ТОЛ системата ще удари ли по джоба на потребителите?

Само бариери ще принудят ТИР-овете да плащат таксите
17 авг 2017 12:45, Екип на Bloomberg
19
ТОЛ системата ще удари ли по джоба на потребителите?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

За всеки един сектор, когато искате да му сложите нови налози, това е изключително важно, защото ще оскъпи неговата продукция. Това коментира по повод отварянето на офертите на кандидатите за изграждане на тол системата в България Веселин Грозданов от Клъстер "Зелен транспорт" в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Независимо, че транспортът няма веществено производство, а се води в сферата на услугите, той добавя стойност към всичко, което се предлага", настоя тай.

Това, което се твърди, че населението няма да усети промяната, не е вярно, защото увеличението на разходите на транспортните компании веднага ще се отрази на пазара, обясни гостът.

Европа иска да има обща тол система, която да бъде съвместима между отделните държави и механизмът за заплащане да е един и същ, но в директивата на ЕС не е дадено точно решение, а има няколко варианта. Европа оставя всяка държава да реши подробностите по прилагането, каза още Грозданов.

"В повечето европейски страни в тол системите са включени само аутобаните и първокласните пътища и са решили, че който замърсява - той да плаща. Който ползва най-добрата услуга, най-добрите пътища, също трябва да си заплаща".

В съседна Сърбия плащат абсолютно всички, докато в България се предлага таксуването да важи само за тежкотоварните автомобили, отбеляза събеседникът.

Какви са предимствата и недостатъците на различните системи, допускани от директивата на ЕС? Как контролът на чуждестранните товарни автомобили да стане по-ефективен и по-лесен? Най-сложната и скъпа система, която избира България, ще донесе ли очакваните позитивни ефекти? Рискува ли България да "изпадне" и да бъде заобикаляна от международния транспортен коридор на Европа?

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
0
 
! Отговори
Osman gazi преди 1 година
Rbg mitnicata da kaje kolko kg tovari i kolko kamioni ima trafik za 365 dena prez asfalta na bg narod i rbg, kolko pari vlizat ot internationalen trafik prez rbg po vazduh, hemia, voda.
15
0
 
0
 
! Отговори
Gorska pateka преди 1 година
Koito ne iska da plasta za hubav shirok raven moderen drum...da si sedi v djunglata ...
14
0
 
1
 
! Отговори
12 преди 1 година
13 - Много си саркастичен. Въпросът е, защо го позволяваме ? Всъщност знам. Изключиха ме от училище, защото на едно тържество, бях говорител и казах на всички, че са долнопробни роби. Ей за това.
13
0
 
1
 
! Отговори
най вероятно...... преди 1 година
До Анонимен 12
За да може да влезе в джобчето на управляващите още някое странично милионче,за това ще се прави.
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кой по дяволите иска скапаната ТОЛ система а ? Аз не я искам, четящите тук не я искат, на улицата никой не я иска ! Защо тогава я правим ?
11
0
 
10
 
! Отговори
Всички преди 1 година
Сме наясно,че отново ще ни обърнат джобовете. У нас нищо не се прави в полза на хората.Където и да стъпиш - тормоз. Тол системи,винетки и.....гъвкави магистрали. Бизнес и за авто- сервизите. И ” ВСИЧКО Е В ИМЕТО НА НАРОДА И ЗА БЛАГОТО НА НАРОДА” ей тъй,напук на душманите.Ако цялата държава ПЕЧЕЛЕШЕ ОТ КОНЦЕСИИТЕ, нямаше да се стигне дотук,но е подарена на безценица. Печелят другите,а ние си плащаме за всичките безумия на управляващите,защото сме богати.
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Досега вземали 380 милиона от винетки,
сега от тол системата ще вземат 1 милиард
9
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Естествено, ме ще удари, наши за това ще я въвеждат. Какво у нас се въвежда ако не удари потребителите? Всичко.
8
3
 
7
 
! Отговори
Дичо преди 1 година
До Марков

Нашата система ще е копие на унгарската благодарение на контракс . Тази в унгария е много несправедлива за превозвачите. Никой не може да ти гарантира работещо у-во, но пък за сметка на това плащаш глоби
7
3
 
5
 
! Отговори
Марков преди 1 година
До Спок

Глупости! В Унгария и Чехия със сигурност е така! Таксуват се не само магистрали, а и първокласни и второкласни пътища! Цената на последните обаче е доста по-ниска от магистралите! ТОЛ системата там , както и в почти цяла Европа, важи само за товарни автомобили. Леките коли са с винетки. Там няма бариери, но засекат ли те че караш без да си платил, глобата е 600 Евро! Да прекосиш Унгария с камион от клас ЕВРО 5 струва 110 Евро!!!
6
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
притеснява ме факта че за системата 112 не работи GPS-а , а тук говорят баш по GPS да ги следят... да не стане на изхода на страната да се почне "ся кажи честнУ колко километра мина и да не се лъжем, що'т мога проверя!"
5
0
 
11
 
! Отговори
Спок преди 1 година
Такава система с такъв обхват няма никъде по света. Ние ще сме първите.

Очаквайте Биг Брадър повсеместно
4
0
 
11
 
! Отговори
As преди 1 година
Важно е нашите фирми да са там. Потребителите кучета ги яли
3
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сега за товарните, след година очаквайте и за останалите!
2
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Герберастките мутри олигарси ще станат още по богати а гольоеците които ги избират още по голи.
1
3
 
28
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 1 година
Да очакваме възможно най неудачното решение ,което ще е продиктувано от желанието да се угоди на големите акули в брнша.Ако си мислите ,че интереса на държавата е важен ,грешите.Важно е да се създаде и утвърди поредната лапаница за свои хора.