Кои са най-простичките коли създавани след Втората световна война?

Те са лесни за поддръжка и достъпени за широката аудитория
28 ное 2020 14:45, Нели Христова
18
Кои са най-простичките коли създавани след Втората световна война?
Снимка: Flickr

Докато някои производители използват високи технологии, за да реализират високи продажби, други полагат значително по-малко усилия в тази посока. И въпреки това, отново постигат успехи на пазара. Тази тенденция се появява след Втората световна война, когато идеята е да се направи лесен за поддръжка автомобил, който да бъде достъпен за широката аудитория.

Някои производители продължават да работят по този начин и в наши дни. С помощта на изданието Autocar ви представяме някои от най-простите автомобили, създадени в следвоенния период:

Citroën 2CV (1948 година)

Citroën отдели сериозни ресурси, за да направи 2CV възможно най-евтин и опростен. Според Пиер-Жул Боланже, който застава начело на компанията през 1938 година, този автомобилът трябва да бъде велосипед с 4 места. Това оформя философията на модела, чието излизане на пазара е забавено от избухването на войната, но след нея той се превръща в истински хит на пазара.

Chevrolet Corvette (първо поколение, 1953 година)

Първото поколение на Chevrolet Corvette е рядък, красив и ценен автомобил, като едновремено с това е и максимало опростен. Неговата каросерия от стъклени влакна първоначално прикрива 6-цилиндровия двигател с Blue Flame, който компанията използва от години в голямо разнообразие от модели, включително на пикапи. По-късно се използва и V8 мотор.

BMW Isetta (1955 година)

Въпреки че Isetta е разработена от италианската фирма Iso, именно BMW създаде подобрената версия на колата. Тя запази основния дизайн, като се захранва от едноцилиндров четиритактов двигател с мощност 12 к.с., взаимстван от мотоциклет BMW. В крайна сметка Isetta разми границата между мотоциклет и кола, като якои от вариантите, конструирани и продавани в Англия, доря баха оборудвани с три колела, за да попадна в по-ниска данъчна категория.

Fiat 500 (1957 година)

Fiat разработи модела 500 със задно разположен двигател, за да запълни празнината между мотопедите и семейните коли. Особено важни са теглото и разходът на гориво, а инженерът Данте Джакози поставя мотора отзад, за да направи автомобила по-малък. Той избира двигател с 2 цилиндъра и въздушно охлаждане, който произвежда 13 к.с., като успява да сведе разходите по разработката до минимум.

Austin Seven/Moriss Mini-Minor (1959 година)

Какво не е казано за оригиналния Mini? Създаден от сър Алек Исигонис, той променя автомобилната индустрия във Великобритания. Малкият автомобил получава 4-цилиндров двигател, който е поставен върху 4-степенна механична скоростна кутия вместо да бъдат разположени един до друг. Mini е лесно за производство, а поставянето на скоростомер в средата елиминира необходимостта от производството на табла за модели с ляво или дясно разположен волан.

Renault 4 (1961 година)

Въпреки Renault 4 се счита за отговор на Citroën 2CV, двата автомобила са напълно различни. Както стана дума, 2CV е създаден като алтернатива на елементарните видове транспорт, докато шефът на Renault - Пиер Драйфус, си представя "четворката" по различен начин. Той я сравнява с чифт дънки - евтина, гъвкава и издръжлива.

Още по темата четете на сайта на Automedia.


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А къде са българските автомобили с двуконски двигател , но без осветление отзад вечер, карани от спциализирани водачи (малко смугли)?
15
19
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Абе притеснително е - не виждам никакви сАвеЦки недоразумения...аа чакай бе, те по тея години не са имали какво да ядат, прим.атите, камо ли да правят коли. "Победителите" са яли корени и врабчета и са пили одеколон още, когато Запада е изхвърчал нагоре. Всъщност по-голямата част на колхозния fuckистан още са си там де.
14
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А къде са DKW и първите японски кошници?
13
0
 
4
 
! Отговори
До 8 преди 1 месец
Май не си чувал за дървения Фиат.
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А вартбургинито къде е.
11
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тези коли са простички и евтини защото в държави като Италия, Германия, САЩ, Франция и т.н., след Втората световна война осъзнаха, че всяко домакинство трябва да има поне една кола и се постараха и най-бедните да могат да си купят нова кола. В България някои още не могат да схванат, че колата е необходимост, а не лукс
10
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ЗАЗ е Фиат 600.
Тук пишат за Фиат 500.
9
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не виждам ЗАЗ или той е толкова прост че не влиза и в класацията на простичките коли. Всъщност в СССР имаше по-проста кола и от ЗАЗ казваше се ОКА.
8
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
един бразилски милионер колекционирал коли и платил да му пратят и един трабант от завода в германия,че и от нея да има,една седмица след доставката в завода получават телеграма -" получих макета,пратете колата",човека забелязал,че е от талашит и го помислил за макет.От друга страна пък трабанта е е динствената кола с паметник в света-в магдебург,пред завода
7
2
 
2
 
! Отговори
Питам преди 1 месец
До Щерю 1 Знаеш ли че при Рено 4 едното предно колело е с няколко см. по напред от другото ?
6
4
 
16
 
! Отговори
тт преди 1 месец
Целта на всеки автомобил е да те закара бързо от точка "А" до точка "Б".

Останалото е въпрос на комфорт и лукс.

А, комфорта и лукса са демонстрация на..., социалния статус в обществото!

Карам си най-народната кола "Тойота" и проблеми - Йок!

Останалото е от лукавия!

-)))))
5
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Мини Купър, Ситроен 2ЦВ, Фиат 500. Колите на следвоенна Европа, които стават достъпни за широкото простолюдие.
4
14
 
7
 
! Отговори
Киро Кюмюря преди 1 месец
от кой пръС изцмукахте този бълвоч?!
...
3
4
 
1
 
! Отговори
Въй Въй Въй преди 1 месец
Тарамбука
2
1
 
19
 
! Отговори
Гуорския преди 1 месец
И Трабантелата
1
2
 
15
 
! Отговори
Щерю преди 1 месец
Рено 4 бе голям хит...