Дъжд и круиз контрол – опасно ли е? Експерти: Не е!

Застрашени сме от аквапланинг само при сериозно натрупване на вода
8 авг 2019 18:10,
9
Дъжд и круиз контрол – опасно ли е? Експерти: Не е!
Снимка: архив, Reuters

Популярен мит сред шофьорите е, че при дъждовно време или на заледена настилка круиз-контролът е опасен. Според "компетентните" шофьори, използването на тази система на мокър път води до аквапланинг, рязко ускорение и загуба на контрол върху автомобила. Дали обаче това наистина е така?

Главният инженер на северноамериканското подразделение на Continental Automotive - Робърт Бийвър, обяснява в какво грешат тези, които не харесват круиз-контрола. Continental разработва такива и други спомагателни системи за редица големи автомобилни производители.

На първо място, Бийвър уточнява, че автомобилът е застрашен от аквапланинг само при сериозно натрупване на вода на пътя, вследствие на силен дъжд. Протекторите на гумите трябва да отклоняват водата - аквапланинг се получава, когато гумите не са в състояние да сторят това, автомобилът губи контакт с пътя и става неуправляем.

Именно в този кратък период на загуба на сцепление с пътя обаче се се задействат една или няколко системи за стабилизация и безопасност, посочва Бийвър. Те изключват круиз контрола. Освен това автомобилът започва да губи скорост. Някои коли, като например Toyota Sienna Limited XLE, автоматично изключват круиз-контрола, когато чистачките започнат да работят.

И това не се отнася само за автомобилите от последните пет години - системата изобщо не е нова. Подобна функция стана повсеместна с разпространението на спомагателните системи. Дори автомобилите от 80-те години на миналия век автоматично изключват круиз-контрола при леко натискане педала на спирачката.

Бийвър обаче посочва, че използването на круиз контрола по време на дъжд може да попречи на комфортното шофиране - водачът ще трябва да обръща повече внимание на пътните условия. Не става дума за адаптивния круиз-контрол, който сам определя скоростта и да намалява при необходимост, а за "най-обикновения", който просто поддържа зададената скорост, без да "прави" нищо друго. Според експерта, проблемът не се крие в самия круиз контрол, а в решението на водача да го използва в неподходящи условия.

Още за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всичко зависи от скоростта, може да си включиш темпомата / круиз контрола и на 70-80 км ако искаш. Аквапланинг има само при скорост над 80 км в час, а попаднеш ли във вода не е добра идея да се натиска спирачката. Адаптивен круиз контрол - колата намалява скоростта и пази дистанция, когато има нещо пред нея.
5
10
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 4Карал съм 2 пъти у нас на круиз, става. Основно го използвам на дълги дистанции от порядъка на 1000-1300 км/ден. У нас няма такива разстоянияКарам обикновено със 140-150 по магистрали, тези които ме задминават се броят на пръстите на две ръце. Повечето вървят сci 100-120. У немско със същата скорост съм един от най бавните :)
4
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Къде в БГ има пътища или магистрали подходящи за круиз контрол. По главните пътища каруци, трактори и комбайни, на магистралите в дясната лента се влачат със 100-110, в лявата се лети със 180.
3
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На куха лейка всичко е опасно! Без качествени или с недостатъчен грайфер гуми на дъжд с круиз или без е все тая
2
0
 
32
 
! Отговори
zeus преди 4 години
В България става опасно още като *** се качи в колата, дори да няма дъжд и автопилот.
1
10
 
9
 
! Отговори
шумахер преди 4 години
Разбира се ,че е опасно !!!