Заплата от $18 на час в Tesla – твърде ниска?

Компанията се сблъсква със синдикален натиск
4 авг 2017 20:13, Бойчо Попов
39
Заплата от $18 на час в Tesla – твърде ниска?
снимка: Ройтерс

 Американският производител на електрически автомобили Tesla се превърна в обект на офанзива от страна на синдиката на работещите в автомобилостроенето UAW. Синдикатът иска да открие своя секция в завода на компанията във Фримонт, щата Калифорния, заради ускоряването на ритъма на работата за производството на новия Model 3, предаде Ройтерс.

През миналата седмица Tesla достави първите отдавна чакани електромобили среден клас Model 3  на новите им 30 собственици - всичките служители на компанията. Сега целта е производството да се увеличи десет пъти в близките години. Model 3 се произвежда във Фримонт. Tesla вече произвежда други два модела – S и X.

"Добре дошли в ада на производството, там ще бъдем през следващите шест години", изтъкна иронично ръководителят на Tesla Илон Мъск, представяйки Модел 3, от който компанията иска да произвежда по 10 хил. броя седмично още догодина. 

Концернът обаче иска и да успокои около 6 хил. работници в завода, чиито безпокойства са изразени в писмо до управителния съвет на предприятието. В него те настояват за по-голяма яснота за заплатите им и повишенията, както и за обещание, че срещу тях няма да има наказателни мерки, ако се опитат да учредят синдикална секция.

В сряда Tesla представи финансовите си резултати за второто тримесечие, според които приходите се увеличават повече от два пъти, надвишавайки очакванията, което увеличава вероятността компанията да изпълни производствените си цели за новия Model 3. 

Приходите на компанията се повишават от 1,27 милиарда долара от второто тримесечие на 2016 г. до 2,79 милиарда долара през същия период на тази година.

Загубите за компанията обаче също се увеличават, като достигат 336 млн. долара.

Работната заплата в Tesla е 18 долара на час - доста по-ниска от другите работещи в сектора (25,58 долара) и от средното заплащане в окръг Аламида, където се намира заводът (28,10 долара). Така че според AFP за наем на апартамент работник от предприятието може да дава до 70 процента от заплатата си.

На въпрос на AFP Tesla e изпратила препратка към публикуван преди време блог, според който условията на труд се подобряват в завода във Фримонт.

Това предприятие, което беше експлоатирано съвместно от автомобилните гиганти General Motors и Toyota преди да бъде купено от Tesla, има за цел да започне да произвежда 100 хил. автомобила още в края на тази година, 500 хил. през 2018 г. и един милион през 2020 г. Миналата година там са произведени около 84 хил. коли.

Tesla не е единственият автомобилостроител, станал мишена на синдиката UAW. Днес и утре в завода на японския конструктор Nissan в Кантон, щата Мисисипи, ще се състои вот за откриване на секция, срещу което ръководството на компанията положи всякакви усилия.

Oще технологични новини четете в Investor.bg


39
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С $18/час в Калифорния ще мизерстваш.
31
1
 
0
 
! Отговори
НиНам преди 1 година
Do 24 - Ами да бъда честем 18 долара там, са си баш 3 лева у нас.
30
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен

Не знам, защо си толкова остро настроен, срещу тези коли. Да, при стодено време, разстоянието, което ще минеш с пълен заряд, пада с 20-25%. При колите с вътрешно горене, пак има намален пробег с 12 до 20 процента, в зависимост от разстоянията, които трябва да минеш. Разликата е, че не трябва да чакаш, ел.колата да загрее и не се налага, да слагаш антифриз.
29
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен

И какъв е "тоя вид работа"?
Да не се иска висше образование да седиш на хлад и на чисто и да завинтваш болтове и гайки по една проста схема с гайковерт, който сам си регулира въртящия момент?
А това, че не се налага да се цаниш на различни места през 2-3 дни ами си на дългосрочен договор, тази подробност дали ви е ясна или не вдявате такива неща?

На това ли му викате експлоатация?
28
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В рамките на града Лос Анжелис минималното заплащане е 15$ на час, така че си правете сметката тия 18$ за тоя вид работа и то в същия щат какво извращение са.
27
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нищо ново, че в България мин. 50% от доходите на доста хора отиват за наем или кредит за жилище. Защо не коментираме нащо дерече а пак гледаме в чуждата купичка. При нас колко вземат работниците у автомобилната индустрия, и дали повечето от средствата отиват за връзване на двата края и един чатал суджук.
26
3
 
14
 
! Отговори
обир преди 1 година
С 18 кинта на час в Калифорния си под вода отвсякъде, те в Макдоналдс дават 12 долара сигурно. Апартамент под $1500 не вярвам да се намери. На нашия стандарт тия 18 кинта са към 500 лева.
25
27
 
10
 
! Отговори
шофер преди 1 година
Една кола е бензин или дизел. Това е. С газ вече не е кола. А електричка за сега е тролей. Това с ел. мобилите е извращение. А балъците се радват, че до 10 год у нас електричката щяла да е мадова. Смеххх. Само си представям зимъска всеки разпиня кабеляци от балконите в градовете да зарежда батарийките. Сутрин пали /евентуално/ при минус 15, пуща духалката на мах да топли, влиза у задръстеното Цариградско в СФ и батеривта дава фира. Така разбира колко е задръстен, че си е купил електричката....
24
10
 
33
 
! Отговори
наблюдател преди 1 година
Трябва да ви кажа, че с 1000 лева чиста заплата и собствено жилище в България се живее по-добре отколкото с техните кирливи 18 долара бруто, пак повтарям бруто на час и наем.
23
4
 
14
 
! Отговори
Бойко преди 1 година
Тая статия е пълна щета. Произвели били 30 коли, а целта била да увеличат производството 10 пъти :) production hell-а щял да е 6 години? Въобще автора е чул там нещо.. от една жена в магазина.
22
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Юх само 18 долара а ние не сме доволни за 3 лв на час ние сме факири
21
6
 
14
 
! Отговори
Рв преди 1 година
Напълно е реално братчеда да плаща наем 3500$ в Сан Франциско. И то за нещо като 3 бедрум. Най- скъпият град в щатите е С.Ф. Не го бъркайте със Сан-Дански.100к $ годишно не е огромна заплата в Америка.
20
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До До 15

Я кажи какв в сащ че ние не знаем
19
13
 
6
 
! Отговори
мъск преди 1 година
Е новият Форд. Забогатява от експлоатацията на хиляди работници. Колелото на историята се завъртя. Отново сме в изходната точка
18
2
 
5
 
! Отговори
Американ преди 1 година
До Че Гевара:
Бе ще им работите, ама в Америка под работа се разбира друго...
А и бюрокрацията и прекалена и бавна в Бг.
17
11
 
8
 
! Отговори
Българина преди 1 година
Как се нарича схема където държавата дава 5 млр долара субсидия на мъск, а той мин година прибра 1 млрд по договор за резултати а останалите пари взе от фондове, където ся спестяванията на хората като ги подлъга, че фед е зад него, а когато схемата понци гръмне, всичко е точно. Ако ние питаме брюксел може ли да дадем 60 млн лева на бдж да купи 5 кирливи влака та да не го затворим съвсем. При капитализма социализма не е за простолюдието, раздаването на пари е по корупционен списък
16
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На снимката се вижда всичко .. Допотопна автомобилна линия като тази в Завода в Ловеч.
15
6
 
12
 
! Отговори
До 15 преди 1 година
Явно е че никога не си стъпвал в САЩ. Какво ли съм тръгнал да ви просвещавам, стойте се на село.
14
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В Германия освен университети има Висши училища - ФахХохШулета.. които създават производствени инженери практици.. В автомобилните заводи на Германия всеки 6-ти е инженер..
А САЩ нямат инженери да настроят роботите , затова барат на ръка за 18долара.

Не е достатъчно да имаш много добри инженери учени , дека седят в офисите и бачкат на компютър проектанти , конструктори , програмисти..
Трябва да имаш и инженери практици , на място да се понацапат малко с масло..
13
14
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Клетите шпиони на САЩ , да знаят , че САЩ са западнала държава по автоматизация и роботизация са след Германия , Япония , Франция.. може би и след Южна Корея..

Като ви казвам че Завода на Тесла е същия като Завода на ГАЗ Русия даже по-зле..
Слагайте минуси това не променя нищо ..