Превозвачи и таксита: Във фалит сме, излизаме на протест!

Проблемът бил от години, не трябвало да се политизира
Обновена: 23 ное 2020 22:39 | 23 ное 2020 22:39, Веселина Йорданова
48

Автобусните превозвачи и таксиметровият бранш се готвят за протест. Причината за недоволството им е подкрепеното от депутатите президентско вето върху промените в Наказателния кодекс, с които се инкриминира нерегламентираният превоз на пътници.

"Това не е поредната заплаха към институциите. Това е нещо изключително важно, което не желаем да бъде политизирано. Този проблем съществува от години. Спекулира се много с текстовете, които бяха приети. Народните представители си позволиха да манипулират общественото мнение. Това е опит да ни използват за политически цели. Няма да допуснем това. Ние не сме политическа организация. Ние сме хора, които искам да защитим бранша си и държавната хазна", заяви Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи в ефира на "Денят ON AIR".

По думите ѝ много бизнеси, за които до момента не се знаело, че са в сенчестия сектор на икономиката, вече били излезли наяве.

"Колко хора загинаха на пътя при нерегламентиран превоз? Многократно сме го говорили това, но никой не обръща внимание. Кое споделено пътуване има търговска цел? Не знам да има такава предвидена практика, в която и да е европейска страна. Общественият превоз на пътници е икономическа търговска дейност, от която се генерират приходи. Не може да намесваме споделеното пътуване, защото то не е търговска дейност", каза Милтенова пред Bulgaria ON AIR.

Според нея при така създалата се ситуация таксиметровите шофьори са също толкова гневни, колкото и автобусните превозвачи.

"Таксиметровият бранш е точно толкова гневен, колкото са и нашите колеги. Не може всеки на наш гръб да си прави политиките. На 25-и ние ще излизаме, ще спрем и постоянно, ако трябва. Браншът е пред реален фалит. Държавата харчи едни 30-40 млн., за да ни подпомогне, но тези пари изтичат в сивата икономика. Ние няма как да издържим. Ние просто поискахме някой да създаде нормален закон в държавата. Искаме ясни правила и законност", коментира още Милтенова.

Тя бе категорична, че транспортният бранш е бил свит до 600 фирми. Целият сектор провеждал изключителен диалог с министър Желязков, той поемал неимоверни усилия, за да окаже подкрепа. Незаконният транспорт обаче убивал бранша ежечасно.

"Ние по никакъв начин не искахме да смесваме икономическите мерки със законодателните такива. Но ситуацията е такава, че ние ще останем в много тежка положение. Нас никой не ни смята за нищо. Няма кого да превозваме. Ще поискаме от държавата 100% от миналогодишния оборот. Ние трябва да си платим наемите, заплатите, разходите за горива, за застраховки, осигуровки, за поддръжка на тези превозни средства", обясни още Милтенова.


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
0
 
2
 
! Отговори
Gabi преди 2 месеца
ЗНАЧИ ПАЗАРА Е ПРЕНАСИТЕН ОТ ТАКСИТА И АВТОБУСИ ПРЕОРЕНТИРАЙТЕ СЕ
42
0
 
9
 
! Отговори
Sofia преди 2 месеца
Трябва
да са ниско платени. Няма никаква причина да е обратното. Това е
най-глупавата работа на света, но те не си дават сметка за нещата по
този начин. Мислят се за някакви играчи, нямали шеф. Исканията им за
картелно вдигане на цените са нагли и незаконни, не разбирам защо не са
им повдигнали дела.
41
0
 
10
 
! Отговори
Sofia преди 2 месеца
На Милиционерите и бакшишите намаляване на заплатите. Те са най-ниския клас хора в България
40
0
 
13
 
! Отговори
66 преди 2 месеца
Не са за жалене.Когато цяло лято имаше протести срещу властта тези протестираха на друго място и по друго време за частните си интереси .Сега фалити.
39
0
 
22
 
! Отговори
Док преди 2 месеца
Дреме ми, че щели да протестират. Не е нормално на направление като София-Варна или София-Бургас цената на един билет за възрастен да е по-висока от горивото за същото разстояние на един автомобил. И това е за един човек! Ако са двама, трима....
Или примерно едно семейство с две деца трябва да даде почти четири пъти повече пари за автобуса, отколкото ако тръгне с личен автомобил. После защо сме имали задръствания, мръсен въздух и пр.
38
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Трябва определена квота за таксита според населеното място, както е навсякъде по света.
37
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ами духайте супата гадоее,сменете си професията ,има нужда от строители ,и сега и протести не може да има )
36
0
 
15
 
! Отговори
dmx преди 2 месеца
Трябва да са ниско платени. Няма никаква причина да е обратното. Това е най-глупавата работа на света, но те не си дават сметка за нещата по този начин. Мислят се за някакви играчи, нямали шеф. Исканията им за картелно вдигане на цените са нагли и незаконни, не разбирам защо не са им повдигнали дела.
35
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ше пада яко дуане на шкембе чорбата от всички геврек 🥨 чии, а най големия геврек 🥨 с жипката се пидсмихва под мустак, затваря царството и пълни шкафа с пачки, и всички гледат и мигат на парцали, чакат да дойдат извънземни да помогнат
34
0
 
31
 
! Отговори
Баровеца СФ преди 2 месеца
Ха ха! Искате клиенти,ами запитайте се ,защо все повече хора ангажират шофьори с личните си автомобили да ги возят вмести такситата,че дори ако с такси е 7,8лв. сметката ,то те дават на шофьора возил ги с личният автомобил 10лв.!!!
33
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Трима държат такситата на София. По едно съвпадение и тримата са бивши ченгета и тримата са фенове на Позитано.
На Фоксваген, който като нов цената е 40 Хил. Лв, арендните вноски възлизат на 90-100 хл
Нека протестират , при най евтинпто гориво , бакшишите не могат да си плащат вноските.
32
12
 
8
 
! Отговори
ЦК на ГЕРБ преди 2 месеца
Едни протестираха цяло лято !!! Опитайте и вие,ама Бойко ще ви свие сърмите ! Слава на ГЕРБ !!!
31
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Прости,нахални и миризливи.Гледат сякаш са били цял живот в затвора тези хора.
30
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Айдеее пак изнудване този път от тия! Криза е, бе хора спрете се малко! А да не говорим в повечето таксита в София каква *** е, а за толупа дето кара и гледа лошо да не говорим и маршрута трябва да е дълъг, абе претенции големи, а услуга, под всякаква критика!Ползвам абсолютно в краен случай и цената не е причината.
29
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Безделниците с добра физическа подготовка стават полицаи а шишковците стават бакшиши
28
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Превозвачи и таксита: и на вас вижте палец! 1€ билетче и 5€ на 5км.
27
3
 
9
 
! Отговори
до 27 преди 2 месеца
Защото е ,,такси София ,, ,а йе е ,,такзи Пловдив,, Такси София карат най-- много до Ихтиман ,то от там до пловдив е близо ! Добре че не е хванах ,,такси Ихтиман,, там вече грешката е фатална онея карат към Перник...
26
2
 
29
 
! Отговори
Бачи Кико преди 2 месеца
Такшишите като не им изнася да карат С+Е и готово-тираджии се търсят.Ама едно да хванеш геврека и по месец два из Европа, а друго е да измуфтиш бързи 50лв и хайде пак в казиното. Хванал един от копърките чужденец преди години от летището, човека му дал 200$ да го закара до Пловдив- супер, ама наш Ганьо нали е хитрец та го оставил посред нощ в Ихтиман. Не всички са такива, ама масовката им е миризлива. Да вдигат цените, дреме ми- сами ще си го набият.
25
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Колко хора загинаха на пътя при нерегламентиран превоз?
----

Не знам някой да е загинал при нерегламентиран превоз.

Знам, че регламентираните Юнион-Ивкони обърнаха два автобуса и избиха десетина човека, регламентираният бай Евлоги обърна рейса и утрепа 17 човека при Своге, един регламентиран изтрепа 9 човека слепи при Микре, един регламентиран наскоро се заби в спрял тир, понеже кара насляпо в мъглата.

Хората не са ви някакъв природен ресурс, ще пътуват с когото си искат.
24
2
 
11
 
! Отговори
Кво прави при превоз преди 2 месеца
Тая Милена Милотинова беше журналистка в БНТ.