Затворени фабрики, намалено работно време: Криза удари автомобилния сектор

Ще спрат производства и на определени серии
27 апр 2021 18:00, Нели Христова
45
Затворени фабрики, намалено работно време: Криза удари автомобилния сектор
Снимка: БГНЕС

Недостигът на полупроводникови чипове продължава да оказва влияние върху автомобилната и технологичната индустрии, като някои от водещите производители бяха принудени временно да спрат работа в част от заводите си. Кризата започна преди няколко месеца, като се дължи на увеличеното търсене на компютри, таблети и смартфони в разгара на пандемията от COVID-19, съобщава Automedia.

От липсата на полупроводници пострада най-вече автомобилния сектор. Фабриката в Турция, която произвежда Ford Transit за европейския пазар, ще бъде затворена от 19 април до 13 юни. Производствената на линия за Ford Focus в Саарулис (Германия) не работи от края на февруари и ще продължи така поне още 20 дни.

Предстоят спирания на производството на още 4 модела на Ford - Galaxy, Kuga, Mondeo, S-Max и Transit Connect, като това ще продължи до 31 юли. Прекъсванията ще се отразят и на Fiesta и Puma, които се сглобяват в Германия и Румъния, както и американски модели на марката обявиха от компанията.

Друга компания - Jaguar Land Rover (JLR), спира на работа в два от най-големите си заводи поне за седмица поради недостиг на чипове. Фабриките в Касъл Бромич и Хейлууд минават на "ограничен режим" от днес (26 април), като това ще засегне моделите Jaguar XE, XF и F-Type, както и Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque.

От Volkswagen също обявиха, че очакват сериозни проблеми с производството, като очакват производствен дефицит от поне 100 000 автомобила през настоящето тримесечие. Това ще засегне най-вече едноименната марка, както и Seat и Skoda. Президентът на Seat - Уейн Грифитс вече призна, че заводът в Марторел работи с понижени мощности, като това ще се отрази на резултатите на марката през второто тримесечие на годината.

На свой ред Daimler отчете увеличение на продажбите с 13% през първото тримесечие, но призна, че кризата с полупроводниците ще се отрази на резултатите то следващия такъв период. В концерна очакват възстановяване на положението едва през третото и четвърто тримесечие.

Mercedes-Benz вече реагира на случващото се и намали работното време на 18 500 свои служители в Германия, като това ще се отрази на производството на моделите C-Class, EQC и GLC. Общо щетите са индустрията се очаква да бъдат милиарди евро, като прогнозите са, че световното производство ще намалее с около 800 000 автомобила през тази година.


45
Още от Коли
Дамите се грижат по-добре за автомобилите си?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Марките, които се произвеждат в Турция:Renault,Toyota, Isuzu,Honda,Hyundaı,Fiat,Ford
29
12
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Не знаех че в Турция правят западни коли. Мислех че имат само Фияти и Тофаш-фият
28
6
 
3
 
! Отговори
аз да ви обадя преди 2 седмици
Въййй , сутрин за работа минавам по един участък на входа на града , където са повечето представителства и гледам нявсякъде висят табели - "няма коли" и вятърът разнася едни кръгли храсти (като по филмите). Дилърите протегнали молещи ръце чакат да им дадеш за ляп. ... Въобще голяма немотия на автомобили ша знайш.
27
3
 
4
 
! Отговори
До циник преди 2 седмици
От кой район на България е този диалект?
26
7
 
18
 
! Отговори
ЦИНИК преди 2 седмици
Дреми ни ! Ний у селу си караме каруците още. Тя на талигата чип и ни тряаа ! Язе иаам трактор Беларус и он работи без чип.Ползвам го и кът кола,га ма мързи да ида пеш до магазиня за ляп.Ду кръчмата одъ с магарето от кът съ напукам ма качът на него и то си ма прибира.То на негъ му тряаа тояжка не чип.
25
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
А в Бг всичко е точно,автомобилния сектор си работи :Д
24
16
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Икономическата криза ще стигне до кварталните магазинчета. Но именно те гласуваха с две ръце за популистки партии като ИТН и ИМВ. Ще ви питам съвсем скоро какво ще правите когато изпуснат държавата.
23
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Няма кола без компютри или ЕКЮта много отдавна, има няма минимум 15 години.
Но и космически кораби да ги направят това няма да компенсира некадърния шофьор.
22
3
 
6
 
! Отговори
тъй де преди 2 седмици
До Истинското месце

Ако искаш мощна животинска тяга, купи си волове.
21
5
 
7
 
! Отговори
Истинското месце преди 2 седмици
Друго си е колелото, няма чипове, няма електроника. Бих минал и на животинска тяга, ама там иска много гледане и хранене на добитъка.
20
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Тъкмо мислех да си купувам кола с чип и сега ще трябва да чакам ред като при комунизма...поне кажете кои марки нямат проблеми,за да се отиентирам към тях...навремето бяха пуснали трабанти без ред и си купих...струваше 5600 и то при онези пари...
19
4
 
8
 
! Отговори
Скептик преди 2 седмици
Дигитално общество, електромобили... пък нямало чипове. За батерии не говорим изобщо. Май нещата си идват на местата.
18
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Някой да ми обЯсни за какво му е необходим незнейния така много липсващ на производителите "чип" в афтонобиля ?
17
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Както всеки ден ни показва короната - съвременно икономическо-политически модел е изключително силно извратен.
16
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да вземат вече да правят свестни автомобили, които можеш да ползваш без проблеми примерно 20-30 години, а не да ми правят милиони производство и смяна на автомобила с нов през 2-3 години и унищожаване на сума ресурси.
15
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Като не си учил ще караш таратайките и да го няма Бибитко.
14
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Намалено работно време но цените на апартаментите и храната се дигат и не намалят.
13
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Да карат с цели проводници като едно време.
12
3
 
12
 
! Отговори
Рено Смешник преди 2 седмици
България такива проблеми няма. Не се произвеждат автомобили. Да му мислят другите.
11
4
 
11
 
! Отговори
Не е добре преди 2 седмици
Не е добре, доста хора в България се прехранват в този отрасъл. Наистина, често не плащат добре, но пак се печели повече от шиене на дрехи и низане на тютюн.
Другото лошо е, че италианците като не си купуват нови коли, старите им не идват насам.