АМ "Струма" като ябълката на раздора: Откъде да минава?

Казусът продължава да предизвиква споровете
Обновена: 11 авг 2017 09:25 | 11 авг 2017 09:22, Петя Славова
24

2508 гледания   |  Още видео

Откъде трябва да минава АМ "Струма"? Това е въпросът, който продължава да предизвиква сериозни спорове. Вчера от Асоциацията на пострадали при катастрофи представиха няколко варианта.

"Най-удачно е да се раздели платното - от Кулата към София през билото на планината и от София към Кулата да остане по съществуващия път. 2022 г. трябва да завършим АМ "Струма", най-късно през 2019 г. трябва да сме започнали строителството", коментира в "България сутрин" Веселин Грозданов от организацията "Зелен транспорт".

"Тази магистрала трябва да бъде изцяло изнесена. Това, което казва г-н Грозданов, не може да стане", отсече пред Bulgaria ON AIR Христо Радков от МЕНСА-България и подчерта, че няма да има алтернативен път при евентуална авария.

Грозданов обаче контрира, че за да се изгради само едното трасе са необходими 730 млн. лева. Ако трябва да се изнесат и двете платна горе, това означава по две, предупреди той и подчерта, че ще бъде унищожена близо 10 пъти повече територия.

"Оскъпяването ще е максимум един път и половина. Ще се оскъпи двойно, ако построим едното платно, приберем техниката и след това започнем второ платно. Ако изнесем едното платно долу, това няма да е автомагистрала", настоя Христо Радков.

"Кой защитава вида "човек"? Защо пазим патките, гъските, костенурките, пеперудите, без да обърнем внимание на човека? Ако запазим стария път, жертвите ще останат", категоричен бе Радков, според когото трасето не е проектирано правилно и трябва да представлява поредица от виадукти и тунели.

"Ще е виадукт, тунел, виадукт, тунел. На обхода на Кресна предвиждаме още два тунела и пет виадукта", обясни Веселин Грозданов.


24
Още от
Напиши коментар Коментари
22
0
 
4
 
! Отговори
Истината преди 8 месеца
Истината е, че сегашният път трябва да си остане а мсгистралата трябва да минаеа някъде другаде, къде точно да ди кажат хората, които разбират от това, т.е. трябва да не са от ГЕРБ като за начало. Истината е, че евтиното излиза по-скъпо и ако сега направят по-евтиния вариант, то само след няколко годино, евтиното ще ни излезе по-скъпо
21
0
 
2
 
! Отговори
Андрешко преди 8 месеца
До #18. Станишев ли построи ветрогенераторите на Калиакра? Те за това ни съдят и за голф игрището. Навярно в проекта Натура 2000 даден на ЕС няма предвидени ветрогенераторни паркове. Друго ми прави впечатление,че никой не казва чии са перките,за които ни съдят на "КОЙ" ли са? Този "КОЙ" няма ли държавата да го накара да си плаща глобите от получения ток.,а може би някой друг Кой от държавата му е разрешил,а Кой от прокуратурата си затварят очите.
20
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Трети мандат за герб и магистрала срума все още не е завършена а най важният и опасе участък все още не е започнат. Факт!
19
0
 
5
 
! Отговори
Изобретател преди 8 месеца
Най-добре да се строи директно през НЕБЕТО. това ще е първият небесен участък АМ
18
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Ми то хубаво, че този човек решава иначе видяхме Станишев кви ги забърка в Калиакра.
17
0
 
5
 
! Отговори
:):) преди 8 месеца
зелената мафия е намесена, това е,да живеят костенурките и паяците.
16
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Аз още не мога да разбера защо досега тази отсечка не е посроена. То не бяха тунели, магистрала на две нива, обходен маршрут...
Тунел не могло защото била земетръсна зона, имало радиация и т.н. -хубаво.
През Кресненското дефиле не могло защото била защитена територия, имало не знам какви гущери, змии, костенурки и др.
И остава обходен път на изток за който бил най подходящ независимо че в тези села е имало действащ открит рудник за добив на уран.
15
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Какво се правите на интересни, в тази държава едон човек решава, дотам сме се докарали,че каквото той каже това ще бъде, може за по- пряко и през Банкя да се прекара магистралата!
Щом вече Негово Величие решава кардиналните въпроси за незаетите столове в ресторантите, мислите, че няма да реши и за магистралата ли?
14
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Решението беше просто: пренасочване на трафика по обходните пътища и ударно строителство на магистралата през Кресненското дефиле. Много човешки живота щяха да бъдат спасени!
13
2
 
0
 
! Отговори
следят обемно преди 8 месеца
Всички водачи на МПС увреждащи земята с включени фарове денем с е следят обемно като нагли престъпници вкл Борисов,Цветанов и други.Следи се всичко и всеки около наглите престъпници чрез биоформено обемно същество.Вижте снимки на БОрисов на заседание на кабинета където подава, че за народа няма пари за заплати и пенсии понеже - щяли да плащат на нагли престъпници за тн "енергиини обекти"
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Пътят изобщо не трябва да се изнася на изток през баирите на надморска височина над 700 метра и то само за едната посока. Досега отсечката през Кресненското дефиле щеше да е направена като се разшири сегашният път! Но не, трябва да се оскъпи максимално тази отсечка и да налеем няколко стотин милиона повече в близките до власта строителни фирми!
11
1
 
0
 
! Отговори
STOP day head lights преди 8 месеца
Извънземни терористи чрез обемен ДМК над нагли престъпници на власт принудиха милиард водачи на МПС да увреждат тежко земята с включени скенери/лед,ксенонови и лазерни/ чрез които режат на парцали биосферната охрана. Активирани са милиони аномални зони .
Има риск от колапс на биосферата и загиване на милиони постепенно,страшни мутации ,мутагенези,патогенези и други..Много райони могат внезапно да почнат да просъхват.
10
0
 
6
 
! Отговори
аа1830 преди 8 месеца
Най-добрият вариант е тунел. Най-скъп и сложен също така. И т.к. в БГ няма фирма която да направи такова съоръжение парите съответно ще отидат в чужда такава. А това никой няма да го допусне. По-добре да се прави от наши хора по познатия метод където всичко е обиграно до последния рушвет.
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Първо да мине прес Соджуково!
8
1
 
7
 
! Отговори
aaa1830 преди 8 месеца
Големи специалисти, големи капацитети, философи дървени! Път отгоре, път отдолу, машини тук и там, виадукти, тунели, цена по 2, цена на половина, пътя не бил проектиран правилно.....Абе алооо тикви, вие колко пътища направихте?
7
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Докато я направят няма да е нужна, ше почнат да правят летящи коли.
6
0
 
0
 
! Отговори
Marchelo преди 8 месеца
До 5.Може.Но и това минава през изместване на жп трасето от гр.Кресна.Ако жп линията минава източно от грда с тунел под Мело всичко с8 идва на място.
5
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Платното от София-от дясно по течението на Струма,за София пт ляво.Стария път остава.Толкова просто.
4
1
 
3
 
! Отговори
Жоро преди 8 месеца
естествено, че трябва да се направят нови платна в двете посоки...нали Ганьо като се надруса на път за Гърция и направи верижна катастрофа, няма да има алтернативен път откъдето да се мине...или ше се чака с часове по километрични опашки :)
3
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Отричането на тунела е за да отиде поръчката при правилните пътностроителни фирми, а не при грешните тунелопробивни. Нарочно е избран вариант 15км тунел, а не 7х1.5 км. Срокът за пробиване би бил съвсем различен. Изискванията към тунелите също. Подготвя се унищожаването на дефилето, а Асоциацията на пострадалите стоят отстрани и ни казват как близките им са загинали на този път и трябва той да продължи да съществува ... за да се разраства асоциацията и други да загиват там !