Ще стане ли Мексико новият Китай?

Европейски компании все по-често откриват представителства там
Обновена: 20 юли 2014 18:22 | 20 юли 2014 18:18, Бойчо Попов
18
Ще стане ли Мексико новият Китай?
Снимка: Reuters

Колко много си приличат понякога новините – независимо дали става дума за BMW, Daimler или Audi – всички големи германски производители на луксозни автомобили обявиха през последните месеци, че ще инвестират сериозни средства в Мексико. През 2013 и 2014 г. те ще вложат общо 10 млрд. долара в нови фабрики. Няма съмнение – в момента Мексико е любима дестинация за международната автомобилна индустрия, пише в свой анализ германското икономическо списание Wirtschaftswoche.

Това се знае много добре и от германския външен министър Франк-Валтер Щайнмайер, който започна своето тридневно посещение в Мексико в четвъртък. В началото той се срещна в столицата с Хосе Антонио Мийд, министър на енергетиката на страната. Но Щайнмайер не пътува сам: той е придружен от бизнес делегация, заедно групата иска да надикне в няколко завода и проекта на германски компании като BMW, Beiersdorf и Schaeffler.

И президентът Енрике Пеня Нието не може да скрие гордостта си за настоящото развитие на страната му, тъй като BMW е решил да инвестира в Мексико след анализ на потенциалните места за инвестиции в целия свят. Неговата гордост е оправдана, тъй като правителството е допринесло много за вземането на решението. То създава политическите и икономическите рамкови условия, така че международни компании да се чувстват комфортно.

Германският бизнес тук не се среща с набези или проблеми с наркотиците. Германо-мексиканската търговско-промишлена палата също успокоява бъдещите инвеститори. По нейни данни нито една германска компания не е напуснала страната от съображения за сигурност. Вместо това има много похвали - дори и от експерти.

"Страната впечатлява с добре развита инфраструктура, с високо ниво на образованието и сравнително ниските разходи за труд", казва Галина Колев, съветник по външната търговия в Института на германската икономика (IW) в Кьолн. С тези фактори Мексико се превърна през последните години в новия любимец на много германски и международни корпорации, независимо дали става дума за Miele, за производителя на опаковки Multivac или Cola-Cola. Гигантът от САЩ съобщи в сряда, че ще инвестира общо над 8,2 млрд. долара в Мексико до 2020 г. - почти 1,2 милиарда долара годишно. За първи път от близо 20 години насам изглежда,че Мексико може сериозно да се конкурира с Китай като производствено място.

Засега народната република е най-големият износител на промишлени стоки в света. Но Мексико наваксва – за сметка на Китай. 40 на сто от нарастването на мексиканската продукция на промишлени стоки през 2010-2012  по изчисления на Международния валутен фонд (МВФ) са за сметка на Китай.

Още икономически новини четете в Investor.bg.


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
6
 
! Отговори
ЕТ преди 7 години
Защото има много и евтина работна ръка,която носи много по-големи печалби ,отколкото в Германия!
13
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Мини е малка кола, произвеждана във Великобритания от 1959 до 2000 г. Това е най-популярната английска кола. Произведена е в малко над 5 милиона екземпляра. През 2001 година компанията БМВ пусна на пазара наследник на легендарното Мини the New MINI Новото МИНИ. В своеобразната класация за най-влиятелна кола на 20 век Мини се нареди на второ място след Форд Т.
12
0
 
2
 
! Отговори
Nick преди 7 години
До КСВМай ти не си в час.Мини Купър е търговска марка на BMW AG закупена от създателя й великобританец.
11
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До инвестора:Работих в тази фирма по това време и мога дати кажа истината.Фирмата е британска и искаше не да произвеждаме, а да сглобяваме коли, които бяха спрели от производство преди 10 години.Колата приличаше на най-новия модел Москвич (по външен вид и техничски параметри) ищеше да бъде предназначена единствено за българския пазар на огромни цени - така, че проекта беше обречен на неуспех.По това време хита на нашия пазар бяха Форд и бяха по-евтини.
10
13
 
2
 
! Отговори
КСВ преди 7 години
До investorМини Купър не е на баварците , ако не си в час не пиши!
9
6
 
8
 
! Отговори
investor преди 7 години
Само да напомня, че баварците искаха да строят завод за новото тогава Мини Купър във Варна... Познайте какво стана и кой беше виновен да се провали инвестицията...
8
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Добро попадение на българската преса като цяло.Много американски компании се опитват да правят това в Мексико и то в последната година се увеличва.Транспортните разходи от Китай вече оскъпяват всичко. Самите китайци се борят за по-добри заплати и не е късен момента, когато ще стане неефективно да се внася МАСОВО‌от Китай - говоря за 4-5 години.От друга страна мексиканците имат поне 20-30 официални празници, а в Китай се работи 6 дена по 12 часа.
7
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Доколкото знам Мексико е новата Бразилия(справка Иво Ангелов - Мексиканчето) . :)
6
0
 
20
 
! Отговори
BOYAN преди 7 години
Абсолютно ДА! За последната година ходих няколко пъти до Мексико по работа, повечето градове като инфраструктура са на нивото на София,младите хора са образовани и няма голяма компания която да не е инвестирала и построила завод,доволни са и ще разширяват инвестициите си.Единствения проблем с който правителството трябва да се справи са картелите.
5
18
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Oт комунистически Китай точно никога няма да си купя стока.
4
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ще стане ! Многолюдна държава с бедно население в близост до най-големия пазар на света - американския. А и на САЩ не им трябва слаб съсед от където само да се чудят как да преминат границата. Емигрантите ще намалеят и тн.
3
5
 
4
 
! Отговори
Монархист преди 7 години
Баш амигосите едва ли.
2
2
 
17
 
! Отговори
гамена преди 7 години
че там има и българска фирма която произвежда електрокари .
1
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
време е да се ограничи малко растежа на чайната