Зад волана: Тъгата и гневът – по-опасни от бъбренето по GSM

Писането на съобщения в движение – новата опасност за шофьорите
Обновена: 29 фев 2016 11:59 | 29 фев 2016 11:44, Красимир Ангелов
10
Зад волана: Тъгата и гневът – по-опасни от бъбренето по GSM
Снимка: Reuters

Тъгата и гневът са най-опасните неща за един шофьор. Появата на тези чувства е много по-рискова на пътя от умората и от разговорите по мобилен телефон, съобщава "Дейли телеграф", позовавайки се на американски учени.

Шофьорите често чуват предупреждения, ако се уморят, веднага да спрат за почивка. Според учените от Политехническия институт на Вирджиния обаче емоционалното състояние е много по-важно за безопасността на пътя.

Тъгата, гневът или възбудата зад кормилото увеличават риска от произшествие почти 10 пъти, а умората - три пъти. Разговор по мобилния телефон пък удвоява риска от катастрофа.

Разговорът по GSM-а пък не разсейва шофьорите повече от настройване на радиото или климатика. Отговарянето на телефонно позвъняване обаче увеличава риска шест пъти, а набирането на номер – цели 12 пъти.

Що се отнася до храненето и гримирането зад кормилото, според изследването те не са значим проблем. Нито път лекото танцуване на седалката.

Рисково за шофьорите обаче е да пишат съобщения зад волана и да търсят информация в интернет. Тези дейности увеличават опасността от инцидент шест пъти.

Съвсем естествено, най-голям рисков фактор за шофьорите е пиенето или взимането на наркотик зад волана. Те увеличават опасността от катастрофа цели 35 пъти.

За изследването си учените са използвали видеокамери, с които са наблюдавали над 3500 души, докато шофират. Те показаха, че повече от половината шофьори правят нещо рисково всеки път зад кормилото.


10
Още по темата: гнявуморашофиране
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
4
 
! Отговори
От 7 преди 5 години
Да сте видели автомобилен пилот ,които да се ядосва на останалите участници от пътя, няма и да видите.И това не защото последния не вижда глупостта на другите шофьори , а защото има психологическа подготовка . А позволи ли си подобна емоция , губи време в реалните състезания.
5
1
 
0
 
! Отговори
boby преди 5 години
И кое му е новото, я си пишем текстчета докато си драйвим от години...
4
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проучването не е ново с изключение на GSM- ***.Отдавна е известно ,че при лошо настроение се повишава риска при положително настроение се оптимизират движенията.Затова психологическата подготовка при пилотите е доста сериозна.А че при гняв неадекватността в преценката е подобна на тази при употребата на малки количества алкохол(като не си мъртво пиян).
3
3
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Никой от вас първите трима не е прав. За съжаление в такава заблуда са повечето хора в България.Личните качества, комплекси и "стандарти"на всеки не се различават съществено от същите тези качества, комплекси и "стандарти"на шофьорите в Германия, Франция, Швейцария, ....Въпрос с понижена трудност: Как става така, че едни и същи шофьори, примерно немци, като шофират в Германия, стриктно спазват правилата, а като шофират в България стават едни от най-опасните шофьори на пътя? Същото и с българи
2
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-големият проблем са ниските стандарти за шофьорите в БГ. Много лесно се става шофьор и затова качествените хора не шофират. Пътищата са поле за изява на останалите ***, които се опитват да се самоунищожат без почивка. Шофер = ***.
1
3
 
29
 
! Отговори
ХАХА преди 5 години
Най-големия проблем е СЕЛСКИЯТ манталитет. Шопска салата и ракия. Както и НИКАКВАТА толерантност. Разбира се къв е тоа да те изпреварва тебе великия ПИЛОТ на ГОЛФ 2 Кабрио