Захар, кофеин... Храни и напитки, които стимулират стреса

Ако безпокойството е в живота ви, може да се наложи да ги изключите
4
Захар, кофеин... Храни и напитки, които стимулират стреса
Снимка: Pixabay

Ако живеете в хроничен стрес или тревожност, можете да се преборите с терапия, медитация, йога, но и с правилно хранене.

Знаете ли, че безпокойството може да бъде причинено от определени храни, които приемаме? Ако безпокойството се е настанило в живота ви, може да се наложи да изключите тези храни от менюто си.

Захар

Във всяка стресова ситуация посягаме към нещо сладко. Това е естествена реакция на организма - сладката храна стимулира производството на серотонин (хормона на щастието), който е необходим в такива моменти. Експертите обаче не препоръчват да се търси серотонин с десерти, тъй като рафинираната захар в състава им предизвиква внезапен скок в кръвната глюкоза. Скокът винаги е придружен от рязък спад, който ви прави уморени и депресирани. Плодовете или какаото (натурално какао на прах без добавена захар) ще заменят рафинираната захар - ще ви осигурят доза серотонин, но няма да причинят рязка промяна в нивото на кръвната захар.

Сол

Излишъкът на натрий в организма причинява не само повишена жажда, но и повишаване на кръвното налягане, което от своя страна може да служи като катализатор за подобряване на реакцията на организма към стреса. Затова, колкото и да искате да решите проблемите си с чипсове, не бива да го правите, защото това няма да ви накара да се чувствате по-добре психологически (да не говорим за риска от затлъстяване). Ако все още изпитвате желание за леки закуски, предлагаме да нарежете краставица и морков на ивици, можете да добавите няколко ядки или семена (например тиквени семки). Тези храни са богати на диетични фибри, витамини и минерали, които не само ще задоволят глада, но и значително ще подобрят настроението ви.

Кофеин

Кофеинът е много здравословен в ограничени количества, но когато сте под стрес е по-добре да се откажете от него. Факт е, че кофеинът стимулира сърцето, повишава кръвното налягане и стимулира нервната система. В случай на реакция на остър стрес нервната система трябва само да се успокои, а не обратното. Ето защо е по-добре да си направите билков чай вместо чаша кафе: той е вкусен, здравословен и перфектно успокоява нервите./БГНЕС/


4
Още по темата: стресхрани
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
3
 
2
 
! Отговори
Шменти капели преди 1 месец
АЙДЕ ЛУДИИИИ .......
3
6
 
4
 
! Отговори
Пунта Кана преди 1 месец
Как без кафе,бе аре у лево.
2
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
По 5-6 кафета - как си с нервната система?
1
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пия по 5-6 кафета на ден, стрес нямам и се чувствам супер.