GSM опасност! Измама с #90 или #09

Мобилните оператори: Това е невъзможно!
3 юни 2008 16:18, Златко Желев
50
GSM опасност! Измама с #90 или #09
Снимка: Dnes.bg

"Не набирайте кодове #90 или #09 от мобилния си телефон, ако за това ви се обадят хора, които твърдят, че са инженери по поддръжката на мобилната мрежа или кажат, че проверяват телефонната линия".

Така започва писмо, което голяма част от работещите с интернет получават в пощите си от няколко дни насам, препратено от приятели и колеги.

Странното съобщение твърди, че измамници ползват устройство, което позволява с набиране на #90 или #09 те да получат достъп до вашата СИМ карта и да правят разговори от нея за ваша сметка.

"Затворете веднага, без да набирате никакви номера", съветват неизвестните доброжелатели и препоръчват съобщението да се разпространи до роднини и познати.

За Dnes.bg от трите мобилни оператора съобщиха, че мейлът е спам, а вероятността някой друг да използва вашата СИМ-карта е равна на нула.

"За да има някой достъп до вашата карта, той трябва да я притежава физически. Виртуално картата не може да се притежава", категорични са от Globul.

Оттам ни обясниха, че съществува вариант, в който да "влязат в телефона", ако bluеtooth-устройството на апарата е забравено включено и някой се прикачи, за да тегли данни от вашия телефон.

От Мtel съобщиха за Dnes.bg, че обсъждат вероятността да разпратят до абонатите си  SMS-и, в които да им обяснят, че не съществуват рискове за клиентите на компанията при набирането на #90 или #09.

Vivatel пък твърдят, че имат най-добрата мрежа в страната, което им позволява да защити клиентите си.

" Абонатите ни няма от какво да се притесняват", каза за Dnes.bg Георги Куртев, директор "Връзки с обществеността" на БТК-груп.

Мобилните оператори съветват хората да не се поддават на подобни информации, а да се свържат с информационния център на своя мобилен оператор, в случай че получат такива съобщения или обаждания. 


50
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
1
 
2
 
! Отговори
АНОНИМКО преди 11 години
Та...ако има възможност някой да говори през вашата карта free, то тогава на вас ви се трупа голяма сметка, което пък е много изгодно за мобилните опретори, които не им пука кой плаща, важното е да си вземат своето. Много ясно, че ще кажат че няма такова нещо с #90 или #09. АМА ИМА! само ни правят на глупаци и ни източват! Ако ви се обадят ор мобилен оператор, не сте длъжни да говорите с тях, затваряйте им с думите "и на вас да ви *******" Заменете *** с нещо по ваш вкус
48
0
 
0
 
! Отговори
krasi преди 12 години
Аз мога да демонстрирам,как мога да ползжам чужда карта...!
Мога да демонстрирам и доста други неща...!
Тия неща съществуван още от времето на Грашнов...
И искаше да ме води на Витоша за последна разходка преди години,
като разбра...
skype: manarashvili
47
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
ауууууууууу
46
0
 
0
 
! Отговори
анонимен преди 12 години

Едва ли има нужда от повече коментар :)
45
0
 
0
 
! Отговори
haha преди 12 години
Поредната евтина сензация напълно лишена от всякаква логика... :)
44
0
 
0
 
! Отговори
Мобилтел преди 12 години



Мобилтел ЕАД, 3 юни 2008

Опровержение по повод информация, разпространявана в интернет пространството





София, 3 юни 2008 г.



Уважаеми колеги,



От вчера в интернет пространството се разпространява информация, в която се предупреждават клиентите на мобилните оператори да внимават, ако получат телефонно обаждане от хора, които твърдят, че са инженери по поддръжката на мобилната мрежа, или - че проверяват телефонната линия. Според твърденията измамниците най-често молят абоната да въведе #90 или #09 или друг някакъв код, след което те получават достъп до SIM-картата на измамения клиент и провеждат разговори от нея, трупайки разходи за чужда сметка.



В тази връзка, бихме искали категорично да отречем техническата възможност по този начин да бъде получен достъп до SIM-карта на клиент на мобилни услуги. Възприемаме разпространената в мрежата информация като опит да бъде провокирано и натрупвано напрежение сред абонатите на телеком операторите.



Съветваме своите клиентите да не се поддават на непотвърдени информации, а да се свържат с информационния център на своя мобилен оператор, в случай че получат подобни обаждания.















Корпоративни комуникации

Мобилтел ЕАД
43
1
 
0
 
! Отговори
Ниво преди 12 години
Когато си купих първата предплатена карта на Глобул се оказа,че първия ми разговор е таксуван 2 пъти по скъпо. По късно разбрах ,че по този начин проверяват кои клиенти няма да реагират и за в бъдеще могат да бъдат крадени. След като подадох писменна жалба ме изключиха за 3 дни след което се оказа че от глобул са ми откраднати още 3 лева. Не съм за парите но да не ни мислят за глупаци.
42
0
 
0
 
! Отговори
vde преди 12 години
Явно повечето от вас не са наясно какви са тези кодове как се ползват и за какво.
За тези които учат ТК се надявам също да им е смешно, а да не са в паника и ужас.

Примерче какво е възможно маскималко да Ви направят. Централите които поддържам (не са на оператори) има опция която може да от отдалечен телефон да се пренасочи друг и да кажаем това по един или друг начин да намли личната Ви сметка за сметка на пренасочения телефон. Разбира се 1 тази услуга трябва да е активирана, а и в централите с които работя леееееееко се вижда кога телефона е пренасочен, да не говорим, че има и log файлове за това кой кога къде и как го е направил.

Но ако вие искат, моля, притеснявайте се - това си е ваш избор и още една крачка към психясване.

айде стига Ви толкова, ходете пийте една студена вода.
41
0
 
0
 
! Отговори
val преди 12 години
GSM операторите Ви лъжат, защото им позволявате. Когато подписвате договора четете всички клаузи, особено написаното с малки букви. При изгодни оферти винаги си задавайте въпроса: "Къ-де е уловката. Аз специално не плащам повече от 10 лв. на месец, и имам 100 безплатни минути към 3 номера.
40
0
 
0
 
! Отговори
mtel /vvatto/ преди 12 години
da ne si vkarvate vau4er samo pri speshni nujdi ot 5 lv razbira se hah
39
0
 
0
 
! Отговори
k3 преди 12 години
xaxa huhuh hah hah
38
0
 
0
 
! Отговори
Мишо преди 12 години
Това беше за 36 - ИВО не 34... грешката е моя, а не в М-тел.
37
0
 
0
 
! Отговори
Мишо преди 12 години
До 34 - ИВО
Пич щом те таксуват една минута за едно ало, ти така си искал. Има клауза в договор който си подписал че първата една минута ти се таксува веднага след като ти вдигнат отсреща. Ако не искаш мини си на стандартен план и няма да те таксуват така...
36
0
 
0
 
! Отговори
Иво преди 12 години
Всъщност измамата е в Мтел, които ти таксуват цяла минута разговор още щом кажеш ало. Няма ли кой да спре това обирджийство на негодниците с високите тарифи?
35
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Li4no az bqh na globul 1 godina i bqh na smetka...i 4esno da si kaja mn smetka mi nadpisvaha...! naprimer ediniq den imam 3-4 leva smetka i naro4no celiq den govorq po drugiq si telefon za da vidq dali 6te mi se uveli4i smetkata ... na dr den si poglejdam smetkata - 6-7 leva. nz kak moje takava naglost. sega sym na vivatel i na mtel i nqmam absolutno nikakvi problemi
34
0
 
1
 
! Отговори
преди 12 години
Това чакане на 4-тия оператор ми звучи както при 3-тия.Звучи ми както навремето чакахме царя да ни оправи.Звучи ми както чакаме Бойко да ни оправи.Въобще българина все чака някой месия да го оправи,да му плаща сметките,да ходи на работа вместо него....а той само да седи и псува правителството,цените и т.н.
Това е истината и затова сме в това положение,зашото знаем само да се псуваме помежду си без да знаем другия дали не работи повече от нас,дали не дава на страната си (а и с това на плюещия го) повече отколкото самоя той....
Така че драги плювковци,плюите си колкото искате без да знаете точно за какво плюете след като само за това ви бива.
33
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
И за 104-ти да обяви все там. Докато искаш да ти се плаща, че ползваш телефон, вечно ще си недоволен.
32
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Народа знае, че го мамите. КРС обяви търг за четвърти GSM-оператор вече! Скоро ще паднат още цените, а тогава ще почнете да мамите и още повече. После стойте на безплатен Интернет и заливайте форумите в защита на свойте работодатели.
31
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Аз също работя в тази сфера (е не мога да се сравнявам с огромния ти опит де;) )но от лично наблюдение мога да ти кажа,че големите сметки идват от незапознаване с условията от страна на клиентите като подписват договори.
Имам приятел който на 2 пъти ме пита "ама защо така...." и 2-та пъти като седнахме да видим защо така се оказваше,че всичко си е наред,просто той не се е запознал с всички условия.
30
0
 
0
 
! Отговори
преди 12 години
Бъркаш на толкоз много нива, че просто не ми се пише. Но фактите остават факти - написаното е глупост, и хората, който го защитават нямат грам техническа грамотност. Колкото до това колко работа върша, ти не се кахъри. Има кой да ме оценява.