Историята на битката за първия масов електромобил

Tesla и General Motors работят усилено по създаването на кола с 200 мили пробег
Обновена: 31 авг 2014 13:25 | 31 авг 2014 12:31, Екип на Investor.bg
32
Историята на битката за първия масов електромобил
Заводът на Tesla във Фриймонт, Калифорния, Снимка: Архив, Ройтерс

Един от големите скокове в технологията напоследък отвори пътя на две компании към новата ера на електромобилите. Tesla и General Motors разработват изцяло електрически автомобили, които струват около 35 000 долара, могат да изминат 200 мили (320 км) с едно зареждане и вече привличат интереса на бъдещите си купувачи.

Залогът е голям, пише технологичното издание Quartz – повечето електрически коли имат пробег от едва 100 мили (160 км), а експерти в областта твърдят, че 200 мили с едно зареждане на батерията е границата, която би убедила клиентите, че сделката си струва. Все пак всеки от нас поне веднъж си е мислил какво ли ще прави, ако бъдещата му електрическа кола остане без ток по средата на нищото.

Анализатори смятат, че ако двете американски компании успеят да разрешат сложното уравнение, продажбите на електромобили в Щатите могат да скочат рязко 15-20 пъти, което ще разтърси цялата автомобилна индустрия. За сравнение, в момента отвъд Океана се пласират не повече от 2-3 000 задвижвани с електричество автомобила на месечна база. Още по-шокираща е информацията, че GM и Tesla са много близо до лансирането на технологията, за която до момента се говореше, че ще бъде масово достъпна едва след няколко десетилетия.

Рискът е голям и за двете компании. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск малко или много е заложил целия си бизнес в развитието на технологията. Оцеляването на General Motors, от друга страна, не е заложено на карта, но изходът от ситуацията може да резервира челно място на детройтския концерн в новата ера на автомобилното производство.

Потенциалната награда за всички тези усилия е не само голяма печалба, но и лидерство в технологичния сектор, което може да се сравни с необяснимата аура на Стийв Джобс и неговата Apple, която бе изправена пред фалит, но се върна на върха не и без съдействието на имиджа. Първите два модела на Tesla смаяха критиците, клиентите и най-вече Уолстрийт, разчитайки на елегантен дизайн, поведение и технологичен напредък. General Motors също впечатли индустрията и пазара със своя Chevrolet Volt, който подсказа на останалите компании, че plug-in хибридите са един доста добър компромис и инвестициите в разработката им си струват.

Проблемът за GM е, че Volt не е конкурентен на луксозните модели на Tesla. Според експерти, ако GM успее да създаде конкурентен на Tesla автомобил, който хората желаят и който може да измине 200 мили с едно зареждане, имиджът на компанията ще достигне неочаквани висоти, а това би означавало проблеми за бизнеса на Мъск.

Истината е, че на пазара вече се предлага електромобил, който може да измине заветното разстояние с едно свързване към електрическия контакт. Той се казва Tesla Model S и в базовата си 60-киловатчасова версия може да измине 208 мили (335 км). По-скъпите варианти на модела могат да изминат още по-голямо разстояние, а Tesla Roadster e способна на максимален пробег с едно зареждане от над 640 км.

Цялата статия прочететe в Investor.bg.


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
***, не можеш да стигнеш от София до Бургас...По-добре да слезеш и да вземеш влака, по-бързо ще стигнеш и за по-малко пари, без да висиш на пътя и да зареждаш (ако изобщо намериш къде)+това тези километри ги дават при каране с 100 и изключени всякакви климатици.Зимата като ви стане студено и пуснете отоплението в колата, ще видите сметка като от топлофикация и преход най-много 100 км.
22
3
 
5
 
! Отговори
До 24 преди 6 години
Не само са тествани, ами Model S e най-безопасният автомобил произвеждан някога с рейтинг на безопасност 99/100. Батерията има 1000 вида защити, има 1-2 случая на запалване, но това беше преди да зложат титановият щит под батерията - сега няма начин нещо да стане.Освен това електрониката, ако засече аномалия в колата се включва аларма и ти нарежда да напуснеш колата, няколко минути преди да започне да гори.Газови уредби гурмят и се палят без предупреждение. Бензиновите също се палят много.
21
2
 
6
 
! Отговори
за Тесла преди 6 години
И в България ги има, 100км за 4 сек., от София до Варна за 12лв.Тесла е абсолютен лидер в бранша.
20
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тази кола е за нощна смяна в АЕЦ и не е за хора а за роботи терминатори.
19
9
 
3
 
! Отговори
художника преди 6 години
А бе тия ел.автомобили тествани ли са при катастрофа? Имам непрятното чувство, че при удар, ако даде батерията на късо ще изпържи хората и в двете коли. Не дай боже верижна катастрофа.
18
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
22, а ти ходи в гората, или по-скоро не излизай от нея :)Природата дори не е подозирала, че е възможно да съществуват толкова тъпи животни като теб, но ето, че се получи..
17
7
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Зареждаш през ноща батериите на електокара , което ще рече че с тази кола можеш да си бръмчиш и в завода на боинг или около някое летище , гара и др. не става ясн дали можеш да заредиш от друг електомобил този голям лаптоп .,машина на колела или някои дроид .
16
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Новата батерията ще се изобрети в Италия. Тя ще е в пъти по-ефективна от литиевойонната.
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
15, единствено превозвачи и хора, на които им е нужно да не спират да се движат ЗАСЕГА не могат да използват нещо подобно. Мисли се по вариянти и за справяне с това, но за момента са много скъпи.. Всички останали обаче могат напълно нормално да покрият разстоянията, по които пътуват често с един такъв заряд. С такъв автомобил, много мощен при това (300+ коня), разхода е има-няма 5лв/100км, с петролни горива е в пъти по-голям
14
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Освен това в бъдеще ще се предлага battery swap и ще е по-бързо от зареждане на гориво.
13
3
 
15
 
! Отговори
oценяване преди 6 години
до 15 На Tesla Model S версиите са три: 60, 85 и P85 с капацитет 60 и 85 кВтч. Базовата има 302 к.с.!!!!! и може да измине 334 км с едно зареждане, докато модификациите с по-голямата батерия изминават до 425 км!!!!!! Tesla Model S- значи, че на практика ХАРЧИ ОКОЛО 4лв/100 км. Което е сериозно преимущество дори ако не броите безплатното паркиране в синя зона. Заряда е за около 6 часа в домашни условия, караш мощен съвременен и комфортен автомобил с разход 4 ЛЕВА за 100 км...
12
5
 
4
 
! Отговори
фаст чардже преди 6 години
30 мин е заряда и е безплатен!
11
13
 
3
 
! Отговори
колко ВРЕМЕе Нужно преди 6 години
за да се зареди такъв автомобил??Умниците които възторгват , ако им се наложи д ачакат по 6 часа за зарят на батериите...май няма да са такива ентусиасти !ДВГ осигурява около 2400 км преход/денонощие (с двама шофори) а този електрокар ??
10
6
 
18
 
! Отговори
oценяване преди 6 години
GM показва накъде отива автомобилната индустрия, пуснат ли Американците серийно електрически автомобили с десет годишен живот на батерията, всички останали производители ще са длъжни да минат на електричество, иначе отиват в канавката. Е това не се отнася за Русията, защото тя никога не е имала автомобилостроене..., Китай също ще глътне вода, докато се осефери, ако се осефери, китайска "батерия" за автомобил, това ми звучи като оксиморон:))))
9
1
 
14
 
! Отговори
Румбо преди 6 години
Все си мисля че кола на ток изминаваща 100км с едно зареждане на цена 15 000 долара,ще се търси много повече от такава която минава 300км с цена 35 000 долара.Може пък да се заблуждавам.Има и друг начин за поевтиняване-коли на 5-10 години да се преоборудват в електрически-дори в домашни условия.
8
4
 
22
 
! Отговори
Кирил преди 6 години
До 7.Ти мисли, сравни колко е енергийната плътност на оловен акумулатор с тази на Литиево Йонна батерия.Ще ти помогна:Литиево йонна батерия: 0.85МJ/kgОловен Акумулатор: 0.15 - 0.17 МJ/kgДа сравняваш електрокар с Тесла е все едно да сравняваш Лампов Компютър с микропоцесор.
7
15
 
13
 
! Отговори
Ей, мислете, бе преди 6 години
Всички се заблуждавате. Отдавна можеше да се направят ел. коли. Спомнете си електрокарите по гари и заводи. Просто никой няма интерес от това. За страните петролопроизводителки е ясно. За останалите.... ами никоя държава не може да оцелее ако се лиши от акцизите на петрол, тютюн и алкохол. За милионите нови безработни да говорим ли?
6
11
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тесла си отвориха голяма част от патентите за свободно ползване. Тези две компании далеч не са единствените работещи по нови електрически технологии. Много е вероятно до няколко години да направят голям скок, а ако един го направи и другите ще го последват. За всички ще е по-добре така, освен за Путлерусия, която, горката, и в момента е пред фалит, а без петрола за нищо не става ;)
5
5
 
26
 
! Отговори
До 2 преди 6 години
Тесла дават гаранция на колата, включително и батерията за 8 години. Очакваният живот на батерията е 10 години. След 10 години, цените на батериите ще са паднали неколкоктратно.
4
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Аха, ама не съвсемДа, изкупуват ти обратно старата батерия за 2500 и си купуваш нова за 5000. Само че сметни колко пари ще спестиш движението с ток.