Защо се появиха пукнатините на Лъвов мост?

Фирмата-изпълнител е заявила, че ще покрие щетите
22 фев 2021 22:35, Красимир Ангелов
39

Преди дни кръговото кръстовище на "Лъвов мост" в София осъмна с големи пукнатини в асфалта и това бързо породи редица коментари, че общината отново трябва да прави поредния "ремонт на ремонта".

Експертът по пътна безопасност Диана Русинова и автомобилният състезател Румен Дунев коментират как се поддържат пътищата у нас пред Bulgaria ON AIR.

Още по темата
"Парите, които харчим в България, не са достатъчни - ние си купуваме най-евтиния продукт. Проблемът не е в това, че е било -15 или +20, а че за много кратък период се получи това замразяване и размразяване и всъщност горната част на асфалта се е сцепила", коментира Русинова.

Тя посочи, че едни експерти са на мнение, че трябва да се сложат метални шини, а други са категорично против.

Румен Дунев посочи, че след появата на пукнатините на кръстовището много експерти са изразили различни мнения и са създали фалшиви новини. Фирмата-изпълнител е заявила, че ще покрие щетите, а фугите ще бъдат оправени, но за тази цел е необходимо температурите навън да бъдат по-високи.

"Имаше изплашени хора, че мостът ще падне. Не, мостът няма да падне, поне не заради този проблем. Тези фуги по никакъв начин не застрашават живота и здравето на никого", заяви Русинова.

Според Румен Дунев нещото, което държавата трябва да направи, е да не се разчита само на новите системи на автомобилите, а да се направи съоръжение, в което да се повишава квалификацията на водачите в контролирана среда.

Той е категоричен, че повишаването на контрола по пътищата е ключов фактор за решаването на проблемите.

"Държавата е длъжна да осигурява безопасна среда за управление на водачите", заяви Дунев.

Русинова посочи, че у нас властите санкционират само за превишена скорост, а трябва да започнат да санкционират и за неправилно престрояване, за минаване на червен светофар и много други неща, така че да се повиши контролът..


39
Още от София
Качеството на въздуха - фактор за избор на жилище в София
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
0
 
! Отговори
Pavior rabotq 15godi преди 6 дни
Hora stiga s tiq gluposti predi godini asvalta si beche asvalt ama si beche nach a sega stanahme evropeici e etovi evropeiski asvalt predi si raborihme samo s nachi materiqli ama sega si surbete poparata
37
1
 
1
 
! Отговори
Добре сме преди 6 дни
"Като знам какъв съм инженер ме е страх да ходя на доктор."
36
0
 
1
 
! Отговори
Тати преди 6 дни
Как са стройли преди години, как са построени мостове и пътища, на които ремонт им се прави едва сега, но след ремонтите се правят ремонти на ремонтите?
Ясно е, но не отърва на днешните строители! Защото ще останат гладни, ако строят както трябва! А има и друго, може би ИЗОБЩО НЕЗНАЯТ КАК СЕ СТРОИ, КАКВИ МАТЕРИАЛИ СЕ ПОЛЗВАТ ЗА ДА СА ЗДРАВИ ПЪТИЩАТА, ИЛИ СА СИ КУПИЛИ ДИПЛОМИТЕ И СЕГА СЕ ПРАВЯТ НА СПЕЦИАЛИСТИ?!
35
0
 
4
 
! Отговори
Инж. д-р, арх. БайТи преди 1 седмица
Само да не станем като е САЩ, там се строят яко пътища за да отчитат някаква дейност, че нали парите се печатат без покритие, а за поддръжка не става и дума - все пак има пари, ще се бутне и направи на ново. Чакай малко ние не може да печатаме пари, ще теглим кредит тогава, пък след години ще го връщаме, ако можем разбира се - а ако не можем ще попаднем под друго "Владичество" нали в това сме добри.
34
1
 
17
 
! Отговори
ЧЕКМЕДЖАН преди 1 седмица
си е напълнил чекмеджето. Това е обяснението. За да вземат нашите хора проекта и да си избият подкупите нали трябва да намалят качеството и количеството на материалите. Отделен е въпроса, че всички са пишман майстори проектанти. Графа бе нагледен пример.
33
2
 
15
 
! Отговори
ТУЛУПА от БАНКЯ преди 1 седмица
вместо да обикаля като гламав с джипката по новите строежи да обясни
32
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Какво общо има неправилното престрояване и преминаване на червен светофар? Строителните фирми строят некачествено, това е истината, прекалено много се краде!
31
3
 
10
 
! Отговори
недейте така преди 1 седмица
Нападате така наречените експерти...те действително са експерти...знаят на кого да се подложат. Толкова за тях. За пукнатините...на всекиго е ясно, защо....Но нека този път да гласуваме против тиквеното управление и т.нар. системни партии, което "управление" освен, че ни направи още по-бедни и ни нацвъка с всякакви калинки известни само със своята некомпетентност и дащност....
30
1
 
17
 
! Отговори
Фандупкова преди 1 седмица
Щом лъвовете не са избягали още, значи не е чак толкова зле мостът, ще запушат фугите с пластелин, както обикновено и готово. Наесен - пак ремонт.
29
0
 
21
 
! Отговори
vvv преди 1 седмица
Много ми харесва, когато експертът Румен Дунев си плаща наляво-надясно за да експертничи , да си придава важност и да не казва нищо важно или съществено. От години се е намърдал в тази си роля и леко заприличва на Юлката Тонкин.
28
0
 
3
 
! Отговори
Мяу преди 1 седмица
Пък и къде има напукани асфалт??
27
1
 
14
 
! Отговори
Истината преди 1 седмица
е че следствие на корупцията се изписват материали за милиони, които отиват в чекмеджетата, а в същност се полага по_малко количество материал. Затова днес се строи, утре се ремонтира за два пъти повече пари. Заделените количества материали отиват в обекти като Росенец. Това е стара история, която се повтаря с векове, както се пее в една българска песен.......
26
0
 
10
 
! Отговори
Издънкова преди 1 седмица
Не е нужно да си правиш на експерт защото има пет важни неща и те са :
1 Пари
2 Ремонт
3 Гаранция
4 Срокове
5 Изпълнение
25
0
 
12
 
! Отговори
Издънкова преди 1 седмица
Тоя *** се пише експерт по какво точно както и тоя от бричка !какви експерти сте само се бутате по телевизията да вземете някой лев и да говорите глупости ако такива като вас са експерти майко мила !Същи се вживява и Митко Илиев синът на Владо Илиев взимащи пари от еврофондове за пътна безопасност !И двамата са деца бутани от родителите си да станат нещо в тази сфера ама и като пилоти не са нищо повече от обикновените хора просто бащите им ги захраниха с много да нямат конкуренция
24
1
 
15
 
! Отговори
Тъпи преди 1 седмица
За да се получи тази пукнатина е защото е имало въздух в земните маси по време на ремонтни дейности ,тоест при обратния насип земята е била или твърде суха или е много водна.
Температурата не играе никаква роля в дълбочина под 20 см. .
Госпожата се оправдава че климатичната промяна е виновна . Но щом е така както казва ,защо земята не се е напукала по цяла България ?
23
0
 
21
 
! Отговори
Асфалтищар преди 1 седмица
Шофьорчето Дунев и шофьорката, оная спешиалисткътъ по пътна безопаСноС разбират от асфалт точно колкото и Джипко Тойотищарката. Затова у нас, всичко е усрано. Всеки знае и разбира от всичко.
22
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Между другото, както казах че може да се отворят фугите и да се монтира профил за дилатационна фуга - това ще има ефект, ако въпросната фуга е предвидена и я има. Тази фуга е от фундамента до горна крайна точка на съоръжението. Ако не са я предвидили в основата - няма полза да се слага в горна точка. И това само и единствено говори - че този мост не става за нищо. Един ден ще се срути. Със сигурност. Аз не бих минал с 50 тонен камион през подобен мост. Казвам ви съвсем сериозно.
21
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Парите, които харчим в България, не са достатъчни - ние си купуваме най-евтиния продукт


За какво дискутирате тука?
20
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До До 16
Не, няма. Ако има, няма да се появят пукнатини. Там където има пукнатина, това е защото липсва профила между двете секции. Щом има пукнатина между две секции - със сигурност няма профила за дилатационна фуга.
Всъщност, такъв мост, без тези профили е изключително опасен. Не се знае в кой момент ще тръгне да пада. Т.е. едната секция ще се отдели много от другата. Профила освен че че предотвратява това да се пука асфалта е и "спойката" между двете секции.
Тук със сигурност профили няма.
19
0
 
7
 
! Отговори
До 16 преди 1 седмица
Или има, но не достатъчно ! За пример - твърди материали като бетон се нуждаят от такива фуги на всеки 15-20 м/2, а асфалтът като по-еластичен, предполагам поне на 50-60 м/2, но за тия изчисления трябват специалисти, понеже зависи също от натоварване, вибрации и др. ! Някои сигурно не знаят, но едно жилище смалява размерите си през зимата с по няколко см на страна !