Участъкът Владая-София: Кога ще се разшири, разчисти, освети...

Гражданин сигнализира за международния път Е79 в Helpbook
28 авг 2018 15:45, Анисия Иванова
37
Участъкът Владая-София: Кога ще се разшири, разчисти, освети...
Архив: Булфото

Представяме ви сигнал от платформата на HelpBook.info, който получихме тези дни и който е много актуален в светлината на събитията от изминалите дни - състояние на пътищата, задълженията на АПИ, ремонтите и поддръжката на инфраструктурата. Сигналът на нашия читател е за международен път Е79, за участъка от него Владая-София.

"Вече веднъж писах до АПИ по друг повод и там зададох въпроса: Кога този път ще се разшири? Отговориха ми, че не влиза в плановете им?! Затова отново пиша!

Участъкът от караулката на Владая до Княжево си стои все същия откакто се помня (на 42 години съм). Докога? Нали има брояч на пътя; някъде бях чела, че е отчетено да преминават средно около 70 000 автомобила на ден оттук в едната посока.

Как мислите, нормално ли е разстояние, което по принцип се изминава за по-малко от 10 минути, да не може да се вземе за 30?", задава въпроси читателката ни.

"Всеки Божи ден в пиковите часове, специално сутрин, е малък ужас. Кой от АПИ не разбра, че почти цялата тази част на България, работеща в София, всеки делничен ден пътува за работа! Това са Дупница, Кюстендил, Благоевград, Перник, Владая, Мърчаево... може би на уважаемите АПИ им се струва малък, незначителен броят преминаващи.

В 21 век, за тези 30 години шеметна демокрация, не се намери никой, ама абсолютно никой, който да се захване и да направи /възложи/ изпълни един грамотен и отговорен проект, който да разреши този проблем! Чувала съм какви ли не оправдания, част от които: "Накъде да се разширява - няма накъде. Има къщи, живеят хора в тях, скъпо е да се отчуждават имоти и т.н."

Това в никакъв случай не може да бъде оправдание, да не говорим, че за участъците, където не може да се отчужди имотът, да вземат за пример Япония, където на пилони издигат пътищата.

Не съм експерт, но от обща култура имам някаква идея. Сигурно "компетентните органи" веднага ще кажат, че няма начин. В крайна сметка на вас това ви е работата и ние (като данъкоплатци) за това ви плащаме - да намирате решения, да бъдете про-активни, креативни, гъвкави! Не само да вдигате рамене и да викате: "Не става!".

Освен че пътят трябва да бъде разширен, другото ми питане е кога ще бъде осветен - и за това съм писала, и за това ми бе отговорено, че отговаряла Столичната община, ако не се лъжа. Честно казано, на мен като на изряден данъкоплатец, осигуряващ препитанието на бая на народ, ми е все тая кой отговаря; не намирам за особено трудно и сложно за организиране институциите да си комуникират помежду си да си направят работни групи и да излизат с решения по даден проблем, а не само да си прехвърлят топката!

В интерес на истината преди няколко години отнякъде се появиха някакви пилони, които видимо бяха предназначени за монтиране на улично осветление - забиха три-четири от тях в земята, останалите струпаха на купчина, която по-късно изчезна... никой не разбра какво се случва.

Миналата година, разбира се в доста неподходящ момент, имаше ремонт на част от участъка - елате да видите как са направени канавките. В тая държава няма кой една канавка ли да направи?

Към момента на доста места "канавките" са запушени от паднали клони; от своя страна покрай пътя в гората има жици, част от електропреносната мрежа. Та покрай тях са разчистени дърветата, така че да не пречат на жиците, но пък са останали нахвърляни по земята и при един по-бурен вятър или по-проливен дъжд, като нищо съвсем ще запушат канавките или направо ще ни препречат пътя.

Е хубаво, който разчистил покрай жиците - разчистил. Обаче защо никой не се погрижи да разчисти и земята около пътя? Какво чакаме да се случи?

Няма ли кой от страна на АПИ да инспектира и да контролира тези неща? Много ли е сложно "институциите" да си разговарят помежду си и да се контролират едни други; защо да не може да се уреди в случая АПИ или дори и КАТ да се свърже с енергодружеството и да ги накара да си извозят боклука, защото ще пречи на пътя, ще запуши канавките, ще представлява опасност за преминаващите...

Все неща, които никак не е сложно да се изконтролират, стига да има желание...Та по всички теми, които отворих - кога ще има някакви резултати, или ще чакаме 2980-а?

Предполагам, че ако ми бъде отговорено ще бъде нещо в смисъл: "Това не е наша работа".

Както казах и по-горе - идеята е да сте проактивни и креативни, сами да предлагате решения, да търсите нов подход, а не да карате като чиновниците от 1954-а, защото хората виждат нередности, сигнализират и в най-добрия случай получават отговор, който гласи, че "Това не е за нас, обънете се към еди-кой си".

Ами защо не промените нещата и не започнете вие сами да адресирате сигналите към когото считате, че трябва?
И така: Кога ще разширите тази част на пътя, кога ще го разчистите, кога ще го осветите? Все пак говорим за международен път!"

Ако видите нередност, проблем, с който се сблъсквате всеки ден и искате да подадете сигнал - направете го онлайн в HelpBook!

Платформата на Investor Media Group ще ви даде възможност не само да придадете гласност на проблема, но и да изпратите сигнал до отговорните институции.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
1
 
5
 
! Отговори
РК преди 5 години
Трябва да се разшири пътя и от Авията, още едно платно." Владаец" споменава ,че от страната на гарата са свлачища, в такъв случай да отчуждат имотите от дясно на пътя до карулката на Владая и да има по две платна в посока за да пътуваме спокойно и да не се задръстваме до Перник.
36
2
 
6
 
! Отговори
княжево преди 5 години
Когато обезопасят живущите покрай този участък.Защо мислим само за преминаващите и времето което отнема пътуването?А, хората които живеят покрай този трафик и трябва всекидневно да рискуват живота си пресичайки булеварда или включвайки се в трафика с колите си? Защо никой не мисли и за тях? В кои данъци ще се начисли разхода за улично осветление в дефилето? Ами имотите които трябва да се отчуждават за да се разшири пътят - дали собствениците им са съгласни?Защо направиха магистрала " Люлин" - не беше ли точно за това : да се намали трафика през квартала ни?
35
5
 
3
 
! Отговори
Ksm преди 5 години
Като начало може реверсивно движение да се направи сутрин от 6 до 10 ч. , Две ленти посока Княжево , и вечер в обратната посока
34
4
 
7
 
! Отговори
Владаец преди 5 години
Да пообесня , Владая откъм гарата е свлачищна зона, там няма да има нито магистрала нито разширение , това свлачище продължава чак до Лукойла до четирилентовото ,същото е и при караулката , Нали затова ги изоставиха неремонтирани,мислено е умувано е , тоз път без да се сложат укрепителни стени по 15 метра под земята неможе да поеме повече трафик,Карайте внимателно 30-40-50 колкото толкова , Стигнете ...
33
3
 
11
 
! Отговори
Нали преди 5 години
Нека се разшири, та да може да се премести задръсването на светофарите по Борис...
32
3
 
9
 
! Отговори
Браво преди 5 години
Нещо много логично, браво кога обаче ще стане?
31
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Жоазиньо,За твоя информация цялата хай класа на България живее в Рударци, на 15 км от София и ползваме пътя към София. Магистралата се изплясква в Люлин, зоната *** здрача. Ако имаше западна тангента ок, но няма! Така че си заври тъпоумията в ауспуха.
30
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-смешното е, че този път беше ремонтиран скоро, както и Своге, пътят е с нулево сцепление. Всеки ден има кола в канала при завой от Черния кос към Владая. Ако се мине със скорост над 30км/ч колите губят тотален контрол. Там е страшно! Кога мутрите, взели парите ще направят нещо качвствено! Няма стандарти за тях, има максимално крадене!
29
8
 
7
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Колегата Жоазиньо е изчерпал темата. Никой не ги кара насила да идват в София. Освен това има обиколен път - магистралата.
28
14
 
14
 
! Отговори
Жоазиньо преди 5 години
Абу пи луда ли си?какво разширяване те гони?Вече има магистрала.Само пари за пътища.На който не му харесва да си вземе имот в София.
27
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Пълни некадърнициБил съм в Тунис, държава в Африка, където в столицата има изградена бърза магистрала на пилони над града....за прехвалените холдинги, ГБС и Трейс, които печелят конкурсите за магистралите на Боеко, такова ст---------Вие от БСП бяхте над 20 години начело на България, защо не построихте нито една магистрала?
26
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ИзуменНали не ядяхте асфалт, какъв ти е проблема с пътищата?
25
5
 
9
 
! Отговори
Фалш преди 5 години
Осветление не ти трябва нали денонощно на фарове се кара с цел безопастност.Шева каза на фарове и тамън се стъмни и крушките изгорят.Както върви приказката тамън ти потрябва нещо и то или го няма или не работи.
24
6
 
12
 
! Отговори
аз преди 5 години
Да си минават по магистрала "Люлин", няма да се разширява тоя път, спрете да го ползвате.
23
1
 
9
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До ИзуменЕ това, че почти целия трафик от камиони и коли от Близкия Изток и Гърция или в тази посока минава през Дунав мост и през Русе, това никога не е било проблем на управляващите. Ама виновни сме си ние русенци. Да затворим за 2 седмици Дунав мост и да видиш колко бързо като им се обадят началниците от Русия и Европа с въпроса какво става, как бързо ще се направи магистрала. Макар, че като гледам как ремонтираха Русе-Бяла, по добре да не бутат, че по зле ще стане.
22
3
 
12
 
! Отговори
Изумен преди 5 години
Ако минете в час пик по "Международното шосе" в Русе или по пътят убиец Русе - Бяла, трафика през Владая ще Ви се стори като разходка в парка и ГРОБ пак смятат ,че потока от коли и ТИР-ове е незначителен за магистрала.Гарантирано от ГРОБ !
21
5
 
5
 
! Отговори
was преди 5 години
Имаше много,много коментари на другарите че асфалт не се яде. Е......?
20
1
 
11
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До гостДа ти кажа и международното в Русе което води към Дунав мост също не е леко натоварено (освен това поема и хората от селата като идват на работа или се прибират + работещите в бившото КТМ), та на тази коларска пътека (път неможе да се нарече) - осветление няма - влизаш в България и първото ти впечатление е непрогледен мрак! Кратери, колони от ТИР-ове (хората си хвърлят *** по земята, защото даже кошчета не са им сложили) въртят ги в различни посоки, но опашките си стоят. Безхаберие
19
7
 
11
 
! Отговори
Све преди 5 години
От обща култура нека припомним, че когато се обсъждаше навремето строежът на магистралата, жителите на Владая и Княжево бяха против, имаше протести и дори блокиране на движението. Хем сърби, хем боли, има една приказка
18
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така трябва! Направят ли пътищата качествени и горивата евтини, всеки клошар в София ще си купи 3 дизеляка и ще прави задръствания постоянно. То и без това вече колите в България са повече от шофьорите. Ще се чудите после защо въздуха не може да се диша и защо 2 километрова отсечка не можете да я минете за 30 минути заради задръстване.