Жертвите на пътя до 2030 година - наполовина, сочи приета стратегия

Кабинетът отчете 19% намаление на жертвите от ПТП в периода 2010-2019 г
14 окт 2020 16:36, Красимир Ангелов
19
Жертвите на пътя до 2030 година - наполовина, сочи приета стратегия
Снимка: БГНЕС

Министерският съвет със свое Решение прие Национална стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България за периода 2021 - 2030 г., както и План за действие 2021 - 2023 г. с приложения към него.

Съгласно Решение № 16 от 17 януари 2019 г. на Министерския съвет, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП), в сътрудничество и координация с Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата, разработи проекти на двата документа.

За първи път към Стратегията е разработен тригодишен План за изпълнение. Той ще бъде актуализиран на годишна база, като по този начин ще се гарантира ежегоден мониторинг на предприетите мерки и политики за повишаване безопасността на движението по пътищата.

Още по темата
В стратегическия документ е направен преглед и на изпълнението на мерките за повишаване на безопасността на движението по пътищата през последното десетилетие.

Според данните страната ни е постигнала 19% намаление на жертвите от ПТП и 22% на тежко ранените при пътни инциденти в периода 2010-2019 г. Никоя страна в ЕС не успява да изпълни заложената обща цел за 50% намаление на жертвите от ПТП, като средноевропейският темп на намаление за десетилетието към 2018 г. е около 21%.

Стратегията и Планът за действие са разработени при отчитане на новата стратегическа рамка на Европейската комисия от 2019 г., която определя акцентите на общоевропейските политики в областта на БДП за предстоящото десетилетие 2021-2030 г. Те предвиждат прилагането на интегрирана система за планиране, изпълнение, наблюдение, отчитане, контрол и оценка на държавната политика по БДП, в единна стратегическа рамка, която обхваща компетентните органи на централно, областно и общинско ниво.

Стратегията интегрира подхода „безопасна система“, съгласно който хората ще допускат грешки и могат да попаднат в пътнотранспортни произшествия, но стремежът винаги следва да е насочен към създаване на среда, която е щадяща и пригодна да смекчава нежеланите тежки последици, отчитат от кабинета.

За постигането на целите се набелязва прилагането на широк спектър от мерки, залегнали в Плана за действие, в тематичните направления: управление, основано на интегритет; социално-отговорно поведение - учене през целия живот; контрол - ефективен и превантивен; щадяща пътна инфраструктура; превозни средства в защита на човека; спасителна верига за опазване на живота.

Планът интегрира обединените ангажименти на институциите на национално, областно и общинско ниво, както и взаимодействието с гражданския сектор, бизнеса, научните и академичните среди в условията на споделена визия и широк национален консенсус.

В контекста на европейската политика в областта, България изразява ангажимент в дългосрочен план да работи за постигне на "Визия нула" загинали и тежко ранени в резултат от пътни инциденти, а до 2030 г. техният брой да бъде намален наполовина.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
3
 
! Отговори
Handel преди 3 години
Една от причините за катастрофите е изобилието от ненужни забранителни знаци, които служат само да кранят катаджиите и бюджета, поради което и се размножават като зайци. А тъй като са ненужни шоьорите не ги и спазват... за сметка на това има и такива ограничителни знаци, които не са достатъчни - в резултат на което ако не познаваш пътя може да изхвърчиш точно защото си спазил знака.
13
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
много ясно че при 4млн население , от които 2/3 са пенсионери и деца .... нормално да очакват да намалят на половина.
12
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 11Синчетата на полицейските шефове кво да ги праим, или и те са гастарбайтери :) Надуват мощни мотори, друсат се....пълна идилия :) Ония дето уби Милен Цветков гастарбайтер ли е или някакво мамино синче :)
11
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В България, трябва да ЗАСТР.ЕЛЯТ Бокл.ук- Борисов - Банкя- лията и да махнат всичките мошеници, които са му дали ПОДКУП да станат Данъчни, митничари и техните роднини в Полицията, прокурори, кметове като бургаския кмет- Крадливия Митьо.
10
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Жертвите на пътя са в резултат на манталитет. Манталитет, произхождащ от това, че мама и тати, гастарбайтерите мизерстващи в Англия, купили на дИтетУ БМВ Е60 дИзилчИ. И то се прави на велико по пътищата. 90% от катастрофите са в резултат на подобна простотия. Аз карам автомобил на 8 месеца над 400к. с.. Имам златен талон. Знам как да карам, имам опит като рали състезател във Финландия. Не един и два пъти съм имал пререкания на пътя с келeши, които застрашават живот. Някои от тях вече умряха.
9
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Намаляват хората, съответно намаляват катастрофите :)
8
0
 
6
 
! Отговори
111 преди 3 години
И населението до 2030та ще е наполовина.
7
0
 
2
 
! Отговори
Ямболски цървул преди 3 години
Жертвите на пътя до 358 653 г.18 .
6
0
 
6
 
! Отговори
пурко с мотоциклета преди 3 години
Абе пак планове,петилетки,стратегии,концепции,идеи и прочие блестящи идеи!!!!То не виждат ли че държавата умираааа! От ден на ден градовете опустяват.Даже никакви загонали няма да има то хора няма да останат.
5
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
След като у нас сме останали около 6 милиона е логично и жертвите от катастрофи да намалеят.
4
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ей сега ви повярвах. Какви стратегии едноднвки? Преди 7-8 години слушах хвалби как са намалели жертвите по пътищата. После се млъкна, а стана по зле. Нямате стратегия дори за утре, некадърници корумпирани
3
0
 
3
 
! Отговори
трън преди 3 години
Важното е да има някакво действие, резултат не е нужен!
2
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
О, аз помислих, че мерки тръгнали да реализират! Направо не повярвах на очите си - тия баби ми реализират мерки! Абсурд!Добре че погледнах пак - то било поредната стратегия просто!Спокойно, промяна не ни чака. Посоката е една - надолу.
1
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Крадеца дето опука четири тона суджук ви го каза, не са проблем големият брой загинали в катастрофи, проблем са големият брой трайно увредени,защото касата плащайки за лечението им, тупаня все едно жив го дерат, все едно му щипваш от чекмедженцето.