Строим с Румъния велоалея по поречието на Дунав

Проектът ще е част от еврофинансиране за период 2021-2027 г.
16 сеп 2020 20:23, Анисия Иванова
15
Строим с Румъния велоалея по поречието на Дунав
Снимка: БГНЕС

Велоалея по поречието на река Дунав, част от маршрута Euro Velo 6, пълно предпроектно проучване за изграждане на нови мостове и транспортни връзки между България и Румъния и финансова помощ за малкия и среден бизнес в граничните области на двете държави.

Това са трите стратегически направления, които ще бъдат предложени за финансиране от евревропейската програма за трансгранично сътрудничество Румъния - България в следващия програмен период 2021-2027 година, съобщиха от МРРБ.

Параметри на програмата бяха обсъдени на онлайн заседание на Съвместната работна група за стратегическо планиране и програмиране, в която участваха заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Деница Николова, експерти от Министерството на благоустройството, развитието и администрацията на Румъния, представители на Главна дирекция „Регионална политика“ на Европейската комисия и др.

Бъдещата програмата, чийто проект се очаква да бъде представен до средата на следващата година, се предвижда да бъде ориентирана към две цели: "Европа по-близо до хората“ и „По-свързана Европа”. В допълнение се предвижда ясен фокус към директна подкрепа на малките и средни предприятия, доколкото те са най-уязвими от въздействията на кризи. Подкрепя се и ефект на допълняемост и съвместяване на ресурсите с националните оперативни програми.

Стратегическата ориентация на програмата обхваща изпълнение на два ключови за страната ни проекта, които да допринесат за свързаността, мобилността, развитието на туризма по поречието на р. Дунав и създаването на предпоставки за допълващо икономическо развитие.

Приоритетни за България са изготвянето на цялостно предпроектно проучване за поречието на река Дунав, което да идентифицира и обоснове изграждането на нови или разширяването на съществуващи мостови съоръжения, състоянието и потенциала на речните пристанища. С изготвянето му ще се идентифицират най-подходящите места и ще се даде приоритет на конкретните точки на бъдещите транспортни съоръжения, които да осигурят солидна основа за привличане на стратегически инвеститори и финансиране от различни европейски и национални източници. Ключов е и проектът за изграждане на веломаршрут по поречието на Дунав. Той ще свърже всички населени места в пограничния район на Северна България, а освен това ще даде връзка с клонове и към други населени места в страна.

Бъдещата програмата ще дава възможност за финансиране и на проекти за развитие на местната бизнес среда, социалното включване, туризъм, опазване на природното и културното наследство и др., които следва да съблюдават принципите на партньорство, интегрирани мерки и ясни икономически ефекти за териториите на Северна България, включени в програмата.


15
Още от Ваканция
Традиция и съвременност в "Св. св. Константин и Елена": СПА, гроздолечение, слънце и настроение
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Пак звучи като нищоправене. Прочетох за неща, за коието ще им са необходими десетилетия да бъдат направени, а се говори сякаш ще бъде направено още утре. Значи няма да се пипне абсолютно нищо.
12
3
 
1
 
! Отговори
белгиец преди 1 седмица
Жал ми е за вас българите че сте толкова зле. Хората от европа ви дават пари пък вие скачате срещу тях. Ще ви теглят една дълга със 300 от там и ше се успокоите. Mъдете здрави !
11
0
 
1
 
! Отговори
само попитам преди 1 седмица
ББ зная ли телефонен език?
10
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Да построят и за каручките с магарета алея...да дръпнат още някое евро от ойропа
9
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
какво ни вълнуват Румънците, те ако направят влак и ние ли?, а метро?
Скоро ходих до Русе и улиците в града са като луната, кратер до кратер премесен с легнал полицай. Града е пред замиране, я има 100000 я не и си личи че народа е доста беден.
Жалко ми е за този град, и през месец ги обгазяват.
8
0
 
7
 
! Отговори
хаха преди 1 седмица
То път няма, те велоалея ще строят. Къде бе, у гъсталака ли?
7
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Дай Боже да се случи.Ама да не стане пак само за наши.
6
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Къде ще я строят? Сигурно ще ударят една жълта боя на платното, което ще стане една лента и половина. В София така половината тротоари до колкото ги има на места са озурпирани от велоалеи.
5
1
 
8
 
! Отговори
Уууу преди 1 седмица
Тази новина я прочетох Февруари и чакам с интерес развитието! Но наистина ми е тъжно, че ще се претупа отгоре, отгоре като в градовете. В квартала имаме и е чудо! Минава през подлези, през спирки, свършва и почва на друго място. По ми е интересно обаче, как един самотен велосипедист би си опазил колелото от кражба, знаете от кой етнос. Просто у нас вече не е безопасно. Сещате се, че това не е за един ден и трябват нощувки...храна
4
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А, много добре. Тъкмо после ще можем да си ги сравним - от нашата и от тяхната страна. Да се види кой строи по-добре.
3
8
 
5
 
! Отговори
Браво! преди 1 седмица
Браво на румънското правителство, на Европейския съюз, който осигурява финансирането, но най-вече на българската страна и лично на Премиера г-н ген. Бойко Борисов за усърдието, чрез което ще успеем да изградим чисто нова велосипедна алея от единия край на Дунав чак до другия край на Дунав!
Браво!
2
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ето за какви щуротии се харчат европейски пари. После що сме най-зле?
1
1
 
8
 
! Отговори
Тих бял преди 1 седмица
За повече евраци и алеи за водни колелета ще построим по дунава.
Ползващите тези велоалеи трябва да внимават, защото дунавските комари са доста едри, не са колкото гугутка, но са по-големи от врабче.