Балтия за младите шофьори. 26 контролни точки и никакво нощно шофиране

Автоинструкторите настояват прохождащите водачи да карат на полигон
20 окт 2008 20:01,
168
Балтия за младите шофьори. 26 контролни точки и никакво нощно шофиране
Снимка: Булфото

Младите шофьори със стаж до 2 години да получават само 2/3 от контролните точки - 26, предлагат от КАТ.

Новите водачи да не управляват МПС в тъмната част на денонощието - от 23 до 5 часа сутринта, и да карат колите си с 10 километра по-ниска скорост от максимално допустимата.

С тези три предложения от Пътна полиция се надяват, че ще усмирят прохождащите шофьори.

Статистиката е безмилостна и показва, че всяка пета тежка катастрофа с жертви е причинена от шофьори с по-малко от две години стаж зад волана.

При пътни инциденти по вина на нови водачи са загинали над 35% от жертвите във войната по пътищата.

Анализите на КАТ сочат още, че повечето катастрофи са заради неправилни маневри или липсата на рефлекс у водачите.

Автомобилните инструктори пък смятат, че връщането на полигона и увеличаването на часовете за кормуване на 40 ще решат до известна степен самонадеяността на новите шофьори.

Вероятно до няколко месеца предложенията ще станат факт. 

Дали обаче войната по пътищата ще приключи?


168
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
167
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Това не е начина господа депутати!Само много солени глоби и прилагането им!Много е просто,но се иска малко съобразителност и заради вашето безхаберие е така по българските пътища
166
0
 
1
 
! Отговори
преди 13 години
Като им забраняват да карат както трябва кога ще се научат.Примерно забранено им е да карат нощем,а в шофьорските курсове няма часове за нощно каране.В крайна сметка след 2 години палиш колата през ноща и тва дали имаш или нямаш две години повече стаж (който не е кой знае колко пълноценен с тези ограничения) не значи толкова много.
165
0
 
0
 
! Отговори
Petyr преди 13 години
Tova e pylna glupost
164
0
 
0
 
! Отговори
Mimkaaa преди 13 години
em kvo da kaja palna taputiq koqto sas sigorna che nqma da se spazii......
163
0
 
0
 
! Отговори
snejinka37 преди 13 години
kak tyka vav Francia mogat da karat samo mladi xora vecher, a vie iskate vav BG da sprat i za6to koi 6te kara vecher dartacite li koito meri6at na pras kajete de igati zakona xaide leka vecher.
162
0
 
0
 
! Отговори
plamen преди 13 години
olio da gi popari vsi4kite upravnici
161
0
 
0
 
! Отговори
Тодор Божиков преди 13 години
Добре, всяка 5-а катастрофа е по вина на млади шофьори.А всяка 4-та, всяка 3-та,всяка 2-ра,всяка 1-ва, по чия вина е? За 35% от жертвите при катастрофи били виновни младите шофьори, а за останалите 65% кой е виновен? Защо си мият ръцете с младите шофьори? За да оправдаят тези които финансират и корумпират властта/престъпници бизнесмени/, приближените на, или хора от властта. Ако има проблем с младите шофьори, той е че много правила вече са обезценени поради липса на място за движение, а да не говорим за спиране, паркиране и пр. ПРИМЕРИ: изчакване на предимство при престрояване, излизане на главен път ит.н. Гледаш безкрайна гъста колона.Единствения начин да минеш е някой да благоволи да те пусне.И двамата сте в нарушение, но няма друг начин. Паркирани коли в самите ъгли на кръстовищата които закриват и видимост и място за маневриране. Всичко това изправя пред трудност и старите, а камо ли младите шофьори. 2-ро: на правилника не се гледа като на средство за безопасност, а като на средство за подвластие и различното отношение към, или положение спрямо властта обуславя и поведението на пътя. 3-то: психологичната характеристика на самия човек- нетърпеливост, нервност, притеснение от бързане, агресивност, нахалство, високомерие, престъпно мислене и пр. 4-то: неразкриваемост на нарушенията/нужни са технически ср-ва/, или ако има такава нарушителите са неслучайни хора и не смеят да ги санкционират за да си нямат неприятности с инстанциите. 5-то употреба на алкохол и ДРОГА-има връзка с по-горе. И още много-много други без значение дали шофьора е стар или млад. Младите шофьори са една от множеството причини, при това много-по дребна в сравннение с много други.
160
0
 
0
 
! Отговори
Plamen преди 13 години
Taka purvoto neshtop koeto iskam da kaja 4e tova za moshtnosta na kolata e super bezmisleno,kvo kato imash kola 1500 kubika.ne mojesh da katrash s 150-200 li ? a ? mnogo vzehte da govorite. i 2-roto neshto koeto iskam da pitam ima li nqkoi ot vsichkite razbirachi tuka koito da spazva gradskoto ogranichenie ot 50 a ? super gluposti sa tva moga da vi kaja ! vse mladite shofiori , mi shto ne zabranqt durtite shofiori da karat prez noshta we , nqkav dartak s 2 dioptera o4ila det ne moje da vidi s kolko kilometra se dviji , kamoli da pogledno kvo ima pred nego i zad nego ! leka ve4er !
159
0
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Всички сте корумпирани пе*али
158
0
 
0
 
! Отговори
MIRO преди 13 години
ИСКАМ САМО ДА ДОБАВЯ ЧЕ КАТАЖИИТЕ СА ПЬЛНИ ***
157
0
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
добре!аз съм на 19 години.работата ми е да карам камион.но много често ми се налага да карам през нощта,какво да направят?да ми забранят да работя тази работа ли?какво мислите?
156
0
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Аз НЕ ИСКАМ да бъда шофьор! Гърция: 200 евро глоба за каране без колан, 900 евро минимална глоба за каране в нетрезво състояния. Италия: 5 коли заковават на място в момента, в който си поставя крачето на пешеходната пътека. Нито една кола не превиши ограничението от 120 на магистралата!Австрия: нито една кола не ме засече, нито една не ми свирна за престоя ми там.Унгария: перфектни пътища!Чехия: колите заковават на жълто. И не! Не минава цялата колона та чак до новото зелено!
155
0
 
0
 
! Отговори
Noname преди 13 години
Ами освен , че няма да могат да карат между 23 и 05ч. защо да не ги задължат да са по двама в колите ? Така ако единия е с пари , а другия е *** , който също си е купил книжката, ще се спести едно идване на полиция ,пожарна и линейка , като се претрепят заедно, а не всеки в собствената си кола :)
154
0
 
0
 
! Отговори
Попалексов преди 13 години
Явно с тези предложения за ограничаване на младите шофьори някой иска да измести фокуса от истинския проблем. Най-лошото, което се случва по нашите пътища са неправилните изпреварвания. Но именно този тип нарушения най-често остават ненаказани, поради липса на схема за контрол. Пътните полицаи по правило стоят на прави участъци, където има ограничение 60 и следят само и единствено за това кой спазва ограничението и кой не. Моя опит показва, че наглите изпреварвания и засечки най-често се извършват от хора, управляващи автомобили като БМВ, Ауди, Мерцедес. В болшинството случаи тези коли се управляват от престъпници или хора с престъпни наклонности. Те са напрактика ненаказани, защото разполагат с много пари и връзки, и плащат рушвет на полицаите, ако те въобще ги спрат. И пак опираме до проблема с корупцията и организираната престъпност, който прави възможно съществуването на цяла класа от хора, които живеят над закона, чрез различни престъпления си купуват скъпи автомобили с които тероризират обикновените хора по пътищата. Според мен мерките за справяне с катастрофите трябва да са няколко: да се отнема книжката на човек, който е осъждан за не по-малко от 10 години след влизане в сила на присъдата, след повторна присъда осъдения никога да не получава право да управлява моторно превозно средство; Да се поставят камери по пътищата на местата, където най-често шофьорите се изкушават да изпреварват неправилно; Да се отнема завинаги книжката на хора, седнали зад волана след употреба на алкохол над допустимите норми; Да се създаде комисия, подобна на комисията "Кушлев", която да разследва с какви средства са купени луксозните и свръхмощните коли и при невъзможност за доказване на легални доходи автомобилите да се конфискуват;Относно младите водачи-достатъчно е само това да получават ограничен брой точки до навършване на две години от вземането на книжка. За шофьорските курсове-според мен те не трябва да са задължителни. На тях не се научава нищо. Хората трябва да имат право да се явяват на изпит и без изкарване на курс. Проблемът е в манталитета, а не в качественото обучение на водачите. Тук подкрепям човека, който в един от предишните постове написа, че шофьор се става след навъртени минимум 40000 километра.
153
0
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
още не съм видял жена добра шьофьорка, ама че са станали по нахални това-да. засичат те от ляво и от дясно без мигачи и т.н. днес точно два пъти ме засякоха жени, и аз бързам а те се пререждат мушкат а не се видят колко са некъдърни че едно паркиране немогат да направят, на токова паркиране му викам "овче паркиране"
152
0
 
0
 
! Отговори
преди 13 години
Ima jeni, koito sa po-dobri shofiori i ot nqkoi myje, za tova nemoje da se spori, sys sigurnsot ima takiva koito shte me podkrepqt
151
0
 
0
 
! Отговори
Ti 140 monti ot kade преди 13 години
za 140_stiqt Ti komentar imam 4ustvoto 4e si polzval gankite Ti na topki}te a ne na mozaka ,ako imash takav , a i drugo - Monti ot kade proizliza ot (montanq) na latinski ot koeto si pravq i to4niq izvod za tvoite razmishleniq po temata .........На хубавите пътища стават повече катастрофи и с по-тежки последици.....osobenno ako ima takiva kato teb na tqh .A sega po-dobre otidi da si slushash 4alga s tvoite samishlenici
150
0
 
0
 
! Отговори
do umniq 136 преди 13 години
Vie 136_q kato ste tolkova umen bih Te li Mi obqsnili kakav e tozi kamion ....kolkoto u4ilishte golqm ili Vie ste ot nqkoe rodobsko selo v koeto avtobusna spirka q imate za Mol... poklanqm se pred vrodenata Vi Prostota ,malko sa takiva kato Vas
149
0
 
0
 
! Отговори
Minx0987 преди 13 години
nali znaete 4e vseki edin zakon e takyv za da se naru6ava.. TRQBVA da se spazva skorostta po pyti6tata.. TRQBVA da ne se presi4a na zeleno .. i o6te mno0go0 TRQBVA ama vse ima nqkoi koito da podmine tva TRQBVA.. i da si prai kakvoto iska.TAka 4e s zakon ili bez mladite 6ofiori 6te si karat .. 4e i napuk :) taka 4e tva e pylna prostotiq.. pylna :D
148
0
 
0
 
! Отговори
lelee преди 13 години
142: "и мога да се похваля , че съм строшил 3 коли до сега и 3 мотора и продължавам"Това за хвалене ли е...?! Пази боже от такива хвалбци като теб!