Как редовните клекове ни правят по-здрави и красиви

Правете ги за силни кости
13 май 2020 23:50, Михаела Лазарова
4
Как редовните клекове ни правят по-здрави и красиви
Снимка: Istock

Едно от най-добрите упражнения, които може да добавите към вашата спортна рутина, са клековете. Те никога няма да ви доскучаят, защото има много варианти да ги разнообразите – да добавите към тях по-леки тежести или пък да изпълнявате клек с лост, да са в комбинация с махове с крака, с подскоци, клекове с пудовки, да изпълнявате български клек и други.

Какви са ползите от редовните клякания?

По-здрави стави

Клековете са чудесни за изграждане на мускулна сила. Когато клякаме, ние ангажираме глезенните, коленните и тазобедрените стави едновременно, което с времето ги прави по-силни.

Ставаме по-добри в други движения

Редовните клекове могат да помогнат за подобряване на други упражнения в залата за спорт или ежедневни дейности, изискващи клякане, по-голяма сила на бедрата. Например, увеличавате издръжливостта си по време на тичане, кардио тренировки.

Кляканията помагат за изграждането на мускули

В кляканията, според техния вид, е ангажирана всяка една част от тялото. Стягате и оформяте мускулите на бедрата, дупето, корема, прасците, долната част на гърба. 

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До до тъжна история

Ти правиш клекове сега.
В № 2 се говори за жена, която на младини по този начин е поддържала хубава фигура.
Както аз разбирам текста, в него се намеква, че претоварването на ставите с този вид физическо упражнение може да има лоши последици след години. Затова най-добре се посъветвай с поне двама специалисти по колко клека да правиш на ден.
3
0
 
3
 
! Отговори
до тъжна история преди 1 месец
Май гроздето е кисело..На мен от клекове коленете ми минават
2
4
 
10
 
! Отговори
Тъжна история преди 1 месец
Сигурно е истина в това, което пише по-горе Михаела.
Имам позната, за чиято някогашна красота продължават да говорят. Не са само правилните черти, хубавата коса и т.н. Още в гимназията някой я посъветвал да прави по 20 клека сутрин за стройни крака и после постепенно да премине към 30 клека.
Тя ги направила 50 и практикувала това и сутрин, и вечер. Постигнала страхотна фигура.
Но след 35 г. изоставила тези упражнения. Постепенно напълняла, има проблеми със ставите, особено с коленете съсипани са
1
2
 
5
 
! Отговори
Щерю преди 1 месец
Всеки се заглежда по сцепени панталони - значи е красиво...