Консумацията на прекалено много сладки напитки и храни може да увеличи риска от сърдечен пристъп, разкриват данните на голямо проучване в САЩ. Захарта може да доведе до увеличаване на килограмите, което вреди на сърцето.
Проучването разглежда данни от консумацията на захар сред десетки хиляди души в САЩ, както и фаталните изходи, вследствие на сърдечни проблеми. Установява се силна връзка между количеството консумирана захар и рисковете за сърдечносъдовото здраве.
При хората, които си набавят една четвърт от дневните калории от добавена захар, рискът от стигане до фатален изход, вследствие на сърдечносъдови заболявания, е повишен с повече от три пъти. Това откриват изследователите от Центъра за контрол и превенция на заболяванията в Атланта.
От Световната здравна организация препоръчват добавената захар да не превишава 10% от общия калориен прием – 50 г за жени и 70 г за мъже.
Захар се добавя към много различни храни – сладкиши, бисквити, шоколад, към някои газирани напитки и сокове. Трябва да се вглеждаме в етикетите на продуктите, на тях много често е посочено количеството захар, апелират експертите.
Храните, които с много високо количество захар, съдържат 22,5 г захар на 100 г, а ниското съдържание е 5 г или по-малко на 100 г.
Експертите обясняват, че захарта сама по себе си не е вредна – тя е нужна за енергийните нужди на тялото, но когато се консумира прекомерно, допринася за повишаване на теглото и може да допринесе за сърдечносъдови заболявания.
Повече полезна информация за здравето може да намерите на Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Европейските пазари затвориха с разнопосочни слаби движения
С 334 млн. евро ще бъдат компенсирани енергоемки потребители на ток за три години
Услугата за роботаксита на Tesla не успява да отговори на големите очаквания
Тръмп отново заплаши Иран: Ще ги ударим много тежко
Държавата отпуска 2,7 млн. евро за компенсации за детски градини и ясли
3 зодии ще открият любовта през следващите месеци
Модернизират жп терминалите във Варна и Бургас с евросредства по Програма "Транспортна свързаност"
Жегата изкара туристи около и в Охридското езеро (СНИМКИ)
Цончо Ганев: България не е спирала да захранва Украйна с оръжия
Мартин Димитров, ДБ: Радев върви по пътя на Орбан и вреди на българския оръжеен износ
Бленджини: Не бяхме готови да страдаме
Ден преди Мондиал 2026 американските бумъри питат „Кой е Меси?“
Вицешампионът България стартира Лигата на нациите с обрат и загуба от дебютанта Белгия
ВИДЕО: Аржентина – Исландия
Челси готви оферта от 100 млн. паунда за Арда Гюлер по настояване на Чаби Алонсо
Санкция без прецедент: феновете на Ювентус и Торино без гостувания за 10 мача
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Коста Каракашян завършва юбилейния пети сезон на Karakashyan & Artists с наградени спектакли и международни участия
Най-доброто упражнение за гърба това лято не е във фитнеса
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Митът за гностиците: Kак едно археологическо откритие промени историята на християнството
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос