Океаните се затоплят по-бързо от предвижданото

Учени изследвали предишния период на затопляне
8 ное 2019 08:20, Елка Василева
Океаните се затоплят по-бързо от предвижданото
Снимка: архив, Reuters

Промените в климата могат да предизвикат много по-бързо и по-голямо покачване на нивото на океаните, показа изследване на предишния период на затопляне преди 125 000 години, предаде АФП.

Водата тогава се е издигнала на 10 м над сегашното равнище с темп до 3 м на век, твърдят учени от Австралийския национален университет. Този сценарий би бил катастрофа за стотици милиони хора.

Тъй като периодите на захлаждане и затопляне на Земята се редуват, учените са изследвали данни от предишния междуледников период преди 125 000 години. Тогава средните температури били с около градус по-високи от сегашните, но промените в климата през последните 200 години са по-бързи заради индустриалните парникови емисии.

Затова изследването на този междуледников период "показва само долната граница на прогнозите за това, което може да се случи", пишат авторите на изследването.

Според доклад на Междуправителствената експертна група за климатичните промени от септември миналата година нивото на океаните ще се покачи с около 43 см до края на века, ако температурите се повишат с 2 градуса Целзий, и с 84 см при 3 градуса Целзий, както насочват сегашните тенденции.

Още по темата: океанизатопляне

Океаните се затоплят, нивото им се вдига главоломно, заливат многомилионни градове....да ама не. Онези които проповядват тези теории, либерастичния контингент ***, и главните действащи лица в тази измама, Бунак Обонго и Ал Гур, си живетят в меншини за по 20-30 МИЛИОНА долара ТОЧНО на брега на океаните, които непрекъснато ни натякват че нивата им се вдигат. Обонго току що го купи, бай дъ уей. Либерастичните *** са много хлъзгави, сега си намериха и една пионка Грета каква-там-беше.

Роб на влаЗта преди 4 години
Нека да е лятооооооо.......

До До 33-2 преди 4 години
И вече се е случвало. В края на 19-ти век са горели част от жиците на телеграфните линии м/у 2-те крайбрежия в Щатите. През 1921 също явление е предизвикало срив в телеграфа по света, през 89 - на ел.захранването. Причината е локална геомагнитна буря в земната атмосфера (Аурора Бореалис), предизвикана от преминаване на вълна свръхмощно изхвърляне на коронарна маса от Слънцето. По-мощно проявление може да ни върне в развитието със 100-150 години назад, а щетите да се отстраняват няколко години.

До До 33 преди 4 години
Дано в рамките на нашия живот имаме късмета да не разберем какво значи изригване на супер-вулкан, без значение къде. За сведение провери за студените лета, неузрялата реколта и последвалите глад и смърт в Англия през 1783/5 заради някой от исландските вулкани. А при супер-вулканите говорим за изригване с хиляди и повече пъти по-голямо.Колкото до технологичните ни играчки, улесняващи живота ни, те дори не са защитени от по-силно ел.магнитно излъчване от Слънцето и при случването му ще изгорят.

Вече имаме бели акули в Средиземно море. Забелязани са по италиянското крайбрежие. Догодина се очаква масовото им появяване по гръцкото, а е въпрос на 2, 3 години адаптация за да влезнат в Черно с неговата по-малко солена вода.

Всички секти вярват в наближаващия апокалипсиса, аз в гуру-шамански простотии не вярвам. Няма научна обосновска човешкия род да загине от изригване на вулкан, с днешните ни технологии това е невъзможно. А относно родословието ни - всички живи организми от хора, акули, динозаври, бактерии до дървета, произлизаме от един общ прародител. През Креда климата е бил доста разообразен, във всички географски ширини, да не говорим, че преди 100 млн. години, България не е била на тази ширина.

А дано това обедини човечеството най-накрая!

Пастмаса между другото също е безкрайно общо понятие, включващо безкрайно много материали. А планктона се храни с някои пластмаси, нямам представа какво значи "Открива се дори в планктона". Новите технологии ще дадат решение на проблемите ни, така че те са важни, а не разни екоталибански бръщолевения, които не допринасят с нищо. Както написах вече, всичко можем да почистим и рециклираме, ако вложим разум и усилия в тази посока разбира се.

Радиоактивните отпадъци са малки количества и ако се спазва технологията не са опасни, за вбъдеще може да ги съхраняваме и извън нашата планета. Радиациата е нещо повече от естествено, Слънцето е един огромен ядрен реактор, който ни бомбардира непрекъснато с радиация, самата светлина е радиация. За твое успокоение, най-силно радиоактивните изотопи, са най-нестабилни и се разпад за секунди и минути, останалите по-силно радиоактивни изотопи за до няколко десетилетия.

До 29 / 30 / 31 преди 4 години
29/30, прочети малко за изригването на Тоба отпреди 75-76 хиляди години, за термина "bottle neck" и какво го свързва с човешкия род и оцеляването му. Това може и да даде нови идеи и насоки за размисъл. Разбира се, при добро желание.31, онзи ден излезе инфо за находка в Европа, касаеща предтеча на човешкия род на около 11 млн. години. Ако смяташ да разпростреш родословието чак дотам, няма да преча. Но междудругото може да провериш какво е било времето по тия географски ширини през Кредата

29, да питам ли какво става с отработеното ядрено гориво от близо 450-те АЕЦ-а по света, как, къде и колко дълго ще се съхранява? А с изследователските полигони за изпитване? А с рудниците/обогатителните фабрики? Или това е твърде общо като замърсяване, а защо да си даваме зор, като само след няколкостотни хиляди до милиони години радиоактивността им ще спадне наполовина и сама. И нека не плакнем за новите технологии, чието внедряване все още предстои.А пластмасата? Открива се дори в планктона.

Динозаврите са влечуги, а те са тук и днес, в огромно разнообразие и процъфтяват. Ние хората сме бозайници, тоест ни има от около 190 млн. години. Има 5 масови измирания, така е, но нито едно от тях не причинено от глобално затопляне, напротив, винаги когато е наблюдавано затопляне, то е свързано с експлозия на живот, заплаха за живота винаги е било глобалното застудяване. В момента масови измирания няма, напротив живота процъфтява, така че никаква 6-то масово измиране не тече.

Докато не колонизираме чужди светове и сме вързани към Земята, единствено космическите явления /черни дупки, изригване на свръхнова и т.н./ ще са заплаха за нас хората. Така че като вид ние трябва да концетрираме усилията си в тази посока, а не в някакви екоталибански утопии.

Човечеството не е заплашено от изригването на който и да е вулкан - да това ще е голям проблем, но ще справим сравнително лесно и пораженията ще са локални. Пчелите не са нужни за да оцелеем, те са просто вид насекоми, нищо драмитично няма да се случи, ако те изчезнат, но това така или иначе няма да се случи. Н2О има пре достатъчно, замърсяване е общо понятие, използвано от екоталибаните да плашат лабилните хора, можем да почистим и рециклираме, абсолютно всичко.

24, преди 4 години
не знаех, че замърсяването, недостига на питейна вода, измирането на пчелите или по-тривиалното изригване на някой от супер-вулканите: Йелостоун, Кампи Флегрей, Тоба и още дузина (по-сериозни от мен хора казват, че се случва средно на 100-на хил. години, така че въпросът не е дали, а кога), са космически явления!25, според геоложката история на Земята досега е имало 5 масови измирания, 6-то е в ход. А като вид нас ни има от 30-40 хил. години, което е нищо в сравнение с 160 мил. на динозаврите

От това, че населението е нарастнало с няколко пъти, както и от темповете на експлоатация на ресурсите, ГЛАВА.

И да човека има безгранични възможности и срещу това аргументи няма! Средновековния човек дори не си е представял, че е възможмо да съществува GSM и климатик, но днес те са реалност. Така и ти днес не можеш да си представиш, че е един ден ще можем да контралираме глобалния климат, дори процесите протичащи в земното ядро. Технологичния скок е неизбежен, ще се научим да контролираме нашата планета, ще колонизираме други планети, ще пътуваме в междузвездното пространство и т.н.

Драма няма, драмата я създават едни гуру-шамани, а шарани като теб умират от ***, без да мислят. Климата не се изменя скоростно, промяна с 1-2 градуса на век е нещо нормално, нещо което се е случвало многократно в миналото. Климатичен апокалипсис /масово измиране/ е имало само веднъж, но тогава Земята се превърнала в ледена топка за милиони години. Динозаврите са фосили, защото са имали лошия късмет, огромен метеорит да удари планетата, но пък живота пак е оцелял и днес ни има нас.

Човека е най-адаптивния вид съществувал някога, защото ние и само ние сме способни да изменяме средата където живеем, така че да се чувстваме добре и следователно да процъфтяваме. Единствените природни катаклизми способни да унищожат човечеството са космически явления. Недостиг на ресурси винаги ще има, но човечеството винаги се е справяло и няма обективна причина да не го правим за вбъдеще. Единствено нашата собствена глупост, може да ни върне в каменната ера.

До До 20Наивни са тези разсъждения. Природните климатичните промени са дълъг процес. Видовете имат време да мигрират, да се адаптират, да еволюират или да измрат. Човекът отдавна се е откъснал от тази среда. И сега има глад за ресурси, неравенство и териториални претенции. При по-сериозен катаклизъм съвременното човечество ще е в много по-неизгодна позиция от животинските видове. Ще се изтрeбим. А ако остане някой, ще се върнем в каменната ера.