Facebook променя начина на рекламно насочване

Провалихме се, призна оперативната шефка Шерил Сандберг
Обновена: 21 сеп 2017 15:31 | 21 сеп 2017 11:37, Бойчо Попов
6
Facebook променя начина на рекламно насочване
Шерил Сандберг. снимка: Ройтерс

В отговор на доказателства, че нейни инструменти са позволили реклами да бъдат насочени към потребители, които са използвали расистки коментари или реч на омразата в своите профили, Facebook обяви в сряда, че ще промени начина, по който рекламите могат да бъдат таргетирани, пише The New York Times.

Фактът, че инструментите за насочване на рекламите могат да бъдат използвани по такъв начин, е "провал" за компанията, казва в свой официален постинг Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook.
 
Тя добавя, че Facebook ще добави "по-човешки преглед и надзор" към своите автоматизирани системи, за да предотврати по-нататъшна злоупотреба.

Сандберг, която се занимаваше пряко с неотдавнашните проблеми, свързани с рекламата на социалната мрежа, заяви още, че компанията ще направи повече, за да гарантира, че обидно съдържание - включително това, което атакува хора за тяхната раса или религия, няма да може да се използва за насочване на реклами.  
 
Известието се случва след материал на сайта ProPublica от миналата седмица, който разкри, че онлайн рекламните инструменти на Facebook са позволили на рекламодатели да се насочат към самоописани "антисемити" или хора, които са използвали термини като "как да изгорим евреите". Термините автоматично се появяват в рекламната система на Facebook, защото хората очевидно са ги попълнили под мястото за "образование" и "работодател" в своите профили.

"Омразата няма място във Facebook - и като евреин, като майка и като човешко същество знам какви щети могат да възникнат от омразата", пише Сандберг.
 
"Фактът, че омразните термини дори са били предложени като опции, е напълно неподходящ и е провал от наша страна".
 
Сандберг заявява, че компанията "никога не е възнамерявала или очаквала тази функция да бъде използвана по този начин".
 
Facebook се превърна в една от най-ценните компании в света, като предлага на рекламодателите възможността бързо и лесно да насочват реклами към своите потребители въз основа на широк спектър от информация – от типа дом, в който живеят, до любимите им телевизионни предавания. Компанията обаче е изправена пред нова вълна от проверки за това как тези инструменти могат да бъдат използвани злоупотребяващо, особено след като през този месец тя разкри, че фалшиви акаунти, базирани в Русия, са закупили реклама за повече от 100 000 долара по разделителни за обществото въпроси в рамките на кампанията за президентските избори в САЩ.

Сайтът също е критикуван, защото не е предвидил, че неговата технология може да бъде използвана по нечестен начин.

"Появата на тези обидни термини е смущаваща за Facebook и отразява тенденцията компаниите от Силициевата долина да се доверяват твърде много на алгоритмите и автоматизираните системи за управление на рекламата", казва Ари Папаро, главен изпълнителен директор на Beeswax, рекламно-технологичен стартъп от Ню Йорк.
 
"Медийният бизнес е свързан с хора и влияние, така че има нужда от човешка модерация и контрол".

Това не е първият път, в който Facebook се изправя пред проблеми, произтичащи от липсата на човешки надзор. По-рано през тази година, след поредица от актове на насилие, които се появиха на живо във видео излъчвания на живо, компанията заяви, че ще добави 3 000 души към екипа от 4 500 служители, които преглеждат и премахват съдържание, което нарушава нейните общи правила.

Но това е първият път, в който Сандберг, която отговаря за цялата рекламна организация на Facebook, директно адресира публично проблемите на компанията с рекламите. Сандберг, ветеран от дигиталната рекламна индустрия, се радва на признание в Силициевата долина, като развиваше търговската дивизия на Google в ранните дни на търсачката. Тя се присъедини към Facebook през 2008 г. със задачата да направи същото за социалната мрежа.

Facebook се сблъска и преди със щекотливи въпроси по отношение на расата и нейните инструменти за насочване на реклами. През миналата есен ProPublica съобщи, че рекламодателите могат да използват тези инструменти, за да изключат определени раси - или това, което социалната мрежа нарича "етнически афинитети" - от реклами за жилища и за работни места, потенциално нарушение на Закона за жилищното настаняване от 1968 г. и Закона за гражданските права от 1964 г. Facebook, която актуализира термина на "мултикултурен афинитет", вече не позволява тази класификация да се използва за реклами за жилища, кредити или заетост.
 

6
Напиши коментар Коментари
6
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Фейсбук е блато,което промива мозъци,предоставя и разпространява невярна информация по много направления,което смятам че става дирижирано,напълно умишлено.
Фейсбук напоследък изискват предоставяне на лични документи,за да удостовери потребителят,че носи името,с което е записан във ФБ.
Кой и колко хора ще плюят върху човешките си права и ще им предоставят това?
Вярно,ще има и такива,с много промити или напълно липсващи мозъци,но ако политиката продължава да е такава- няма да съществува дълго.
5
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
И постоянно в устата им е колко са неоправдани. Защото те са единствените, които са страдали през годините, нали? Всички филми и предавания втълпяват едно и също до затъпяване. Не съм расист, но не мога да понасям специалното отношение и мили очички които им правят всички лидери по света.
4
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
То затова има един лаф който гласи когато настъпиш един евреин останалите в купом изкрещяват антисемитизъм.
3
2
 
14
 
! Отговори
дири преди 10 месеца
Ако рекламите не бяха насочени срещу евреи нямаше да бъде провал... щеше да го нарекат "канал за правене на пари". Тоест проблема е че е конкретно срещу евреите, каквато е и тази мома, каквито са и всички роднини по важните постове на FB
2
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Поредното доказателство, че евреите и тъмно кожите са най-големите расисти в света.
1
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Едва ли са се провалили. Подозирам, че ЦРУ добре плаща за необходимата им информация.