна и улици, помисли ли къде и как ще се поеме трафика. Колите по-малко ли ще станат като се набляга на вело алеи и пешеходни зони? И къде ще отидат?
38
0
 
7
 
! Отговори
глупости преди 4 седмици
Да ви кажа, глупости. А движението къде ще го на тъпчете, една лента на Цариградско шосе, да пъпли? И помня като дете, за ваша информация, от Орлов мост, до хотел Плиска, имаше тясна алея с рози по продължение на цялото шосе. Нищо ново не правите, а пак питам, цялото движение как ще се поеме?
37
3
 
1
 
! Отговори
Софиянец преди 1 месец
Роден съм в София, не харесвам селянията, но не харесвам и простотията на "софиянците". На тези, които не осъзнават, че София нарочно бе раздута така ще им кажа - вие сте обратното на умни. И понеже сте наистина много "умни" ще ви кажа и друго-ако искате зеленина и пешеходни улици в центъра, трябва да започнете да плащате поне по 20 евро данък на квадратен метър годишно, а автомобилчетата да са ви със стикер, но за 100 евро на месец, а не 100 лева на година. И тогава живейте ако иска и на Олимп.
36
2
 
2
 
! Отговори
f преди 1 месец
Но при масажа на къси и дълги и най-вече на къси вълни и вибрации, и да натискаш силно, ако не е много болно мястото или колкото да не го увреждаш, малко и сила да влагаш


купете си един мощен вибратор, който да притискате до болното място
35
1
 
1
 
! Отговори
f преди 1 месец
А масажът не лекува ли всичко бе ах-маци??

Има масаж както на дълги, така и на къси вълни, даже и на много къси вълни с вибрации, трябва разнообразен да е.
34
1
 
5
 
! Отговори
глас от тъдява преди 1 месец
От миналата седмица , част от главната улица на испанското 10хилядно градче, в което живея я затварят от 15ч в петък до понеделник, и разпъват тераси , сергии- въобще опитват се да осигурят по-безопасно общуване м/у хората.
Подобно ограничаване на движението по определени улици в края на седмицата се прави на много места по света. Защо не и в българия
33
4
 
15
 
! Отговори
ПорЦелан преди 1 месец
Минах по ВИТОШКА преди месец. Само дюнерджийници и оутлети, т.е "Мания" за 10 пъти повече пари. Хората с пари не ходят по такива места.
32
5
 
12
 
! Отговори
Край преди 1 месец
Махайте талигите от най-хубавите площади на София. Жълтите павета в момента са паркинг - глупост неръкотворна.
Центъра трябва да стане изцяло пешеходен.
31
7
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Връщане на софийското жителство въведено преди 1944 година и лица като Фандъкова и главният й архитект да си ходят в родните села.
30
9
 
16
 
! Отговори
Узо преди 1 месец
Дето искате софийското жителство - като ви гледам нивото, първо вас ще депортират. Най върлите "софиянци" са вчерашните селяни, дето са се погражданили, понеже баща им е чистил кенефа в Кремиковци.
29
8
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А по един басейн с джакузи към паркинга на всеки, дали да не ви направят?
28
8
 
23
 
! Отговори
Софиянец преди 1 месец
Ами до там я докарахме - някой си от Плевен или другаде да ми казва къде в родния ми град да ходя пеша, къде с кола, къде изобщо да не влизам и т.н. ИСКАМ ВРЪЩАНЕ НА СОФИЙСКОТО ЖИТЕЛСТВО!!!
27
5
 
14
 
! Отговори
До 22 "Стар соф преди 1 месец
Точно така! Първо паркинги - подземни, многоетажни и др., после - "пешеходни зони"! Но за да стане това, София трябва да се управлява от софиянци, а не: кмет от Самоков, главен архитект от Плевен и т.н.!!!
26
2
 
8
 
! Отговори
тъп преди 1 месец
сега забранете по нея да се минава с колела и наслагайте заведения, схемата ни е прекалено ясно:(
25
2
 
12
 
! Отговори
Pf преди 1 месец
Те и Граф Игнатиев го ремонтираха ама на нищо не прилича. И то година след завършването му. А след 5 г ще е трагедия. Ама тогава ще е минал гаранционния период и пак ще си плащаме да го правят. За криволичещите велоалей по тротоарите думи нямам. Ако си вървиш и слушал музика има голям шанс някой с колело да те блъсне в гръб. Велоалеята както си е направена направо изведнтж без причина завива метър наляво или надясно и пешеходеца я пресича,за да продължи напред. И то на прав участък.
24
9
 
7
 
! Отговори
до 13 преди 1 месец
НАПЪЛНО СЪГЛАСЕН. А баламурници като теб да нямат право да ползват интернет и право на мнение! Също така такса за всяко излизане от "приказната ви столица" Айде, навих ли те *** "столичен" ? Дотолкова сте се изкривили морално и умствено, че вече всяка втора дума ви е от типа "как беше на български..?" Ставате смешни, наистина! Във така наречената Ви столица отиват най-много пари от държавния бюджет. Като ви е зор - отделяме ви от картата и си мрeте в собствената лицемерност
23
1
 
16
 
! Отговори
ВизионерОт преди 1 месец
Аз бих "усилил" и зоните с тъмносиня, виолетова и даже ултаравиолетова. В най-ограничената ултравиолетова ще може да се паркира, но само ако колата не докосва или не се опира в асфалта, т.е. ако е лети на място. Там ще е безплатно и за инвалиди, ако летят! Може даже и ренгенова зона да има-за невидими коли, но това за по-далечно бъдеще, като ги измислят.
22
8
 
16
 
! Отговори
Стар Софиянец преди 1 месец
Преди въвеждането на пешеходни зони се строят паркинги. Преди въвеждането на платени зони за паркиране се строят паркинги. Къде са паркингите в София? Трябва да има закрити паркинги за поне 200 хиляди коли, а такива няма. Пак добре, че София е на едно от последните места в Европа по брой лични автомобили на човек от населението и е сравнително рядко населен град, та все още се справяме.