Споделено пътуване – Да, но с пари: Не!

Глоба от 1500 лв. се налага в момента за превоз без лиценз
Обновена: 29 юни 2016 14:46 | 29 юни 2016 14:44, Анисия Иванова
83
Споделено пътуване – Да, но с пари: Не!
Архив: Булфото

Превозвачите в страната настояват за ясно разграничение между споделеното пътуване и такова с цел печалба. В България реално това пътуване е криминализирано и в момента - всеки обществен превоз, който не се извършва с нужния лиценз, подлежи на глоба от 1500 лева глоба. Това каза Димитър Карагегов от Българското либертарианско общество в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR

С последната законодателна инициатива на МС служителите на ДАИ ще имат възможност да събират данни от трети лица, ползвали нерегламентирана услуга за превоз, обясни той.

По думите му мерките, приети от правителството, ограничават свободата на потребителите.

Още по темата
Според него забраната за споделеното пътуване допълнително ще натовари трафика по пътищата.

Превозвачите трябва да актуализират системата, по която работят преди да настояват за каквито и да било рестрикции, категоричен бе Карагегов.

Обратното мнение изрази Искрен Веселинов от Комисията по транспорт в НС, който поясни, че законът не предвижда санкции за група хора, решили да пътуват заедно с нечий автомобил, а само за осигуряващите платформа за превоз, които по този начин правят бизнес.

"Аз съм за всяко споделено пътуване, което не генерира печалба за някого", декларира той.

По темата, пряко от Централната автогара в София, се включи и главният секретар на "Национално сдружение на автобусните превозвачи в България" Симеон Милушев. Той съобщи, че въпреки снощния кървав атентат на летище "Ататюрк", автобусните превози до Истанбул остават без промяна.

По думите му след атентата в Сарафово държавата е предприела адекватните мерки, които превозвачите спазват стриктно.

Така например шофьорите на междуградските линии вече не взимали непридружен багаж срещу заплащане, а глобата за нарушилите наредбата започва от 1300 евро.

Милушев оцени високо резултатите от преговорите между превозвачите и властта.

"Московски спази своето обещание и след дълги дебати прие наредба 33 за автогарите и автоспирките - всяка автогара, според нейното предлагане на услуги, ще може да получи първа, втора или трета категория и самите превозвачи ще трябва да платят цена според категорията ѝ", каза той.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR


83
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
0
 
1
 
! Отговори
Krom преди 5 години
До Скитник - ами той един ни "призоваваше4 да го изкопаем и да му целиваме "г-ъ-з-а" на правешкия. Ти какво очакваш?
62
0
 
3
 
! Отговори
Krom преди 5 години
Можете да ме хванете за долу-подписания. До момента не съм се оглеждал за такова нещо, но сега вече ще предложа със сигурност да возя някой когато съм с колата. Алчни башибузуци. За какво е мъката, за спадналата лапачка ли?
61
0
 
3
 
! Отговори
Ddd преди 5 години
Като се замисля кой притежава таксиметровите фирми в Бг , мога направо да кажа че споделеното пътуване няма никакво бъдеще. Лобито е много силно.
60
0
 
4
 
! Отговори
Скитник преди 5 години
Голяма крачка назад , отново в комунизма! Всичко забранено, никаква самоинициатива! Възкресете Правешкия *** им всичко ще е наред
59
0
 
5
 
! Отговори
Щирлиц преди 5 години
А ако пътуващите покажат ГЕРБерастки членски карти,к`во пра`им?
58
0
 
3
 
! Отговори
gost преди 5 години
ми ко кача некоя девоика пак ли горя бре ко правва момата пеша ли да я оставя
57
0
 
2
 
! Отговори
gost преди 5 години
ха ха ми тия отде знаят кои кои е освен ко не ги знае някои
56
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато политиците ни се гърчат от безпомощност, че не могат да ни крадат...мед ми капе от душата.Аз искам да си плащам данъците и мисля, че е важно да се борим със сивата икономика...Но как да ги плащам, като отиват за нелепи проекти и ме крадат навсякъде и за всичко...Е няма как...сива и споделена икономика, само това е спасението.
55
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А най-готиното е, че догановите превозвачи и лакеите им в парламента могат само да изядат един голям граждански ***.Ама ще го ядат мощно, щото ще возя в колата си който искам, ако искам и на английската кралица ще и взема кинти за бензин.Изгонихте УБЕР, цакате ни с измислени данъчета и таксички и винетчици за щяло и нещяло, ама този път ще ни ядете ***-а :) От българския, вам омразен народ.
54
1
 
7
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Европарламентът прие препоръки към националните правителства да насърчават така наречените sharing инициативи. Само в България правим наопаки, за да пазим пазара на големите, дето държат съответния пазар.
53
0
 
8
 
! Отговори
край преди 5 години
Те автобусите печелят и не ама АВТОГАРИТЕ. Пример централна софийска. Собственост е на Гриша Ганчев и Столична община. Менажира я Ганчев - точи я по всякакви възможни начини със свой фирми. Превозвачите са ДЛЪЖНИ да спират на нея и плащат скъпо за всяко влизане на автобус - на минута. До сега това беше ГАРАНТИРАН ПЕЧЕЛИВШ БИЗНЕС. Само споделоно пътуване и Гришата да си евава капаците.
52
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Парланетът се напълни със селияндури. Те пък се напъват да раждат тъпотий, поредната от която е..."Споделено пътуване Да, но с пари: Не!"..... Тези наистина ли си вярват, че това ще стане.Когато возя приятели с моята кола, винаги си поделяме раходите. Когато те ме возят, аз си плащам моят дял разходи. Сега оди им обЯсни на цървулите, че са ***.....
51
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Известно е, че почти всички превозвачески фирми са на хора от ДПС. От случващото се е видно, че все още Доган е диригента в парламента. НФСБ този път много ме разочароваха.
50
1
 
25
 
! Отговори
Уйчо преди 5 години
"Аз съм за всяко споделено пътуване, което не генерира печалба за някого", декларира той.---Че как ше докажеш, че дадено пътуване "генерира печалба" ? Ако някой се качи да го возя в моята посока, и той пък вземе, че ми се "отблагодари", трябва ли да тичам веднага в НАП?Нищо не може да направите... примирете се неизбежното - Споделената Икономика и заобикалянето на Системата, генерираща само и единствено - грабеж на хората!
49
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе хора,не разбрахте за какво иде реч.Никой не ти казва да не пътуваш с приятели или че превозвалникът е незаконен. Става въпрос за тези,които развиват незаконен бизнес с превоз като тези таксиджии на летището ако ги помните.Никой не Ви казва да не си делите пътуването с някой,а да не се прави с цел печалба на превозвача. Съвсем отделно е,че 90% от ползващите превозлвалника са с намален умствен капацитет или са страшни смелчаги да се качват при непознати,които могат да ги претрепят с "шофиране"
48
0
 
5
 
! Отговори
Пешо Секса преди 5 години
Тия от ПРЕВОЗВАЛНИКА какво ще ги правим? И те ли са престъпници!!!
47
1
 
13
 
! Отговори
батко ви преди 5 години
Това е превозваческото лоби. Предполагам наясно сте и със застрахователното и други лобита в парламента. Т.е. нашия парламент се дирижира от лобита. Познайте как става така, че продажниците гласуват текстове, с които се издевателства върху хората. Те такива политици имаме. Без ум.Такива ги избираме ли, или такива стават откакто влязат в парламента- не знам. Но това е тъжния за българина факт. Затова той намалява като количество дали минал през Т2 или в намалена популация- все тая е, едно и също.
46
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Споделеното пътуване запълва МПС-тата => по-малко празни места, по-малко излищно замърсяване на въздуха. Тея тръгнали да го "борят". Смешници.
45
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ква печалба се генерира, когато бензина ми от софия до Бургас и обратно е 100 лв, ако пътувам с още 4 човека ми излиза по 20 лв на човек. Как печалба като парите, които се събират отиват за гориво?
44
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да разбирам ли, че като ходим с приятели за риба и си делим бензина е споделено пътуване? И ни чака глоба? Тия съвсем изперкаха. Всичко в цяла страна е по мед и масло, че до това опряха.