Звучен шамар за Twitter – никой не иска да я купи

Технологичните компании не се ангажират с оферта на този етап
6 окт 2016 20:52, Мартин Иванов
4
Звучен шамар за Twitter – никой не иска да я купи
Изпълнителният директор на Twitter – Джак Дорси. Източник: Bloomberg

След като години наред Twitter бе обект на критика по почти всички фронтове като започнем от стратегическото бизнес развитие и стигнем до липса на желани от потребителите функционалности, социалната мрежа може би получи най-звучния шамар - никой не иска да я купи.

Както VentureBeat пише, това е най-голямата обида към компания, оценена от инвеститори на 17,4 млрд. долара. Тук е и разковничето - премията, която купувачът плаща при придобиване на компания от такъв мащаб може да достигне сумата, която Microsoft плати за LinkedIn - 26 млрд. долара. Към датата на покупката това представляваше премия от почти 50% над стойността на бизнес платформата.

И в крайна сметка кой има поне някакъв интерес за закупуването на Twitter?

Явно никой. Amazon и Facebook не коментират темата, а технологичният сайт Recode писа, че първоначалните кандидати - Disney, Apple и Google, са решили да не отправят оферти. Най-голямата изненада е от страна на интернет гиганта Google.

Всички анализатори смятаха, че интернет търсачката ще отправи най-добрата оферта. Причините за това са много - неуспешните опити за социални платформи като Google+, огромната база данни, с която Twitter разполага, възможност за още по-добро търсене в реално време и шанс да заеме сериозни конкурентни позиции спрямо мастодонта Facebook.

Сред по-малко потенциалните купувачи е и компанията, която се занимава със създаването на системи за управление на отношенията с клиенти Salesforce. Тя не успя да се пребори с Microsoft за купуването на LinkedIn, така че има ресурс, който и преди това е бил готов да бъде даден за покупката на голяма компания. Може би Марк Беньоф, изпълнителният директор на компанията, се надява всички тези негативни новини да свалят премията, която трябва да се плати над стойността и тогава да се включи.

Проблемът е, че Twitter няма кой знае какъв полезен ход.

Bloomberg писа, че Джак Дорси, нейният изпълнителен директор, е може би единственият на високо ниво, който иска социалната мрежа да продължи да е независима, докато мнозинството от борда на директорите иска продажба възможно най-скоро.

Жалкото е, че втората по големина социална мрежа в света в един момент стопира развитието си най-вече заради сблъсък между нейните основатели, които не можаха да се разберат накъде да се тръгне и дали да се търсят повече и повече начини за монетизиране или да се правят подобрения само за потребителите.

Най-вероятно ключовият момент ще настъпи до края на годината. Ако продажба не се осъществи, това ще даде предимство на Дорси да наложи идеите си за развитие на компанията, без да бъде бламиран от останалите, които просто ще трябва да се примирят, че никой не иска да купи Twitter.


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
1
 
! Отговори
голф от перник преди 3 години
че на кого му пука за това недоносче