Паветата по "Цар Борис III" остават. Инак – писта за джигити

Общината разширява с малко улиците "Граф Игнатиев" и "Гурко"
Обновена: 11 юни 2015 14:55 | 11 юни 2015 13:00, Анисия Иванова
117
Паветата по "Цар Борис III" остават. Инак – писта за джигити
Снимка: Dnes.bg

Паветата по бул. "Цар Борис III" остават, обяви  главният архитект на София Петър Диков, който допълни, че е по-скоро "за" запазване на паветата по улици и булеварди, тъй като спират агресивните шофьори.

"Представям си ако направим една гладка асфалтова настилка, каква писта ще стане "Цар Борис III", посочи Диков пред bTV.

"Центърът на София е център и на България и заслужава малко повече внимание, защото е бил занемарен в продължение на години", допълни той и отхвърли твърденията, че като главен архитект работи за увеличаване на автомобилите в града, като посочи, че общината е дала много повече пари за развитието на градския транспорт (строителство на метрото, закупуване на нови трамваи, тролейбуси и автобуси на газ), отколкото за пътни артерии.

Диков беше категоричен, че "Евлоги и Христо Георгиеви" е бил, е и ще бъде основен булевард, който отвежда движението от центъра, както и "България", които са трилентови с изключение на отсечката между "Граф Игнатиев" и "Гурко", където се планира еднометрово разширение. То ще засегне 20 дървета, които ще бъдат заменени с три пъти повече, обясни Диков.

Още по темата

Главният архитект призна, че има планове да се купи скъпа машина за местене на дървета, за да се избегне сечта при изграждане на нови пътни артерии. По думите му през 80-те е имало две такива у нас и те са били използвани около изграждането на НДК. Диков коментира, че не е сред почитателите на фонтана на "Витошка" и е взето решение той да бъде преправен.

По темата за и против паметника на Цар Самуил главният архитект призна, че монументът му допада.

"Харесва ми паметникът на цар Самуил – независимо от всичките коментари за стила и за начина, по който е изразена фигурата. Мястото е подходящо и скулптурната фигура е такава, каквато си представям на български владетел", заяви той.

По думите му първоначалният замисъл е бил паметникът да бъде на ъгъла на ул. "Цар Самуил" и бул. "Патриарх Евтимий", като той първоначално не е бил съгласен с преместването при църквата "Света София". Причината – монументът има "гръб" от зеленина и не контактува със сградите наоколо.

Петър Диков подчерта, че паметникът е изграден след конкурс с 20 предложени творби, като обаче тлеещите очи не са били част от заданието и са го изненадали.

По отношение на информациите, че вертикална стена със зеленина ще скрие част от монумента "1300 години България", Диков подчерта, че ще има друго решение по въпроса: "Лекарите крият грешките си под земята, а архитектите – със зеленина".

Той обърна внимание и на защитниците на т.нар. конна база в парка. По думите му оригиналните царски конюшни са на съвсем друго място и са били "плячкосани", докато този обект е бил изграден от охранителната фирма "Егида" в края на 90-те и не е сигурно дали ще се мести.


117
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Все тая. Купуваш си S-класа 2007г., има си въздушно окачване и вози страхотно. Не разбирам кога съм на павета, кога на Цариградско. Па Дик-оффф каквото иска да прави. Да му мислат тия с лагелниците.
87
0
 
1
 
! Отговори
essed преди 4 години
За поведен път управниците ни показват колко са прости.
Като ти е мерак да си трошим колите не се оправдавай с агресивните шофьори.
Земете поне ги наредете както е по цивилизованите страни за да не се трошат джанти постоянно.
86
1
 
1
 
! Отговори
Сп€€€нс преди 4 години
човека го е казал много ясно : бъдещето е в обществения транспорт и среден пръст за колите , такава е и тенденцията в много от големите градове по света . Интересно ми е как ще реагирате ако ви въведат "визи" в центъра и цената е според колко замърсява МПС-то , като ще взимаме пример от Запада ....
85
0
 
3
 
! Отговори
БГ преди 4 години
Изумен съм, сега остава само всички булеварди да си направим с разкривени павета и сме ги изненадали джигитите с този финт безвъзвратно...
84
1
 
0
 
! Отговори
аожо преди 4 години
много ме кефат паветата, вие защо сте против тях?

преди поддържаха паважа и си беше ОК, не си спомням някой да е мрънкал, че му е шумно
като живееш на булевард ще ти е шумно, няма как - това го разбрах откакто се преместихме на (асфалтиран) булевард, нищо че сме на 13 етаж
83
1
 
8
 
! Отговори
арх.Павлов преди 4 години
Типичен пример на дебилно българско мислене заради което населението и цялата ни държава са ощетявани многократно. Мисли се за 5-ма автоджигита , а не за хилядите добросъвестни граждани които ще ползват района. А само мнението на диков ли тежи в случая? други архитекти нямат ли мнение? гражданите нямат ли? аз например искам асфалт, равен и гладък.
Защо диков ще осъжда и децата ми да се друсат по стари павета още 30 години?
82
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Може ли в тая София да се направи поне един качествен ремонт? Вижте пешеходната зона на Витошка, вълнообразни плочки, които вече започнаха и да се откъртват! Може ли кмета да не упражнява контрол по качеството, че и да открива след това некачествено направените ремонти?! Докога общината ще пилее безразборно парите на данъкоплатците?!
81
1
 
6
 
! Отговори
Паве Рейсинг преди 4 години
Баси дебилното изказване! Докато мислим скотската, така ще си и живеем.
80
0
 
9
 
! Отговори
УНИКАЛЕН СЛУЧАЙ преди 4 години
Само в нашата мизерна държава се опитваме с едно зло да предотвратим друго зло. И в крайна сметка нищо няма да се промени. Хем ще караме по павета (като каруцари през средновековието) хем джигитите ще карат с *** газ понеже са безсмъртни и безмозъчни.
79
0
 
0
 
! Отговори
До 99 преди 4 години
С лагерници само по бул.Черни връх. Други дестинации не гарантират , че няма да има дупка , в която да паденш с тоз тип превозно средство:) Пък ако те пуснат навсякаде е малко рисковано да почнеш да караш по трамвайните релси и да бавиш градският транспорт в сф , който е един от най-точните в цял свят , не само в Европа :)
78
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А тогава като ще спират джигитите, да открият един фонд за ремонт на окачванията на автомобилите, които редовно минават през бул Цар Борис III....
77
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Е сега чак ВКЛЮЧИХ защо има толкова дупки по пътищата в България ! -- да не можем да караме бързо бе. Ей как не се сетих по-рано ! -- трябва веднага тоя умник П.Диков да го назначат за главен архитект на ЕС. Да им каже как да си изкопат дупки по пътищата и ще спестат от знаци,радари,полиция а и катастрофите ще намалеят драстично.
Умен човек е тоя евала !!!
76
0
 
0
 
! Отговори
До 80 "анонимен преди 4 години
Евлоги Георгиев ще се разширява,не Графа и Гурко. Чети бе!
За всичко останало си абсолютно прав...
75
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А дали не може да забраним колите??? По един байк на всеки , кадето е асфалт - велоалея, кадето е паваж - планинско колоездене. Толкова е полезно за здравето:) Пък и то едно колело колко да разбие улиците??? Толкова пара ще се спести. Ама па то като не се харчи държавна пара не може да се краде на воля :((( Дилема.
74
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ама те англичаните принципно са прост народ. Трябвало е като на Стоичков син буркан да му дадат на Моуриньо. Човека за мач бърза - отговорна работа. А мой приятел за неправилно пресичане глоба 200 евро. След 1 ден , дебнейки да няма полицай нашето момче пак пресича неправилно. Ама те тез мръсници - англ. полицаи - крият се мамичката им. Та втората глоба 500 евро. Водело се рецидив. Сега знаете кой е най-примерния гражданин на острова нали?:) Нашето момче разбира се. За 3-ти път не е питал:)
73
0
 
1
 
! Отговори
Петърчо преди 4 години
До Анонимен (87) Помисли малко де... Ако се стигне до слагане на асфалт ще се наложи и отстраняване на въпросните неравности. Говоря за това че на проблема с въпросните джигити има решение и паветата не са оправдание...
72
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Егати аргументите, да не станело писта, ми набодете пирони, така хептен ще се кара бавно.
71
5
 
2
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Нощно време светофарите там работят ли? Предполагам, че не работят и пистата е готова за нощни гонки, ако там сложат асфалт. И да не забравяте - шума при асфалт ще е много по-силен, заради по-високата скорост, нощните гонки, вкл. и с мотори.
70
4
 
2
 
! Отговори
Обективен преди 4 години
Асфалт на това шосе за Княжево сега не трябва да има. Чак когато го направят без светофари, т.е. да се пресича на различни нива с другите булеварди и улици, има смисъл да се асфалтира и да се разреши шофиране с примерно до 100 км/час. Колкото до шума - не е ясно кога ще е по-силен шума, с павета или с асфалт., защото на двете настилки не се шофира по един и същи начин и с една и съща скорост. Колкото до легналите полицаи, то някой явно не си е пил хапчетата.
69
2
 
9
 
! Отговори
Дупелюбец Храбър преди 4 години
Бих искал да попитам господин главния архитект, дали си е направил сметка колко автомобили се движат по Цар Борис III и с колко се увеличава разхода на гориво по паветата, сравнено с гладкия асфалт. Може би няма да е зле да се сети, че движението по павета води до увеличаване на разходите за амортизация и гориво на гражданите на София, увеличава шума и замърсяването в столицата, все фактори, които характеризират качеството на живот на същите тези граждани, чиито данъци го хранят?