С или без ТИР-ове "Хемус" в ремонт – трудна за движение

Едва 1,5% от ПТП-тата у нас са причинени от камиони
Обновена: 22 юни 2017 09:37 | 22 юни 2017 09:30, Мария Захариева
18

2809 гледания   |  Още видео

Ремонтните дейности по магистрала "Хемус" създават редица проблеми с движението, дори когато по нея не се движат ТИР-ове.

Вчера шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" съобщи, че един от мостовете, близо до София, се държи буквално "на косъм". И това е напълно обяснимо предвид обстоятелствата, че цялата автомагистрала не е пипана от 30-40 години насам и има създала се корозия.

Това заяви пред Bulgaria ON AIR Красимир Лалов от Национално сдружение на българските превозвачи.

Повод за дискусията стана отменената забрана за движение на тежкотоварни камиони в почивните дни по републиканската пътна мрежа. ТИР-ове по магистралите няма да има само по празничните дни - от 16 до 20 часа в последния работен ден преди празниците и 14 до 20 часа в последния почивен ден.

"Статистиките сочат, че само 1,5% от ПТП-тата в България са причинени от ТИР-ве. Безумие е, когато разполагаме с нормални пътища, да забраняваме движението по тях, защото ни липсва култура", отсече Красимир Лалов.

Бившият депутат Калина Крумова от своя страна подчерта, че основание за ограничение на движението на камиони, особено през летния сезон, когато движението е засилено, несъмнено има. И допълни, че е необходимо да се предприемат по-мащабни мерки вместо само да се броят жертвите на пътя.

"Страната ни е единствената, в която можем да видим задръствания в бус лентите, както и в аварийните. Това означава, че налице е обществен проблем и е факт, че много често ТИР-овете създават предпоставки за ПТП-та", категорична бе тя.


18
Още от
Напиши коментар Коментари
15
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
"Преди година се прави ремонт на мостовете..."

За да питаш! Ремонта на мост и кърпенето са съвсем различни дейности и различни обекти. Ако ги направеха заедно пак щеше да квичиш!
14
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Трудна за движение заради слабите шофьори. Идете в Германия да видите как се престрояват от 3 в 1 колона със 70 км/час без проблеми! Тук всеки се ръга, като овца да е по-напред!
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
А за Орешарски, който спря строежа на магистрала Марица други магистрали съществуваха ли тогава?
12
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Но за гербедерастите Бокови освен Софето останалата българия ве съществува!Всички пари отиват за тангенти..околовръстни...дъги и метра!А..и магистрала до Гърция и до морето че хайлазите по бързо да отиват и връщат
11
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ако морето беше до София, то на България магистрали въобще не И трябват .....!!!
10
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Аз едно не мога да разбера. Преди година се прави ремонт на мостовете след спускането от Жерково. Беше ужас, страхотни задръствания и тн. Защо тогава не се подмени целия асфалт там а сега се правят кръпки стотина метра в посока Варна? Друг е въпроса че в тези ремонти се наливат огромни смехотворни суми за които в белите държави се изграждат първокласни пътища. Част от тези пари да бяха влезнали като подпомагане на икономиката ни щеше да е добре. Интересно като секнат парите от ЕС какво ще правим
9
0
 
14
 
! Отговори
hf преди 7 месеца
По тази "магистрала" поне от 5 год не се пътува. Вся някъде ремонт, което е достатъчно да повисиш 40 мин, за какво ми е тогава тази магистрала? Да не говорим, че рязкото спиране и чакане на опашка е риск, преди години имаше няколко убити при такъв случай.
Така че- аман от вас и измислената ви магистрала. Как ще бъда компенсиран, че имам винетка, а не мога да използвам този път?
8
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Съгласен съм с човечеца, че при нормални пътища не трябва да се спират камионите, от тях печелим от такси и транзит, ама то ние нямаме нормални пътища или поне аз не съм ги намерил...

На споменатото място се чакаше в неделя 8-10 минути при все че камионите бяха отбити по обходен маршрут, т.е 10 мин съм карал на първа скорост на магистралата на полу-съединител (да не кажа цял) :).
7
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Спирането на тировете за 3-4 е по-опасно от това да си вървят. Като отпадне забраната към 19 часа става мазало. Карат като обезумели, защото имат разсписание, и са на колони от 15-20 едни след друт и в двете посоки. Всчки се знервят и стават белите.
6
5
 
11
 
! Отговори
До 4 преди 7 месеца
Това е от асфалта на Бойко Борисов - изключително некачествено построени или ремонтирани магистрали и пътища. Щеше да е новина, ако асфалта беше в ред.
5
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
То да беше само "Със или без". Цялото заглавие не е в ред.
"Хемус е в ремонт", а не "Хемус в ремонт".
Няма връзка между написаното "С или без ТИР-ове" и "Хемус в ремонт".
"трудна за движение" изобщо не е ясно за какво се отнася и каква връзка има с началото на заглавието.
4
1
 
6
 
! Отговори
A.M. преди 7 месеца
Наскоро карах по магистрала Тракия в участъка: Чирпан към Стара Загора. Първата лента определено вече е на вилнички и качествено по-различна от втората лента, която бих определил като в много добро състояние. Това е ясен признак за качеството на покритието и ефекта на тежките тирове. В САЩ и някои страни от Западна Европа, където по магистралите регулярно карат далеч по тежки тирове и в по-горещи и по-продължителни периоди такива проблеми не съм наблюдавал.
3
13
 
5
 
! Отговори
гербист-столичан преди 7 месеца
Нямаме нужда да поддържаме Хемус, и без това ние тази магистрала не я ползваме. За морето си имаме Тракия, скоро дано да завършим и Струма, на нас други пътища не ни трябват и е грешно да се наливат едни пари за тяхната поддържка.
2
0
 
2
 
! Отговори
Тире преди 7 месеца
До Списващ
А де?!
1
0
 
5
 
! Отговори
Списващ преди 7 месеца
Г-жо Захариева, как се изписва правилно заглавието в случая, когато логическото ударение е върху СЪС или без???? Как е възможно това, не доумявам...