Магистрала "Европа" - много проблеми и малко строителство

Шишков: 150 м до ГКПП Калотина били извън проекта
11
Магистрала "Европа" - много проблеми и малко строителство
Снимка: МРРБ

Магистрала „Европа“ представлява много проблеми и малко строителство. Започваме да решаваме всички проблеми един по един. Това каза днес министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков след инспекцията на изграждащия се инфраструктурен обект и Граничния контролно-пропускателен пункт „Калотина“, която направиха заедно с вицепремиера и министър на вътрешните работи Иван Демерджиев. В проверката участваха още регионалният заместник-министър Захари Христов, инж. Иво Иванов – председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, инж. Десислава Паунова – член на Управителния съвет на агенцията, и представители на Главна дирекция „Гранична полиция“ и на строителя на АМ „Европа“ в участъка между Калотина и Драгоман.

Между пункта и магистралата има участък с дължина 150 м, който е извън проекта. За да се реши проблемът, е необходимо да се одобри разширение на пътното платно на магистралата в посока граничния пункт и заедно с кмета на Драгоман да се одобри подробен устройствен план. Ще направим така, че пунктът да се свързва с автомагистралата, а не с двулентов път, каза още министър Шишков. Водят се разговори за допълване на разрешението за строеж. Процедурата е в напреднал етап и очаквам проектът да бъде внесен от строителя за одобрение след около месец, допълни той.

Одобрихме подробния устройствен план за последния участък от магистралата – между Сливница и София. Той ще се забави, защото трябва да се строи законно, след като разрешението за строеж влезе в сила, категоричен бе министърът. И допълни, че това няма да стане по-рано от следващите три – четири месеца, защото е необходимо извършване на отчуждаване на терените, които ще бъдат засегнати от изграждането на трасето. Забавянето при този участък е най-голямо и няма кой да върне седемте изгубени месеца заради липсата на ПУП. За съжаление, краят на 2023 година няма да може да бъде времето, в което магистралата ще бъде завършена в цялост, каза още министър Шишков.

Надяваме се до Нова година част от отсечката между ГКПП „Калотина“ и Драгоман да се направи опит да бъде пусната, макар и с временна организация на движението. Каквото е възможно от щетите по отношение на проектиране и забавяне, ще бъде коригирано в рамките на закона, информира той.

След направения днес обход заедно с вицепремиера Демерджиев намерихме две места за паркиране на тежкотоварни автомобили, за да не създават проблеми на ГКПП „Калотина“. Предвиждаме съвместно да процедираме уширение за паркинги, информира регионалният министър.

Паркирането е изключително важен въпрос за работата на пункта, който не беше уреден. Набелязали сме стъпки за неговото решаване, така че да се намерят места, които изцяло да задоволят нуждите на пункта и да не се стига до паркирали на пътя камиони, каза вицепремиерът Демерджиев.

Строителството на втория етап на граничното съоръжение също започна. Целта е след като бъде изградена магистралата, тя да се свърже с пункт с много по-голям капацитет. Срокът за изпълнение е 180 дни, като стремежът е трафикът да не се затруднява, каза още той.

Министър Шишков допълни, че новият пункт ще бъде с много повече кабинки за контрол, ще придобие естетичен вид и ще стане много по-функционален и проходим.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
Батман... преди 1 година
А за шенген реват.. пътувах 10г по тия наши офроуд пътища в цяла България и едва ли един от европейския съюз няма да разбере за всички те криеници в България дето стават..
9
0
 
6
 
! Отговори
До Министъра преди 1 година
Г-н Министър, отидете до КПП Кулата и вижте там за какво става дума, там дори положението е по зле.
8
0
 
2
 
! Отговори
Udan преди 1 година
Спазвали някакви техни законови норми 😀 Тюфлеци политически 👈
7
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тиквата краде 12 г. Никаква мисъл. Така свърза и магистрала Струма с КПП Кулата - и там 150 м не били важни като коментиралия Бай Г. под мен. Е сега набивайте се в задръстване и.зроди
6
1
 
12
 
! Отговори
Иван преди 1 година
Само ги вижте какви са оядени всичките на снимката!!!
5
2
 
16
 
! Отговори
Румполов преди 1 година
Денонощна работа и я пускайтеТова ни е лицето пред Европа
4
1
 
13
 
! Отговори
Шо стана? преди 1 година
Всичките строежи на магистрали и пътища са замразени?
3
3
 
20
 
! Отговори
нищоправци, преди 1 година
за няма и 2 г. строшихте тотално държавата ! Шенген през крив макарон , за еврозоната някакво шикалкавене и назландисване и накрая "задунайская губерния " и ще мирясаме оакани под руския ботуш!
2
1
 
19
 
! Отговори
инж. Доган преди 1 година
Изведнъж са разбрали, че има още 150 метра и затова не са били включени в проекта? Преди ги е нямало?
1
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бе това да е проблема 150 метра преди КПП-то били длувентов път!? Бе Шишков нема нужда от магистрала до самото КПП, аре стига ни будалкате някаква далавера е намислена да се усвояват пак пари.