Ръст на пазара на играчките: даваме до 120 лв. по празниците

Най-продавани са играчките от тв рекламите
2 апр 2014 16:03, Мария Захариева
0
Ръст на пазара на играчките: даваме до 120 лв. по празниците
Снимка: Getty images/guliver photos

През последните две години българските родители значително са увеличили годишния си бюджет за играчки, сочат данни от пазарно проучване, поръчано от онлайн портала Patilanci.bg

Семейство с едно дете харчи средно по 40 лв., а тази сума скача тройно до 120 лв. по време на големи празници, като Нова година и Деня на детето – 1-ви юни.

Онлайн пазарът също се развива с бързи темпове, като родителите купуват чрез интернет играчки на средна стойност до 98 лв. годишно. Най-продаваните играчки през 2013 г. са Робо рибките, Барби, лего, кукли бебета и други играчки, които се рекламират по телевизията. Особено силно се е повишил интересът към интерактивни игри или играчки за развитието на ума на подрастващите, както и към играчки с десетки функции, мелодии и т.н.

Пазарът на детски играчки, който бележи ръст от 15% само за 2013 г., е изключително динамичен. По данни на Patilanci.bg само за последната година той е увеличил обема си с 20 млн. лв.

С това България не изостава от световните трендове. Според проучване на Global Industry Analysts до 2015 г. размерът на този пазар в глобален мащаб се очаква да достигне 100 млрд. долара.

„Причината за този ръст, особено на фона на другите отрасли на икономиката, може да бъде търсена в бързото развитие на онлайн пазара“, коментира Светослава Иванова, мениджър на онлайн портала Patilanci.bg, цитирана в прессъобщение.

По думите ѝ детските стоки стават все по-достъпни за хора, живеещи извън големите градове. Асортиментите от своя страна стават все по-големи, а огромното разнообразие дава възможност за избор между много и най-различни марки и ценово разнообразие на стоките „Онлайн пазаруването пести време, усилия и пари. Цените са конкурентни и потребителите могат да намерят постоянни намаления и отстъпки.“

Друга интересна статистика в проучването сочи, че всяка година се стартират между 20 и 30 нови български магазина за играчки, като средно едва един от тях успява да се наложи силно на пазара.

Още новини от "Технологии" четете в Investor.bg.


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари