Нямало договор за наем на автобуса убиец

Договорът е изтекъл на 1-ви април и не е сключен анекс
Обновена: 18 юни 2011 12:07 | 18 юни 2011 12:02,
83
Нямало договор за наем на автобуса убиец
Осем души загинаха в катастрофата на 15 юни. Снимка: БТА

Договорът между „Ентуртранс“ и „Бургас тур – 90“ за наем на автобуса, който катастрофира на магистрала „Тракия“, убивайки осем души, е изтекъл на 1 април и към него няма анекс за удължaване, тоест в деня на инцидента договор между двете компании не е съществувал.

Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски по Дарик радио.

„Към документацията, която получих, нямаше такъв анекс, значи договорът е приключил на 1 април и този автобус е нямало как да бъде част от техните маршрути“, каза министърът.

Дни преди инцидента фирмата е била проверена и този факт не е констатиран. Това е накарало министъра бързо да вземе решението за отстраняването на шефовете на „Автомобилна администрация" и ДАИ-Бургас.

Фирмата „Ентуртранс“ е имала 10 съставени акта за период от седем-осем месеца, но те не са влезли в сила заради обжалване, а част от тях са вече отменени. Министър Московски поясни, че две трети от актовете са за нарушаване на маршрутния график на автобусите.

Още по темата

В момента се анализира графиката на тахошайбата и оттам се правят изводи какви са били последните реакции на шофьора. Вече е ясно, че той не е карал с превишена скорост, добави Московски.

Следващата седмица депутати, експерти и юристи ще обсъдят темата за повишаване на сигурността на автобусните превози.

Според министъра има начин за ограничаване на старите автобуси, без да бъде включен критерият „възраст“. Например, да се въведе изискване за стандарт Евро 3 и Евро 4. Това означава, че даден автобус трябва да покрива определен брой технически параметри, за да на които отговарят по-новите превозни средства.

Според министъра идеята да се сложат пощенски кутии на автогарите и да се разлепят стикери в автобусите къде хората да подават сигнали за нередности в автобусните превози е полезна.

Ивайло Московски каза, че вече е възложил да се даде поръчка за изработката на стикерите. Ще има и телефон, на който хората ще да подават сигнали денонощно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


83
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
0
 
0
 
! Отговори
do 81 преди 12 години
Завода в Ботевград беше зависим от доставчици на двигатели и скоростни кутии, двигатели се вземаха от МАН или Мерцедес, само че ръководството на фирмата реши да играе срещу МАН и Мерцедес на търгове в чужбина и дори успя да спечели няколко. Естествено МАН и Мерцедес напомниха че не трябва се месим където не ни е работа - останали без двигатели Чавдар не можаха да играят на търговете за нови рейсове в София и Варна и така им се видя сметката!
80
0
 
4
 
! Отговори
. преди 12 години
Всичко това е нормално и ще има още такива катастрофи(няма да само тия 4 за последните 5 години). Причините: Затъркаха завода Чавдар-Ботевград. Чавдар можеха да станат най-големия производител на автобуси на Балканите.Няма изискване за години като при такситата.Не се извършва абсолютно никакъв контрол от службите. Технически преглед се минава без да се влиза в сервиза а става ясно че дори и договорите не се четат като се презаверяват.Пътищата са оставени на произвола на съдбата. Няма нито един участък да отговаря на всички норми и стандарти:дупки,мантинели,асфалт,маркировка,наклон за оттичане на водата,канафки и т.н.Резултат ще продължаваме да мрем по пътищата.Ние си го заслужаваме защото и снаша помощ се стигна до тук. Вижте гърците какво правят. Малко им остана да запалят парламента оня ден.
79
0
 
2
 
! Отговори
лало преди 12 години
Не бумагите направиха катастрофа - дупка, неизправност, престъпна немарливост.Да си ги ловкат виновните, че да стане ясно, че мърлявщината и покварата на парите хора убиват.
78
0
 
0
 
! Отговори
д0 77 преди 12 години
На крива ракета космоса и е крив! След като служителите му не са си изпълнявали задълженията и е претърпял загуби - да ги съди...
77
0
 
0
 
! Отговори
:) преди 12 години
ПП от тогава - вече не сме приятели :):):)
76
0
 
9
 
! Отговори
:) преди 12 години
ПРИМЕР: мой приятел, собственик на фирма, има известни проблеми ... според него за някои от тях е виновен съдружникът му, за други - управителите, за трети - персонала и т.н. ... аз му задодох въпроса - добре де, кой ти избра съдружника - ТИ, кой избра управителите - ТИ, кой назначи работниците - ТИ ... е тогава кой е отговорен за създалата се ситуация в момента - ТИ .... а той - мълчи ...
75
0
 
4
 
! Отговори
:) преди 12 години
служителите не падат от небето, те биват избирани по различни критерии, отговорността е в този който прави избора, т.е. в този който е на най-високото място в иерархията, той избира заместниците си, те избират екипа си и т.н. до последната брънка във веригата. Редно е всеки един да носи отговорност за своя избор, но не бива да се пропуска ФАКТА, че основната отговорност е в този който стой на върха на пирамидата - в него са съсредоточени най-голамата власт и ресурси!!!
74
2
 
5
 
! Отговори
:) преди 12 години
Тук е редно да се отбелижи, че първо министър председателя носи отговорност за това, че е назначения от него министър в кабинета е неспособен да организира контрола по спазване на закона. Второ самия министър носи отговорност за това, че управляваните от него подопечни не са си свършили работата за коятто са получили пари от нашите данъци и т.н. по веригата ... Същото важи и за собствениците на фирми, нали те си назначават управители, директори, работници и прочие ...
73
0
 
6
 
! Отговори
:) преди 12 години
"Ивайло Московски каза, че вече е възложил да се даде поръчка за изработката на стикерите. Ще има и телефон, на който хората ще да подават сигнали денонощно."Забележете - нови разходи за сметка на данъкоплатците, поради това, че чиновниците /държавните служители/ не са си свършили работата за която същите данъкоплатци им плащат заплатите !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
72
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
След като повече, ако, не всички инспектори в ДАИ-Бургас са назначени от и по време на Точев ,нормално е проверките да са фиктивни-изхода е един ,уволнение на извършилите проверката служители.
71
0
 
1
 
! Отговори
до 71 преди 12 години
Пишеш ми работи които ми са ясни ,аз сьм в кухнята еи тука трябва да има СРС-та иначе за подписите и печатите и споделените отговорности.....
70
1
 
0
 
! Отговори
до 70 преди 12 години
Едиснтвено виновни са тези които си слагат подписа все едно пишат резултат на на белот! ТЯХНА работа е да да установяват нарушенията и да сигнализират ръководството, Споделена отговорност на шофьора е когато знае че автобуса не е виждал сервиз но си слага подписа че го приема "техн. изправен", споделя я с този които се е подписал че му го предал в изправност. Техн. директор носи отговорност че не им е упражнил контрол! Именно за тези неща тези хора вземат заплати. А собственика за това им ги плаща - за да не се занимава и да не носи отговорност той! Така че и грам съжаление и милост нямам към тях! Ако няма подписи и печати от механик, фелдешер (лекар), КТП, шофьор, ако фирмата няма длъжностно лице отговарящо за техн.състояние на автопарк - единствено тогава собственик, директор, управител може да носи отговорност че не са осигурени!
69
0
 
0
 
! Отговори
До 68 преди 12 години
Много добре знам ,че носят отговорност ,но ми кажи при откриването и започване на работното време по лист извьршвали се наистина проверка от лицата отговорни за това на превозното средство и на водача ако се опитам да гадая ще кажа --да фиктивна проверка се извьршва и ако не сьм прав тези истории нямаше да ги има и ако са малко са благодарение на професионализма на шофьорите а не на заради грижите на превозвачите естествено е ,че си има и сьвестни превозвачи то неможе човек да плюе наред...
68
1
 
3
 
! Отговори
До 66 преди 12 години
Не става вьпрос за кола с разбита предница с износени гуми и без спирачки ти преиначаваш нещата като типичен бюрократ даяджия--- вьпроса е в това че вкарването на изключително висок стандарт на емисии шум и др не толкова опасни за практическото безопасно управление на автомобила не са по джоба на бьлгарина ---не си мисли че хората не са чували за мерцедес и за това се насочват кьм автомобили втора употреба....няма толкова прости хора..
67
0
 
4
 
! Отговори
До 60 преди 12 години
Превозвача носи отговорност и сега! Има си служители на фирмата със съответните отговорности вменени от длъжностни характеристики. Пътен лист е официален документ и които си слага подписи и печати там - си носи отговорност! Същото е с протокола за техн. преглед! Има поне 4 човека от фирмата, 1 от автогарата от която е тръгнал, и 3ма от пункта за ГТП на които е минал автобуса който носят отговорност за техническо състояние, за медицинско състояние на шофьора и др.
66
1
 
3
 
! Отговори
до 65 преди 12 години
Тоя резак е плащал заплата на технически директор на които точно това му е ресора. Технически директор на транспортна фирма, както и "началник транспорт" или сходни длъжности се заемат след положен изпит в министерство на транспорта. Отговорност за техн. състояние на автобуса носи той, носи и КТП, носи и механика извършил предпътния преглед (дори и да няма преглед има подпис на човек които носи отговорността).
65
2
 
3
 
! Отговори
до 60 преди 12 години
За старите коли - нека се чудят как да минават прегледи. Излизайки на пътя с неизправна кола застрашаваш живота, здравето и имуществото на останалите участници в движението . Ако ГТП се извършваха реално, а не фиктивно, пътищата ни щяха да са доста по-сигурни и спокойни.
64
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Правиш фирма криеш се зад нея и толкоз!!!Като си изгубиш лиценза отваряш друга и пак и пак ... А отговорност нулева ????В затвора този турчак миризлив!!!
63
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
дупката е причина за катастрофата,следователно виновно е правителството
62
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Аз не се учудвам че фирмата е имала актове ,защото ако един пловдивски даяджия спре кортежа на Боико ще им напише 50 акта за такива глупости ,че наи накрая ще имсе наложи да раберат за какво става дума на пьтя --- тея законотворци знаят ли че багажника ми е пьлно с документи и всеки е с различен срок и свят ми се е завил от бюрокрация изпити психота ,какви ли не е документи за апарати и стикери залепени кьде ли нее и тея досадници на всеки километьр и вьв всеки град ми ги искат всичко за провер