Големите мултинационални компании като Мак Доналд'с, Рийбок, Кока-Кола, са решили да прибегнат до нова стратегия за завладяване на световните пазари: сходни маркетонгови концепции за всички страни, рекламни послания, които са валидни навсякъде и могат да привлекат повече потребители, без значение каква е културата или религията им.
След дългогодишни кампании насочени към конкретен регион или страна, маркетинговите специалисти вече са на мнение, че желанията на клиентите от различните държави са сходни, особено за хранителни продукти и дрехи.
“Подрастващите от различните страни си приличат все повече и нуждите на хората са близки, смята Нейдър Тавасоли, преподавател по маркетинг в London Business School. “Преди компаниите трябваше да финансират адаптирането на рекламните кампании към съответния район, защото потребностите бяха много различни, но сега всичко се оеднаквява в световен мащаб.”
“Много от големите компании, особени американските, залагат на глобалната култура, за да бъдат рекламите им по-рентабилни”, подчертава Анди Коркоран, преподавател в Университета Линкъл в Англия.
Световният успех на кампанията на Мак Доналд'с “I'm lovin' it” отвори пътя за универсалните рекламни кампании. Създадено от немската фирма Heye & Partners през 2003, това послание бе прието навсякъде по света, със съвсем малко изменения, и така бе засилен световният имидж на веригата ресторанти за бързо хранене.
“Въпреки че противниците на Мак Доналд'с ги “посочиха с пръст” и ги обвиниха, че предлагат нездравословна храна, причина за наднормено тегло, от компанията избраха удачния момент за тази световна рекламна атака”, смята Стивън Челиотис, президент на Superbrands Council.
Стратегията им изглежда е печеливша, защото приходите на компанията са се повишили с 11%, до 19,1 млрд долара, за миналата година, добавя Челиотис.
Други големи компании решиха да използват същата стратегия и ангажираха за рекламите си звезди от световна величина. Мак Доналд'с нае Джъстин Тимбърлейк, а американският гигант Gap, прозводител на дрехи, се обърна към Мадона и звездата от сериала “Сексът и градът” Сара Джесика Паркър.
От своя страна Рийбок обявиха началото на нова световна кампания, в която трябва да вземе участие американският баскетболист Алън Айверсън, рапърът Jay-Z и актрисата Луси Лиу. Мотото на кампанията ще бъде “I am what I am” (“Аз съм това, което съм” ) и целта й ще бъде да покаже истинската същност на звездите, участващи в рекламата.
Колкото до Кока-Кола, те искат да лансират реклами, които да възстановят стаута им на “световна икона”, обяснява говорителят на гиганта за безалкохолни напитки Кели Брукс.
Разпространението на една рекламна кампания в целия свят има много икономически предимства. Цената на рекламата спада значително, защото се използва един и същи клип, макар и дублиран на различни езици, а и опаковката на продукта се запазва същата.
Някои анализатори смятат, че американските компании искат да наложат тези “световни” реклами, за да изтеглят на заден план произхода си, тъй като мнението за САЩ в световен мащаб е по-скоро негативно, особено след войната в Ирак. Други пък смятат, че свързването на един продукт с “американската мечта” все още може да впечатли много хора.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Оптимизъм за подновяване на работата на администрацията в САЩ заля и Wall Street
А. Петров: Изкуството на младото поколение гради доверие между България и Северна Македония
Дейли от Фед: Трябва да се избегне грешката лихвите да бъдат задържани твърде дълго
ЕК ще обособи нов клас автомобили, за да направи достъпни електромобилите
Инвестиционният фонд Apollo става мажоритарен акционер в Атлетико Мадрид
Уорън Бъфет ускорява темпото на даренията за децата си, "докато е още жив"
Ретроградният Юпитер носи изобилие и късмет на четири зодии на 11 ноември
Предните стъкла на колите вече надминават смартфоните
Високопротеинови закуски в студеното време
Как да се справим с косопада през есента
Радев: Искам да ви се извиня за Бюджет 2026
Ефективни начини да изградим по-силна връзка с шефа
Спортът по телевизията днес, 11 ноември
Бившата на Роналдо и Балотели е бременна от футболист + СНИМКИ
Експерименти? Нагелсман иска първото място за Германия
Абонданца: България разполага с много интересен и перспективен отбор
Марица Пд скочи срещу съдия от родния елит + ВИДЕО
Чиликов не литна в облаците след триумфа в дербито на Втора лига
Канадската сензация Джонатан Рой се завръща с концерт в Зала 3 на НДК през януари
Дневен хороскоп за 11 ноември, вторник
Как технологиите променят професиите – поглед отблизо с Базар на професиите 2025
Ретрограден Юпитер в Рак на 11 ноември – грижим се повече за себе си
Разпознаване на есенната депресия: Какво е сезонно афективно разстройство
Поверия за Свети Мина
Токът спря по време на интервю на Зеленски в Киев
Мечка нападна мъж докато бере гъби
Фратрия загуби от Дунав във Втора лига
Тъжна вест! Почина шампион по плуване
Синдикатите се срещат с ГЕРБ заради Бюджет 2026
Организират протест тази неделя във Варна
Ново откритие в квантовата физика отваря пътя към междузвездните пътешествия
Portal Space Systems представи сателитната платформа Starburst
Новите технологии могат да спасят астронавтите от космическо прилошаване
Vast изведе на орбита демонстратора на първата частна космическа станция Haven-1
Учени разкриха какво се случва с времето на Венера
Има ли вода на спътника на Сатурн – Енцелад