След ада на "Тракия" експерти инспектират мястото на инцидента

В неделя при тежката катастрофа загинаха 5 души
17
След ада на "Тракия" експерти инспектират мястото на инцидента
Снимка: БГНЕС

Очаква се днес от 11 часа да бъде направен оглед на участъка при 160-тия километър на магистрала "Тракия", където в неделя при тежката катастрофа загинаха 5 души.

Още по темата


В огледа ще участват инж. Иван Досев - член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, както и представители на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“  и на Института по пътища и мостове, съобщи БНР.

Поканени са и представители на браншовите организации по пътна безопасност - Българската браншова асоциация „Пътна безопасност“, Европейския център за транспортни политики, Българско обединение на шофьорите, Института за пътна безопасност, Българска браншова камара „Пътища“.

 


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Може би ГЕРБ са чакали Борисов да пререже с ножицата тази мантинела, откривайки ремонта на този участък.
16
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Принципно не се слагат навсякъде мантинели, които могат да удържат тир, а и нормите се менят с времето. Не е възможно заради променени изисквания да се сменят всички мантинели в България. В случая обаче има пълно безхаберие от страна на управляващите, защото този участък отдавна трябваше да го ремонтират, вкл. и да подменят мантинелите.
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Има различни еластични мантинели, вкл. и такива, които могат да удържат тир. Тази мантинела е от 1986 година, вече ръждясала и неподменена в последните десетина години, както би трябвало да бъде. Този участък е на 8 км от вълните по магистралата там.
14
1
 
6
 
! Отговори
СКРОМЕН ИНЖЕНЕР преди 1 месец
Гледам вчера един "експерт" по телевизията как обяснява че видиш ли било абсолютно невъзможно мантинела да отклони ТИР... В нормалните държави мантинелите които разделят платната на магистралите са или от бетон (с радиус за отклоняване на удара) или са подсилен ударопоглъщащи. Това че една шепа продажници са решили че могат да "усвоят" някой лев от строителството НЕ ОЗНАЧАВА че тази трагедия не е могло да бъде избегната
13
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Според вас по-малко жертви ли би имало,ако ТИР-а се беше преобърнал в собственото си платно? Мантинелите били виновни - как ще спреш ТИР движещ се с 100км/ч с ламаринка? Това е като да се опиташ да спреш диво прасе с найлонова преграда.
12
4
 
2
 
! Отговори
Nike преди 1 месец
Какво да се инспектира Бетонна стена не би издържала под натиска на 20 тонен ТИР движещ се със 100 км/ч, пък какво остава за мантинела
11
3
 
1
 
! Отговори
От 1 преди 1 месец
Причини за катастрофата много-заспал водач,преуморен водач,пиян/дрогиран водач,водач получил инфаркт/инсулт,друг водач,който го е засякал,но всички имат едно общо нещо-водач.Разбира се може да става въпрос и за технически проблем, но за това пак са виновни “водачи”,които не са проверили изправността на машината.
Ами моят автомобил сам си следи лентата,сам спира когато види препятствие на пътя,сам си определя скоростта спрямо автомобилите отпред.А защо и сам да не си следва зададения му маршрут?
10
3
 
2
 
! Отговори
до 8 преди 1 месец
Тирът е подскачал?! С тонове козметика в себе си?! Представи си подскачащ динозавър Ти Рекс! И какво още е ставало преди катастрофата и е довело да нея?
9
3
 
0
 
! Отговори
при липса на съвест преди 1 месец
Щом скоростта убива помече от лошите пътища, може да има следните опции. Направи им подземно метро-автомагистрала, което да не е под градове, обекти и съоръжения. Там да развиват самолетна скорост. И с плащането на таксата да се съгласяват, че пътуват на своя отговорност в случай на катастрофа. А на магистгралите отгоре на повърхността да се поставят ограничители на скоростта, примерно, спящи полицаи, завои, неща, които изискват намаляване на скоростта.
8
0
 
4
 
! Отговори
Експерт анализатор преди 1 месец
Това че Тирът е минал през подскоци -не е Проблем !! Нали за това е магистрала?-за да има подскоци ! Иначе щеше да е просто един път!!
7
2
 
3
 
! Отговори
яснота преди 1 месец
Пътна инфраструктура добре че са там. А къде е КАТ? Откъде знаем схемата на катастрофата? Защо шофьорът е изпуснал управлението? Какъв му е спирачният път? Какво е ставало преди катастрофата? Как се е стигнало до нея? С колко км в час е карал тирът? Изпреварвал ли е някого? Полицията си мълчи и не знаем дали е правен тест за алкохол и наркотици на шофьора на тира. Нищо не знаем нито да катастрофата, нито за шофьора на тира.
6
2
 
3
 
! Отговори
69 преди 1 месец
най много предпоставки за птп са предизвикани от т.нар. професионални шофиори, трабва да им намалят разрешената скорост до 70 масиво засичат по магистралата и изпреварват на забранени учасъци за тях, до момента нито една санкция не е насочена срещу тях
5
5
 
1
 
! Отговори
До 3 преди 1 месец
Какво казва статистиката?Колко ПТП-та стават на почти 40км отсечка на вълни? Сигурен съм,че са много по-малко отколкото на прекрасен пистов път, именно заради скоростта.Скоростта убива повече от лошите пътища.Защо не караш с 140 в дясната лента (тази на вълните)? Ами защото не можеш, не заради ограничението от 90км/ч.
4
3
 
5
 
! Отговори
Жо преди 1 месец
Много разбирачи-журналисти се захванаха да търсят проблема в ръждясалата мантинела. По подобен начин те реагираха при катастрофата с автобуса край Своге, взела 18 жертви.
Трябва да стане ясно- тези мантинели могат да помогнат и удържат на пътя лека кола и то при удар под малък (остър) ъгъл.
ТИР-ове и автобуси по 30 тона не може да ги спре еластична метална лента, атакувана почти перпендикулярно!
Тях може да ги спре само един метър висока и дебела БЕТОННА преграда, но и тя не е 100 % сигурна.
3
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
60 милиона е ремонта на тази отсечка с вълни...

Отделете пари за да няма и други жертви... Хиляди глоби бяха от там..
2
4
 
1
 
! Отговори
От 1 преди 1 месец
Бъдещето е на самоуправляващите се МПС-та.Технологията е вече налична,единствено законодателството се бави.Този иновация ще спаси милиони животи годишно, ще оптимизира трафика и замърсяването, ще вкара пари в джоба на превозвачите,но
за съжаление ще остави и не малко хора без работа,които ще трябва да се преквалифицират.Според мен плюсовете многократно надминават негативите.
1
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Този проблем ще се реши едва след като човешкия задкормилен фактор се сведе до минимум чрез автопилоти.Най-сигурния транспор е въздушния и това е не защото няма изгнили мантинели в небето и лоши пътища там (всъщност има доста лоши метеорологични условия по някога и въпреки това рядко стават инциденти).Най-сигурен е поради два фактора - автономност и контрол (стриктен технически и въздушен).Инцидентите там обикновено са резултат на поредица грешки, а не на задпал тираджия излетял през мантинелата