Бедни ли? Ръст от 40% на новите коли в България, на второ място сме в ЕС

Увеличение от 53% на регистрираните автомобили на батерии
180
Бедни ли? Ръст от 40% на новите коли в България, на второ място сме в ЕС
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз са се увеличили с 9,2 на сто през миналия месец, достигайки 861 062 реализирани бройки. Септември е бил четиринадесетия пореден месец, в който пазарът на нови автомобили в ЕС регистрира растеж на годишна основа, тъй като Италия (+22,7 на сто) и Франция (+10,7 на сто) са отбелязали значителни скокове, компенсирайки минималния спад в Германия (-0,1 на сто). Това сочат най-новите данни на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), публикувани днес на електронната й страница.

През първите три тримесечия на годината автомобилният пазар в ЕС нарасна значително (+16,9 на сто на годишна база), достигайки общо 8 милиона регистрирани автомобила. Въпреки това регистрациите в ЕС остават с 20 на сто под нивата си отпреди пандемията от КОВИД-19 (10 милиона единици през същия период на 2019 г.). С изключение на Унгария (-3,2 на сто), регистрациите са нараснали на всички пазари в ЕС през периода януари-септември, отнесено към същия период на 2022 г. Четирите най-големи автомобилни пазара в ЕС - Италия,
Испания, Франция и Германия са отчели увеличения със съответно 20,5, 18,5, 15,9 и 14,5 на сто.

Най-голям дал на новорегистрираните коли в ЕС през миналия месец се пада на "Фолксваген" (Volkswagen Group), като всяка четвърта регистрация е била на марка, част от групата. След германската корпорация се нарежда "Стелантис" (Stellantis) с дял от 19,3 на сто, "Рено" (Renault) с 10,4 на сто, "Хюндай мотър" (Hyundai Motor Group) с 8,2 на сто и "Тойота" (Toyota Motor) с 6,9 на сто.

В България регистрациите на нови автомобили през септември са скочили с цели 40,2 на сто спрямо същия месец на миналата година. Това означава че през септември т.г. са регистрирани 2976 автомобила, докато през септември 2022 г. новорегистрирани са били 2122 автомобила.

Страната ни се нарежда на второто място сред членките на ЕС по най-голямо увеличение на регистрациите на нови автомобили, като преди нас през септември е била единствено Малта (+53,2 на сто), след като през август оглавихме списъка на страните от ЕС с най-голям годишен ръст на регистрирациите на нови автомобили.
Също така родните регистрации на автомобилите, задвижвани изцяло от батерии (BEV), са регистрирали годишно увеличение с 53,2 на сто: от 77 през септември 2022 г. до 118 през миналия месец.

За същия период регистрациите на нови Plug-in хибриди достигат 16 броя (+14,3 на сто), а на хибридните електрически превозни средства (HEV) - 49 броя (+53,1 на сто).

Автомобилите задвижвани с бензинови агрегати запазват най-голям дял (79,5 на сто) от всички новорегистрирани автомобили през септември, като са осъществени 2367 подобни регистрации, което отговаря на годишен ръст с 44,2 на сто.

Дизеловите автомобили остават на второто място по дял (14,3 на сто) на новорегистрираните автомобили в страната ни, достигайки 426 броя, или увеличение с 19,3 на сто.

Данните сочат, че в Евросъюза делът на регистрациите на нови коли, задвижвани чрез бензинови двигатели, е бил 34,1 на сто през септември. Хибридните електрически превозни средства (HEV) са отчели дял от 27,3 на сто, изцяло задвижваните от батерии - 14,8 на сто, дизеловите автомобили - 12,7 на сто, а Plug-in хибридите (PHEV) 8,2 на сто. /БТА, Илиян Цвейн/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


180
Още по темата: автомобилиЕСколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
164
0
 
1
 
! Отговори
ДЯДО КОЛЕДА преди 4 месеца
NAD 1 000 000 Българи нямаме никакви доходи. Експерти срочно да проверят доходите на заКупилите нови автомобили..НАд 770 000 служители в нагло престъпни министерства и ведомства получават яки заплати и осигуровки само с милиарди ограбвнаи от народа през бюджета.. ДА СЕ ЛИКВИДИРАТ ВСИЧКИ МИНИСТЕРСТВа и ведомства. да им се спре подаването на ТОК. ТРБВАЛО ДА СЕ ВЗЕМАТ ЗАЕМИ десетки миларди за издръжка на тези НЕГОДНИЦИ..
163
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен до 166 преди 4 месеца
Научи се да смяташ пък после коментирай, растеж от 5 до 10 е 100% не 50% ;). Иначе статията е бомбастична и е нормално да се коментират проценти а не абсолютни стойности. Ти ще се радваш ли ако ти вдигнат заплатата с 40%? Най-важното от този ръст е заключението че икономиката работи. Такива дето карат 20 годишен премиум и обясняват че трябват 100 000 лв за кола да помислят малко и да сметнат колко излиза поддъжката на такава кола за 5 г. и после да видят колко струва Дачия Сандеро или ШкодаФабия
162
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
"Баси колко глупости са се изписали под тая статия. Значи нормалните хора не вадят 40-50-100 000 лева за кола а я взимат или на лизинг или под наем" - Повечето нардо смята заемите за морално падение. Голям повод на гордосет е, да дадеш една тобра с пари за кола. Но все пак - пвоечето народ, допреди 50 години имаше село и беше яздел магаренца.
161
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Реалист 164 Зависи от размера на инвестицията ти и бъдещите очаквания. Аз бих инвестирал от тази, дето е с 200% ръст, ако вярвам, че ще се задържи този ръст. То и едно време "аа, не инвестирай в Теслааа, щото теее, много евтини спрямо нкуренцията" ...
160
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Доста пдовеждащо заглавие. Масово новите коли са или служени или е някаква кола за 100 000+ лева, което е извън въжзможностите на 95% от населението.
159
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Айде сега направете едно проучване и за най-новия Айфон. Там вече би трябвало да сме първи!
158
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Ааааааахахахахаха.....толкоз сме бедни че вече 35г. ни дерат, и още не могат да ни одерат!!!
157
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
16 хибрида и 49 електрически автомобила. Жесток растеж батко, направо ги утепахме у целото ЕС... Толкова сигурно се ргистрират на час само у Франкфурт... Ама иначе растеж от 5 коли на 10... 50%...
156
14
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
На първо място сме по смъртност и бедност в ЕС.Никак не се гордея с това.Време е за Възраждане!
155
1
 
1
 
! Отговори
Реалист преди 4 месеца
От 1 на 3 - ръст 200%.От 1000000 на 1100000 - ръст 10%.Пита се къде е изгодно да се инвестира?
154
2
 
2
 
! Отговори
Кравар Евроатлантик преди 4 месеца
До преди няколко години бяхме лидер в Европа по най-стари коли. Добра новина за всички.
153
1
 
13
 
! Отговори
ПР ра ви е зле преди 4 месеца
Ръст в % е едно бройки е друго ,в Холандия за седмица се продават толкова коли колкото за година в България . А и коли поръчани от преди месеци идват едва сега от това е ръста, иначе сме най-бедните в Европа няма какво да лъскате имиджа на ПП то със стакмистика.
152
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
От общо 861062 регистрирани коли в ЕС, 2976 са в България, което е 0,3456% или с други думи много сме бедни.
151
1
 
4
 
! Отговори
велес преди 4 месеца
това не обяснява бедноста... обяснява крадливостта и корупцията... аха...да сме на ясно!
150
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Бе сме бедни.
149
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Баси колко глупости са се изписали под тая статия. Значи нормалните хора не вадят 40-50-100 000 лева за кола а я взимат или на лизинг или под наем (оперативен лизинг). Колата не е актив а разход. Смяташ колко пари можеш да си позволиш на месец и това е.
148
2
 
5
 
! Отговори
999 преди 4 месеца
До Къде сме ние. Докато разсъждавш че получаваш заплата, а не че я изработваш и 1200 лв няма да изкарваш
147
4
 
9
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА-ХААААААААА преди 4 месеца
Повечето са Фирмени коли на Лизинг.......
146
5
 
10
 
! Отговори
Къде сме ние преди 4 месеца
Факт е, че 40% от работещите получават заплати под 1200 лева, т.е. едва свързват двата края. Тези хора, които карат нови коли са от останалите. Това разслоение по доходи го наричат латиноамерикански модел.
145
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Това е заблуждаваща статия -- купуването става не като инвестиция на свободни средства, а по принуда със задлъжняване. С такива статийки се приспива населението, с повърхностни разсъждения. Това са чужди продукти, защо България няма собствено производство на автомобили? Чуждите слуги които са назначени в управлението на страната няма да допуснат никога такова развитие, те работят само по инструкции отвън. Докато не бъдат прогонени по затворите, замогване на нацията няма да има.