Опасни ли са ваксините за пациенти с естетически корекции?

От "Модерна" предупредиха за възможни странични ефекти
21 яну 2021 13:23, Ния Христова
14
Опасни ли са ваксините за пациенти с естетически корекции?
Снимка: Pixabay
Един от производителите на ваксини предупреди, че е възможно да има поява на странични ефекти при хората с филъри. У нас хиляди българки, а вече и българи, са преминали козметични процедури с инжектиране. Опасни ли са ваксините за хора с естетични корекции? 
 
Реакция като подуване на лицето, е отчетена след проучване сред пациенти с поставени филъри на лицето. Според експертите става дума за дискомфорт, лек оток и чувство на уплътняване на мястото, където е поставен филърът.  
 
За нежелания ефект сигнализира компанията "Модерна" в продуктовата информация, която откриваме в листовката. Реакцията е отчетена в графа: "редки".
Още по темата
 
"Информацията е събрана на базата на трета фаза на клиничното изпитване на ваксината, където пациентите са изследвани за нежелани ефекти. Наблюдават се редки нежелани лекарствени реакции, свързани с хората, които са претърпели козметична инжекционна интервенция на лицето - при по-малко от 1 на 1000 души", заяви Димитър Маринов от  Българския фармацевтичен съюз пред Нова ТВ.
 
За страничния ефект пластичният хирург д-р Йордан Йорданов е информиран още в края на миналата година от Американската асоциация по естетична пластична хирургия, в която членува. Зад Океана ваксината на "Модерна" се използва в битката с COVID-19 от 18 декември.
 
"Малко след това ни уведомиха, че в хода на проучването на тази ваксина са били наблюдавани три случая на пациентки, които преди това са имали поставяни филъри на лицето  и след ваксинацията са получили възпаление на лицето", поясни той.
 
В практиката си д-р Йорданов не веднъж е ставал свидетел на подобни нежелани реакции при пациенти с естетични корекции по лицето.
 
"Това  не е нещо ексклузивно, макар и да се наблюдава рядко. Когато имунната система е стимулирана – било то от някаква настинка, възпалително заболяване, стоматологична услуга или в случая - от ваксина - имунната система реагира малко по-агресивно спрямо чужди субстанции в нашето тяло. Много зависи от това къде е поставен филърът, какъв е той, на каква дълбочина в тъканите е", каза още Йорданов.
 
"Видимите прояви след тази атака са лек оток и по-рядко зачервяване в зоната на инжектиране", разказва специалистът по естетична медицина д-р Марина Христова. През последните месеци съчетава корекциите по лицата и телата на пациентите с дежурства в COVID-отделение.
 
"Ваксината предизвиква имунен отговор. Затова в случая филърът бива атакуван от ваксината. Обикновено е доста притеснително, когато пациентите се погледнат в огледалото", каза естетическият дерматолог Марина Христова.
 
Това са част от притесненията и на Таня Тончева. След безброй безсънни нощи заради работата си, търси съдействието на естетичните медици. И следват леки корекции в областта на лицето.
 
"Аз съм професионален танцьор и много често, когато съм танцувала, е било в късни часове на нощта. На другия ден си недоспал, имаш сенки под очите, чувстваш се зле. Тези клиники правят така, че да изглеждаме красиви. - Реших да поставя в малко по-ранна възраст бейби ботокс. Би ме притеснило, ако се появи оток заради ваксината", разказа жената.
 
Подобни нежелани ефекти при пациенти с естетични корекции по лицето у нас са наблюдавани и след поставяне на противогрипни ваксини. В един от трите регистрирани случая на подуване на лицето при изпитванията на "Модерна" 29-годишна жена също съобщава за предишна такава реакция.
 
Събраните до този момент данни за продукта на "Модерна" показват, че нежеланите ефекти могат да се появят ден-два след ваксинирането.  
 
"Много често тези симптоми отшумяват от само себе си и не се налага лечение. Когато обаче се задържат малко по-дълго време, ние можем да дадем противовъзпалително или противоалергично средство", каза още естетическият дерматолог Айлин Шеф.
 
"Досега ваксините срещу коронавирус  не са дали нежелани реакции при български пациенти с естетични корекции", разказва дерматологът д-р Айлин Шеф.
 
Все още няма ясни отговори – колко време след инжекцията с филъра можем да очакваме нежелан ефект при ваксиниране.

14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
1
 
4
 
! Отговори
:) преди 1 месец
Тея с джуките и без това са грозни, кажете какво става с тези с циците - че там е по-важно :) :) :)
11
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Еми като се подуе тамън нема да давам пари за нова уста хахаха
10
1
 
0
 
! Отговори
House M.D. преди 1 месец
Това "филър" яде ли се, пие ли се или...
9
1
 
0
 
! Отговори
House M.D. преди 1 месец
Това "филтър" яде ли се, пие ли се или...
8
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На ботоксовия калинкобръмбар по здравеопазването има ли му нещо? Че се притеснявам малко.
7
0
 
10
 
! Отговори
хахаха преди 1 месец
Какво ще прави сега старши акушерката-джукакифлата от Мойчин дом,на която първо поставиха от ваксината на Модерна???
6
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ада е на Земята !!!
5
2
 
5
 
! Отговори
КЛ преди 1 месец
А на силиконовите импланти действа ли ваксината? Ако се раздуват - да пуснат XXL пакет за поп-фолк звездите на Пайнер.
4
5
 
7
 
! Отговори
Сократис преди 1 месец
Ваксините не са опасни, а тези неразумни млади хора, са се докарали до опасна безпомощност, вследствие на нарушения си имунен баланс.Същото се отнася и за нашарените с татуировки. Каквото сами си направите-друг никой не може да ви направи! Това не е моя мисъл а стара поговорка!
3
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"В един от трите регистрирани случая на подуване на лицето при изпитванията на "Модерна" 29-годишна жена също съобщава за предишна такава реакция."
Ужас, на 29 години с филъри, ботокс или каквото и да е.
2
0
 
5
 
! Отговори
Мен преди 1 месец
Ще им се подуят джуките повече - ****те ще са доволни!
1
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Простете, листовката е от месеци, както и новината... Онлайн има всички листовки от сума седмици.