Мъжът, който разкри, че Tesla не е безопасна: Понякога не спя вечер!

Мъск отрича всички на пътя да да "експерименти"
6 дек 2023 21:35, Нели Христова
43
Мъжът, който разкри, че Tesla не е безопасна: Понякога не спя вечер!
Снимка: БГНЕС

Бивш служител на Tesla каза пред BBC, че смята, че технологията, захранваща самоуправляващите се автомобили на фирмата, не е достатъчно безопасна, за да се използва по обществени пътища.

Лукаш Крупски изнесе данни, включително оплаквания на клиенти относно софтуера за спиране и самостоятелно управление на Tesla, пред германския вестник Handelsblatt през май.

Той каза, че опитите да подчертае своите опасения вътрешно са били игнорирани. Tesla не отговори на искания за коментар.

Илон Мъск, главният изпълнителен директор на Tesla, защити технологията за самостоятелно управление.

"Tesla има най-добрият AI в реалния свят", написа Мъск в публикация в Twitter в събота.

Но в първото си интервю в Обединеното кралство Крупски каза на технологичния редактор на BBC, Зоуи Клайнман, че е загрижен за това как AI се използва - за захранване на услугата за автопилот на Tesla.

Неговата функция за автопилот, например, включва подпомагано управление и паркиране - но въпреки името си, тя все още изисква някой на шофьорското място с ръце на волана.

"Не мисля, че хардуерът е готов. И софтуерът не е готов", заяви той. "Това засяга всички нас, защото по същество ние сме експерименти, движещи се по обществените пътища. Така че дори и да нямате Tesla, децата ви пак вървят по пешеходната пътека."

Крупски каза, че е намерил доказателства в данните на компанията, които предполагат, че изискванията, свързани с безопасната работа на превозни средства, които имат определено ниво на автономна или помощна технология за шофиране, не са били спазени.

Той добави, че дори служителите на Tesla са говорили с него за произволно спиране на превозни средства в отговор на несъществуващи препятствия - известно като "фантомно спиране". Това се появи и в данните, които той получил около оплаквания на клиенти.

Според собствените данни на Tesla, в края на 2022 г. клиентите в САЩ, използващи автопилот, са имали средно една катастрофа, при която въздушната възглавница се е отворила приблизително на всеки 5 милиона изминати мили.

Крупски казва, че се е почувствал длъжен да сподели какво е открил с органите за защита на данните. Министерството на правосъдието на САЩ разследва Tesla за твърденията й, свързани с нейните функции за асистирано шофиране от януари.

Tesla се сблъска с подобни проучвания и въпроси от агенции, включително Националната администрация за безопасност на движението по пътищата относно нейната система за автопилот.

Германският вестник Handelsblatt публикува "Досиетата на Тесла", след като Крупски сподели 100 GB вътрешни данни, които е открил.

Органът за защита на данните в Холандия, където се намира европейската централа на Tesla, потвърди пред BBC, че е бил уведомен за нарушението на данните и разглежда иска.

Едва спя

Крупски казва, че последните шест месеца и опитът да подаде сигнала за нередности са били "ужасяващи".

"Почти не спя през нощта", сподели той пред BBC.

Но действията му бяха признати от други - той беше награден с наградата Blueprint for Free Speech Wistleblowing Prize.

Джак Стилгоу, доцент в Университетския колеж в Лондон, който изследва автономните превозни средства, каза, че твърденията на Крупски пораждат по-големи опасения относно технологията.

"Това е един вид тест на изкуствения интелект в дивата природа, на открит път, заобиколен от всички останали от нас", каза той.

Правителството на Обединеното кралство обяви планове за законопроект за автоматизираните превозни средства, за да очертае правна рамка за самоуправляващите се автомобили в речта на краля в началото на ноември.

"Ще трябва да видим, докато законопроектът се разработва, дали се бори с всички нови неща за технологията", добави проф. Стилгоу.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
2
 
! Отговори
Хабибито преди 2 месеца
Гледайте Киберкамиона.... По безопасно от това няма !!!!!!!
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
С текущото ниво на технологиите електричките стават само за тип малка градска кола, за това са идеални. За друго обаче не стават... Поне докато не намалее достатъчно лесно достъпният петрол и газ
13
1
 
6
 
! Отговори
Tesla Driver преди 2 месеца
Tesla се използва само като сензация. Едва ли не се представя че всяка тесла има възможност действащо автономно шофиране. За Европа е забранена функционалност, за САЩ е ограничен бета тест. Има поддържане на скорост, дистанция от преден автомобил, смяна на лентата на магистрала ако си доплатил за тази екстра. Всичко това работи само ако ръцете са ти на волана и гледаш напред. Всички други марки електрически и ДВГ предлагат подобни асистиращи опции.
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Тесла имат сериозни проблеми с Швеция. Напишете,
11
4
 
7
 
! Отговори
преди 2 месеца
изкуствен интелект има от векове, сядаш пиян на магарето и те довежда до вкъщи. Но станахме много модерни и сега пиян няма кой да се занесе до вкъщи. Ай поздрави от Сидней Австралия!
10
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Аз си мислех, че колата може да те прибере у вас и да те сложи да си легнеш .
9
1
 
7
 
! Отговори
силно замислЕна преди 2 месеца
И защо този тесларист не спи нощем, а се мъчи вечер?!
8
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Напъните за електрички приключват. VW намали драстично мощностите, освободи работници от завод за "електрокари". Същото е и при другите големи автомобилни компании. Играта свърши, защото това е икономически нежизнеспособна идея, щедро субсидирана. Ev са 2-3 пъти по-скъпи, с 2-3 пъти по-къс живот. А AI дали ще го качат на EV или на ДВГ все тая. Две различни неща са
7
12
 
11
 
! Отговори
Браво на Мъск преди 2 месеца
Една катастрофа на 5 милиона мили. Това е нищо. Интересно е да видим колко са на всички коли, които се управляват ръчно. Пъти повече. Карането на кола никога не е било абсолютно безопасно. Мъск е атакувам заради това, че не зае страната на меймстрийма да дърдори куп лъжи за демокрация, за лошите и пр. врели-некипели.
6
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В сравнение с кой автомобил?
5
1
 
9
 
! Отговори
Истина преди 2 месеца
Важна е печалбатА за компаниите.Голям процента от техниката е със съмнения за безопасност.Но трябва да се продава за да може фамилите да трупат пачки.Като има телета има и касапи...
4
2
 
12
 
! Отговори
100% Бай Ганьо преди 2 месеца
Детето има едни колички у дома с батерии и дистанционно.Тая тесла е същата работа само където е 1000000% по скъпо.Що за риба(на турски) си купува ел.кола?
3
12
 
2
 
! Отговори
Граматик преди 2 месеца
Хубаво, ама не се ли научихте най-после, че малкото име на Мъск не се пише Илон, а Елон или поне го изписвайте както се произнася - ИлЪн.
2
14
 
9
 
! Отговори
BYD SEAL преди 2 месеца
Немците да заминават в Китай се учат да правят автомобили: This Car Proves Just How Far Chinese Cars Have Come
1
3
 
24
 
! Отговори
тъй тъй тъй.. преди 2 месеца
още може... тока по скъп от бензина!