267,2 млн. лева за тунела под Шипка: Общо 10 километра

Трябва да бъдат построени нови 7,6 километра от трасето
28 окт 2019 22:15,
30
267,2 млн. лева за тунела под Шипка: Общо 10 километра
Снимка: архив Булфото

Строителството на тунела под връх Шипка ще струва 267,2 млн. лв., става ясно от поръчка, обявена от Агенция “Пътна инфраструктура”.

Работата по съоръжението е пети етап от проекта за обход на Габрово. Тунелът се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша.

Още по темата
Началото на целия обект е преди Габрово, а трасето се отделя вдясно от пътя Велико Търново – Габрово. Краят се включва в обхода на град Шипка при участъка Габрово – Казанлък.

Общата дължина на участъка е 10,5 км, от които ново строителство са 7,6 км, а останалите ще бъдат реконструирани. Там ще има пет тунела, които ще са с обща дължина 4,011 км, ще има един подлез и седем моста.

Съгласно разширения идеен проект в тунела са предвидени две ленти за движение по 3,75 м, две водещи ивици по 0,50 м, два тротоара по 0,85 м, височина на строителния габарит на тунела – 4,80 м.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тунели сме правили още от "Дядо Йоцо гледа чускулна сила, здрави ръце и конски гальоти! Бедната все още социалистическа НР България в онези гладни години и с онези технически средства построи "Козница"!Сега едно толкова нужно съоръжение се бави, а строежът му се изкарва толкова труден, като полет до Марс! Срам, Бойко Магистралски!
9
1
 
3
 
! Отговори
Мен преди 4 години
До Антикалинковкалинките дето не са мръднали извън клоаката са ти нацъкали минуси..
8
12
 
38
 
! Отговори
Антикалинков преди 4 години
Който е карал по магистрала Егнатия Одос в Гърция знае че преди всеки тунел има табела с цената в евро, като парите са осигурени от фондове на ЕС, а не от бюджета. Най-дългият тунел е преди Йоанина и е 7-8 км, обаче супер осветен, с камери и вентилатори на всеки 50 м., с телефони SOS и оширения за аварийно спиране. Тунелите при Витиня за сравнение са като катакомби. Никой не помни последно кога не е имало ремонт там. Пълнене на едни бездънни джобове. ГЕРБ ме карат да се срамувам че съм българин
7
8
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За тези пари хората 10пъти по-дълги и трудни трасета изграждат. Иначе верно че проекта е на над 100г.
6
10
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нещо обещания за балотажа виждам... ;) За години наред в квартала нищо не пипаха, а предизборно се сетиха да оправят тротоари, че е най-лесно. И да слагат едни колчета на супер ненужни за това места, където и без друго никой не паркира. Кой ще спират с тия колчета? Пешеходците ли? Да, вярно, на пешеходците пречат. Много пречат! Обаче хем разни фирми на техни хора се облажиха от ненужно поставяне на колчета с километри, хем предизборно лъжат хората. Е, как да им гласуваш на такива???
5
31
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ДОКАТО БОРИСОВ Е ЖИВ ЦЯЛАТА НИ ДЪРЖАВА ЩЕ Е ОПОЗОРЕНА!!!
4
1
 
29
 
! Отговори
Щерю преди 4 години
Би било чудесно да всички пътуващи оттам българи и гости на България!
3
2
 
27
 
! Отговори
До номер 2 преди 4 години
Прав си, но простите ни управници не го виждат това.Дори е еврокоридор и ЕС може да даде 85 процента от парите.Освен, че това е пътят между Букурещ и Истанбул, този път свързва северна и южна България по средата на Стара планина и свързва Русе и Плевен със Стара Загора и Пловдив.
2
6
 
35
 
! Отговори
Да живее НАТО преди 4 години
Задължително трябва да се направи автомагистрално преминаване на Шипка.Иначе след време пак ще се дават пари.Това е път Букурещ-Истанбул все пак!
1
3
 
31
 
! Отговори
Иво преди 4 години
Айдееее чакам го от малак