Ивайло Пенчев не вижда грешка в себе си, защо е паднал самолетът му?

Той се съмнява, че сменени горивни филтри са причинили катастрофата
Обновена: 11 май 2020 09:06 | 11 май 2020 09:02, Нели Христова
138
Ивайло Пенчев не вижда грешка в себе си, защо е паднал самолетът му?
Снимка: БГНЕС

Според бизнесмена Ивайло Пенчев, който катастрофира със самолета си в събота, причина за инцидента са сменените горивни филтри на двата двигателя. Той намеква, че е катастрофирал заради причинена от отговорника по поддръжката на самолета му техническа неизправност. Усетил много силен мирис на гориво. Това е споделил Пенчев с шефа на звеното за разследване на авиационни събития Христо Христов, разказа експертът пред bTV.

"На 6.11.2019 г. е последният полет - не са летели нито самолетът, нито пилотът от 6 месеца", подчерта Христо Христов. Собственикът си направил проверка на машината, оправил гумите и дозаредил гориво.

"Ясно е, че е техническа неизправност, въпросът е кой я е причинил. Не мога сега да посоча виновен", каза Ивайло Пенчев по-рано. Днес той ще бъде опериран в "Пирогов". Има счупен прешлен, който трябва да бъде фиксиран с импланти.

"Има си отговорен човек за поддръжката на самолета, когато има техническа неизправност, хипотези много - че производителят е виновен, че човекът по поддръжката не е свърши нещо. Двигателят загуби мощност, работеше на минимални обороти", разказва още Пенчев за инцидента.

"Колкото и да го мисля, не виждам къде аз да съм сбъркал, че двигателят да започне да "киха и кашля", убеден е бизнесменът.

"Аз си потроших гръбнака, те за разрешително ми говорят", коментира той хипотезата, че може да му се вземе разрешителното за пилотиране. Пенчев пилотира от 20 години делтапланер, а на самолет се е качил преди 5 г. "Двете машини са много сходни", обясни бизнесменът.

На инцидента станали свидетели четирима души, а експертът Христо Христов е разговарял с тях, както и със самия Пенчев. От думите му стана ясно, че Пенчев все пак е допуснал грешка при връщането си и захода за кацане, която довела до рязка загуба на скорост и съответно машината е станала неуправляема.

"Двигателите на този тип самолети не се сертифицират. Но те са развлекателни, не трябва да се правят пикирания, изкачвания, производителят е описал, че така трябва да планираш пътя си, че да имаш площадка за приземяване. Отигравани са при тренировките такива ситуации, при които трябва да се приземи", обясни специалистът.

"3 минути полет е имал до установяване, че двигателят започва да притихва. Докладва на координатора за проблемите и казва, че ще кацне. Първо помислил да не би да има проблем с горивото в единия резервоар. Минава на другия, отново двигателят заглъхва, затова решава да се върне веднага. Бил е на около 150 м над земята", разказа Христов.

"След това частично намаляване на тягата на двигателя, може би при подхода за кацане, пилотът е увеличил натоварването, ъгълът е над 90 градуса. Получило се спадане на скоростта. Става камшичен удар наляво и падане на самолета. Имаше следи от лопатите по пистата - двигателят е продължил да работи", описа Христо Христов.

"Наблюдавах го като идваше към оградата, пусна колесник, зависна обаче като въртолет, нямаше постъпателна скорост. Казах му "отпусни нослето", той го направи. Това разказал държалият връзка с него от летището.

При виража надясно на 110 - 120 градуса обаче скоростният срив става факт и самолетът вече е неуправляваем, посочи шефът на звеното за авиоинциденти.


138
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
113
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До МанолскиВ смисъл?
112
0
 
5
 
! Отговори
Ивайло преди 1 година
Язък за хубавото име.
111
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Все другите са му виновни - не му го вдигат.
110
0
 
2
 
! Отговори
Христо Радевски преди 1 година
Аз знам, аз вярвам, че си прав Ивайлои когато съгрешиш дори !
109
0
 
7
 
! Отговори
Цв Караянчева преди 1 година
Ивайло винаги вдига самолета точно за 3 минути. После пада
108
0
 
8
 
! Отговори
Манолски преди 1 година
Този между другото минава за един от най-тегавите работодатели в страната
107
0
 
5
 
! Отговори
бай преди 1 година
гравитация!
106
0
 
17
 
! Отговори
Котка преди 1 година
Май това му е поначало проблема - че не вижда грешка в себе си.
105
0
 
10
 
! Отговори
Онанимен преди 1 година
Ако и самолета му не вижда причина защо е паднал - ами да си бяхте стояли горе.
104
1
 
18
 
! Отговори
случаят Пенчев преди 1 година
Категорично го премествам в левия крачол..
103
2
 
8
 
! Отговори
Екс пилот преди 1 година
На подобен ултралек самолет имам две кацания с повреден двигател - едното в полето. Тия самолети планират без проблем и са с качество на крилото 15-20; демек от 1 км височина планира 20. Явно е имало повреда на двигателя, но това не обяснява срива и катастрофата. То по принцип на финалната права двигателя се държи на минимални обороти; тягата му е практически нулева. Дава се газ на финала само ако пилота не е преценил добре и има шанс да не достигне до пистата. А ако има и застраховка ...
102
0
 
20
 
! Отговори
23 преди 1 година
господин пенчев, преди известно време казахте,че инвалидите и старите хора трябва да умрат. господин пенчев, ами ако бяхте останали инвалид?
101
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Абе тоя не хвърли ли топа, че пак ни занимавате с него?
100
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Този нарцис се мисли за БОГ. Той е безгрешен. Утре като премине на червен светофар и се забие в друг автомобил, ще вини светофара, колите, вселената и арменсия поп, само не и себе си.
99
3
 
5
 
! Отговори
гого преди 1 година
горивото е проблема...... последно време в лукойл разреждат много здраво бензина и нафтата с вода
98
0
 
19
 
! Отговори
Няма грежка преди 1 година
Тоя самодоволен *** никога не греши!!!Всички други са му виновни!!!Абе вие нямате ли наистина важни новини,че занимавате Народа с глупости на търкалета?!!!?На кой му пука за пенчефКефа и хобито?
97
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Действително е възможно след калпав монтаж на горивен филтър да се получи теч на гориво от изходите на филтъра, оттам загуба на мощност и прекъсване на двигателя. Случвало ми се е след смяна на горивен филтър на бензинова кола, заради неподменени дифтунги на връзката на филтъра и недобро затягане, оттам почнаха да капят капки бензин и ако не го бях видял навреме можеше да се запаля като факла от изпаренията и жегата.
96
1
 
6
 
! Отговори
геерал Майтапчииски преди 1 година
вие сте виновни, че не носите маскивсички вие
95
0
 
8
 
! Отговори
Най-важната новина! преди 1 година
Наистина важна новина, съобщена от Днес .........
94
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Данчо от Елин ПелинТо и ти крадеше навремето от ТКЗСто ама не успя.Няма и да успееш.Щото си негодник