LendingRobot: Следващият ни шеф може да е робот!

Лошата новина – едва ли ще ни съчувства. Добрата – няма да е лично!
21 мар 2016 12:30,
4
LendingRobot: Следващият ни шеф може да е робот!
Снимка: архив Reuters

Доклад от Световния икономически форум през януари тази година твърди, че милиони работни места ще бъдат изгубени заради роботи през следващите няколко години. Изглежда, че най-уязвимите позиции са работниците във фабрики, шофьори, пилоти и други подобни, а други, изискващи човешка емоция, като артисти, художници и мениджъри не чак толкова. Но дали това е наистина така?

Може би някои от тези позиции ще останат, но мениджърите едва ли ще бъдат пощадени. Много скоро роботи ще могат да заместват високи ръководни позиции, дори на ниво изпълнителен директор, твърди Емануел Мароу, изпълнителен директор на компанията за роботика LendingRobot, пред VentureBeat.
 
Интернет постоянно бълва статии, които гадаят кои професии ще останат незасегнати от роботизацията на процесите и кои не. Преди две години се говореше, че адвокатите, лекарите и финансовите анализатори няма да пострадат. Мароу смята, че изненадващото в случая не е колко грешни се оказват повечето статии, а колко бързо се променят възприятията ни за позиции, които могат да бъдат заемани от роботи, като примерите за това са много.
 
Онлайн съдържанието, написано най-вече от хора, вече се пише така, че да бъда разпознавано от машини - в случая от алгоритъма на Google за индексиране на по-горни позиции при търсене. Успехът на интернет търсачката показва, че роботи, било то физически или не, се справят по-добре от хората, за да решават кога, къде и пред кого информацията трябва да се показва, за да се използва най-добре.
 
Идеята, че компютрите са по-добри при вземането на решения вече стига и до физическия свят. Служителите може и да не харесват това, но роботизираните решения се оказват най-ефективни.

Мениджърите имат ограничена представа за работното място, поради чисто физически причини, докато един робот може да наблюдава информацията, генерирана от стотици служители едновременно. Роботите могат по-бързо да "видят" най-доброто оптимизирано решение и да го имплементират чрез облачните услуги на хиляди локации, като не им се налага да минават през обучителни семинари или да се справят с човешката съпротива при промяна.
 
Представете си собственик на малка строителна компания, който планира закупуването на допълнителен камион. Вчера решението беше изцяло негово. Днес той се вглежда в лихвата, която би платил при заем, чрез алгоритми в реално време. Утре тези алгоритми могат да планират локациите на строежите му и почивките на служителите му. Дори могат да наблюдават локалните икономически трендове и да дават финансови предложения. Компютрите на първо място помагат на хората да бъдат по-ефективни, но в един момент просто ги правят излишни.
 
Компютрите може и да не са по-умни от хората към днешно време, но определено могат да вземат по-добри решения, вземайки фактори, които хората просто не могат да предвидят. Такъв пример е приложението за трафик Waze - то ни казва кой маршрут е най-добър, вземайки предвид текущия трафик, а от скоро то вече може и да прогнозира вероятността да се появи задръстване в конкретен район, анализирайки ежедневните данни, които събира.
 
В един момент инвеститорите просто може да заложат на алгоритмичното управление. Така те ще си осигурят прозрачност и ще предотвратят човешки емоции, които влияят зле на процесите като фаворизиране на служители, непотизъм, присвояване на средства и моментни неадекватни действия. Един робот просто ще осигури следването на зададена стратегия и няма да има нужда от спазването на офисни политики. Ролята на изпълнителния директор може да стане просто представителна - да   бъде лицето пред журналистите, да разказва историята на компанията, да бъде просто секретар.
 
В днешно време милиони хора вече следват графици или инструкции, създадени от софтуерна програма. Може и да не ги наричаме "заповеди" все още, но това сигурно ще се промени с предвижването на аналитичните решения по-високо в йерархията на една компания. Един робот вече упражнява "пряк управленски контрол", включително оценка на работата на своите 200,000 служители - автоматизираната система за управление на услугата за споделени пътувания Uber.
 
Тъжната новина според Мароу е че следващият ни шеф със сигурност ще проявяа още по-малко съчувствие от сегашния. Добрата новина е че няма да е лично.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още по темата: шефовероботиLendingRobot
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Те още не могат да изкарат машина която да не оставя впечатление,че общуваш с касетофон с записани реплики а тръгнали да роботите щели да стават мениджъри ще вземат решения ,ще мислят и от тях ще зависи просперитетът на фирмата. А това как роботът оценявал и анализирал действията на 200 хиляди "юберовци"... ми то почти всяка онлайн компютърна игра има подобна система- кой кви предмети е събрал,колко левела е дигнал и къф му е статса.. Единствените който трябва да се притесняват са моряците.
1
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Няма да е скоро.Робота това е детето на човек.Така както децата наследяват родителите поемат щафетата на рода и създават нови деца .Робота е необходима звено в мисията на човека .Понеже човека е с лимит като всяко биологично същество .Когато тръгне да изчезва от плнетата Земя човека робота ще го е наследил в много дейности.Сега робота е в бебешка възраст и няма как да стане.Ще го замества в някои нежелани и неподхоящи дейности но до решения има много много време.