Основният двигател на БВП: Някога износът, днес - потреблението!

У нас е едно от най-високите нива на доверие на потребителите, измерени в Европа
20 юни 2017 14:23, Екип на Bloomberg
7
Основният двигател на БВП: Някога износът, днес - потреблението!
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

В България видяхме голям разлом между цялостното възприятие за потреблението и индивидуалното възприятие. Това каза Паскал Русари, директор "Продажби и маркетинг" на BNP Paribas Personal Finance за ЦИЕ, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Не бива да свързваме потреблението с общите нагласи в България, които са писимистични. Такава е ситуацията не само в България, а и в много други държави, но тук е изразено особено силно, каза Русари.  

"Има нещо много интересно - 69% от запитаните в България биха искали да харчат повече пари в следващите 6 месеца. Във Франция този процент е 35, в Германия  - 35, в Португалия - 34%. Тук стойностите са двойни. Така че можем да бъдем оптимисти. Търговските вериги също имат повод за оптимизъм". 

В България е едно от най-високите нива на доверие на потребителите, измерени в Европа, каза гостът. "Тук над 50% от хората имат доверие на социалните медии, на интернет и на различните брандове. Те се доверяват и на европейските институции в много по-голяма степен, отколкото в други страни. Може би нещо изненадващо - те вярват и на банковите институции - 38% в сравнение със само 30% в останалата част на Европа". 

"В миналото основният двигател на БВП в България бе износът, но днес това е потреблението и това ще бъде така и през следващата година". 

Семейството и приятелите в България будят най-голямо доверие. Над 90% от българите вярват в семейството, което е много високо доверие, каза събеседникът.

"Това, което е изключително важно е, че хората вярват много на социалните медии, защото това е ключово за новите механизми на продажби". 

Изследването "Набюдател" е стартирано през 1985 във Франция, като основната му идея е да се идентифицира връзката между търсенето и предлагането, обясни Русари. "Много важно е да се наблюдават те, както и автомобилният пазар. Работим с много търговски вериги. До 1999 се провеждаше само във Франция, а след това започнахме с Португалия, Испания, Италия, Белгия, Великобритания, за да се разгърне един европейски барометър. Всяка година се опитваме да добавяме нова страна". 

"Имаме силни амбиции за българския пазар, защото  BNP Paribas Personal Finance работи вече 15 години в България и се надяваме да продължим". 

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


7
Още от
Напиши коментар Коментари
5
0
 
2
 
! Отговори
BG преди 1 година
KO POTREBLENIE 0 IZNOS 00
4
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Основният двигател на БВП е повишаването на цените!
3
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"писимистични"?!?
2
2
 
8
 
! Отговори
Муахахахаха преди 1 година
До кръвожаден веганняма такъв смях.Какво БВП какво потребление, то даже боклучавите чужди хранителни вериги дето продават кучешки храни за хора, и чуждите енергийни компании дето ни продават собственият ток искат да се махат щото нямали обороти. Дай боже по скоро да се махат.Какви ръстове има БВП щом като като усвояват /присвояват / само еврофондове , а на фона на това държагава продължава да емитира външен дълг.
1
1
 
5
 
! Отговори
кръвожаден веган преди 1 година
BNP Paribas Personal Finance са просто поредните лихвари.