В битка с климатичните промени: По германските аутобани – със 130 км/ч?

Мярката не е приета, но е част от предложенията на специална комисия
21 яну 2019 16:15, Боряна Павлова
29
В битка с климатичните промени: По германските аутобани – със 130 км/ч?
Снимка: Reuters, архив

Германското правителство е възложило на специална комисия да намери начини да се справи с намаляването на въглеродните емисии.

Националната платформа за бъдещето на мобилността трябва да публикува доклада си до края на март, но някои от предложенията им вече са публично достояние и вероятно ще срещнат сериозна съпротива, пише международната редакция на "Deutsche Welle".

Някои от предложенията са напълно предвидими - например вдигане на акцизите за горивата след 2023 година, ограничаване на данъчните облекчения за хибридни и елкетрически коли.

Мярката, която обаче вероятно ще срещне най-сериозен отпор, е планът на германското правителство да въведе ограничение в скоростта по аутобаните от 130 км/ч, както е и в останалите европейски държави.

На първо място автоиндустрията в Германия може да се възпротиви на мерките, пише "Блумбърг". В крайна сметка легендарните аутобани, по които няма ограничение на скоростта, са нещо като национална гордост.

Таблоидният "Bild" пък пише, че "аутобаните са символ на свободата. "Тествано на германски аутобан" е като символ за качество. Има достатъчно ограничения на скоростта", коментира изданието.

Дори законодателите не оспорват, че предложението за въвеждане на ограничение на скоростта, ще бъде трудно за обяснение.

"Не мисля, че предложението за ограничение на скоростта е разумно", коментира Улрих Ланге, заместник-председател на парламентарната група на ХДС/ХСС в Бундестага.

Членовете на комисията пък се оплакаха, че работата им по доклада е зле интерпретирана и всъщност са в много ранен етап. Според тях публично оповестените данни са без контекст и опит за сензация.

Комисията подчертава, че е наясно как това предложение би било доста непопулярно.

"Не всеки инструмент и мярка би била приета. Ще е нужна политическа твърдост, дипломатически умения и желание за компромис", подчертават от комисията.

Федералното министерство по транспорта също подчерта, че нито една от мерките не е била "обсъдена, одобрена или приета".

Германия може да бъде сериозно глобена от ЕС, ако не успее да намали парниковите си емисии и наблюдатели строго следят транспортния сектор, заедно с енергийния, като ключови за постигането на поставените цели за ограничаване на вредните емисии.


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
Упс! преди 2 години
А електричките може ли с 200 тогава? Ама пък тях трябва да ги зарежьаш на всеки 100 км ако ще караш бързо.

Абе най-икономично е с кон и каруца. Само да има кой да чисти фъшкиите от аутобана.
27
0
 
0
 
! Отговори
Цоло преди 2 години
Ако слушат за Коледа с 90 км Е те тогава ги накъсан с рендето
26
2
 
4
 
! Отговори
Ала-Бала преди 2 години
Двигателите все по=мощни, скоростите все по-ниски! Най-добре да се върнем към коли със 50-60 к.с.
25
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Принципно автомобилите генерират около 10% от въглеродния двуокис. По-голямата част оът него идва от бензиновите двигатели."

Принципно колкото по-мощен е един двигател, толкова по-икономичен е във високите скорости(и обратно: по-малко икономичен на ниските). Един двигател 100кВ ще вижда доста зор(и ще хаби повече гориво) за да държи 250км/ч, докато един двигател 200кВ ще му е в пъти по-лесно(и икономично). Но при скорости под 50км/ч палачинката се обръща.
24
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Намаляването на скоростта в Германия, ще доведе до задръствания, а при задръствания, отделените вредни емисии се увеличават.
23
3
 
2
 
! Отговори
Да,ама не преди 2 години
До Анонимен
Тука не става въпрос за вредни газове,а за въглеродни емисии.За Германия действа презумцията,че всички коли са оборудвани с работещи катализатори и прочее системи.
Виж,ако е у нас,високата скорост предполага и порядъчно количество изгорено масло,което съчетано с липсващ катализатор дава екстра пушек.Отделно лошо работещите горивни и запалителни системи.
22
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
цялата тази глупост я разбирам като при доходите
Имаш приход, имаш разход.
Значи Х е замърсяването Y е пречистването от дървета и растителност => не е нужно само да намалите Х за да стане < от Y, става и с увеличаване на Y.
21
2
 
3
 
! Отговори
Ха-ха преди 2 години
Джендъризмът не предизвика нищо в Германия,ислямското нашествие се отрази слабо,но ограничат ли скоростта на аутобаните-ще има революция.
Иначе трезво погледнато има нужда да се намали скоростта,не само заради емисиите,а за намаляване на потреблението на нефт,който е 100% внос за Германия.Само че 130км/ч е прекалено.Ограничението спокойно може да бъде 150-160км/ч.Всички съвременни автомобили се справят с тая скорост без драстично увеличение на разхода.
20
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На висока скорост вредни газове няма. Двигателя изгаря всичко .
19
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 19

Сметам, че да. Ограничение за самолетите 120 на излитане и 130 - на кацане. Необходимата разлика до оптималната ще си я донаждат пътниците, плюли здраво на дланите и на греблата... После, хем закуската ще е питателна, хем пътуващите ще заформят плочки почти безплатно.
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен18
Ти ко искаш? да намалят скоростта на самолетите на 130км/ч ли?
17
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Истината

А какъв е приносът на авиоиндустрията и колко е СО2 от авиационния керосин при условие, че само през Франкфурт има 1200 -1300 полета на ден а един средноголям самолет харчи между около 4.5 литра на пътник на 100 км?

И що там още няма зор и призиви за ограничава на пътуванията?
16
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На малка скорост на светофари на превключване на скорости автомобила бълва отрова.
На аутобаните скоростта е постоянна и вредни газове са допустими.
15
2
 
1
 
! Отговори
Шишо Б. преди 2 години
"предложението за въвеждане на ограничение на скоростта, ще бъде трудно за обяснение."

Не знам, обачев тук някой се опитваше да обясни как УВЕЛИЧЕНИЕТО на максималната скорост по българските магистрали било по предложение на най-големия доставчик на горива, за да се вдигне разходът ;)
14
4
 
8
 
! Отговори
Евреите преди 2 години
намериха начин да въведат данък дишане - "глобално затопляне" му викат

преди 200 години не е имало зима изобщо
юдо-масонската мафия с помоща на католическата църква успя да фалшифицира и унищожи доста писмени паметници, но картините и архитектурата се фалшифицират трудно

които ми намери картина или фотогравюра от преди 18-век на която да има сняг - 1000$ награда от мен (това е сериозно)
13
0
 
9
 
! Отговори
Истината преди 2 години
Принципно автомобилите генерират около 10% от въглеродния двуокис. По-голямата част оът него идва от бензиновите двигатели. Ако трябва да се прави нещо, то това са високи данъци за мощните бензинови коли, които отделят най-много СО2, т.е. както си беше и досега в Германия, преди кампанията против дизеловите коли, но малко по-строго.
12
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Евроглупостта няма край, докато САЩ, Китай, Русия и Индия си бълват CO2, евроглупака се свива на три за да компенсира. Да не говорим колко е глупаво да се твърди, че автомобили замърсявали, при всичките филтри, икономични двигатели и т.н. Либерастка хипи-гей религия завладя Европа за жалост, от технологични лидери до средата на 20 век, вече основната цел е да се върнем в каменната ера. След като ще се борим с климатичните промени, то трябва да ползваме разума си, тоест науката, а не със забрани!
11
5
 
14
 
! Отговори
Ямбол и Стамбул преди 2 години
Ние имаме по-калпави магистрали, ама караме със 140 км/ч...
10
2
 
12
 
! Отговори
Истината преди 2 години
Истината е, че при автомобилите немците трябва да избират между две замърсявания - въглеродния двуокис, който е предимно от бензиновите двигатели и азотните оксиди, които са предимно от дизеловите двигатели. С последната си кампания против дизеловите автомобили заради азотните оксиди, немците се натресоха на по-лошият вариант, който застрашава цялата Земя - замърсяването с въглероден двуокис. Изходът при автомобилите е ясен - дизелови двигатели, а електрчиески може да са още по-голям проблем, з
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"ограничаване на данъчните облекчения за хибридни и елкетрически коли" Още не са почнали да ги карат сериозни и вече падат облекченията. Очакваше се. Докато електричките не станат по-изгодни от двг-тата няма да ги бъде.