Литекс Моторс подаде молба за... фалит

Производителят на автомобили у нас е пред несъстоятелност
Обновена: 28 мар 2017 16:22 | 28 мар 2017 16:18, Бойчо Попов
53
Литекс Моторс подаде молба за... фалит
снимка: архив Ройтерс

"Литекс Моторс", единственият сериен производител на автомобили в България, е подал документи за обявяване в несъстоятелност. Проверка на Investor.bg в Търговския регистър показва, че документът е подаден от главния изпълнителен директор Илия Петров Терзиев още в края на февруари.

Компанията сглобяваше по лиценз модели на китайската марка Great Wall в специално построения завод в ловешкото село Баховица. Automedia.bg се свърза с представители на дружеството, откъдето обещаха официален коментар до края на деня.

Иск за обявяване на дружеството във фалит е постъпил и от един от основните му кредитори - "Виена Иншурънс груп". За момента молбата на "Литекс Моторс" не е задвижена, защото към нея не са били прикрепени финансовите отчети и списъкът на кредиторите.

"Литекс Моторс" бе един от най-големите длъжници на Корпоративна търговска банка при рухването й през 2014, с вземания на стойност 76 млн. лева. Не е ясна съдбата на завода в Баховица, както и на значителния брой готови автомобили. Различни активи на "Литекс Моторс" са били прехвърлени на други дружества през последната година. Върху една от сградите в Баховица има и ипотека, учредена в "Интернешънъл Асет Банк".

Производството на модели на Great Wall в Баховица започна през 2011, а през миналата година по план поточната линия трябваше да бъде преустроена за новите модели Haval H2 и Haval H6. Това обаче не се случи.

Вместо това производството, и без това забавило темпо през последните две години, окончателно спря през януари 2016 г. Тогава се появиха слухове, че това е заради несъответствие на моделите с европейските изисквания за безопасност и опазване на околната среда, но от "Литекс Моторс" категорично ги опровергаха. Компанията създаде свои дилърски мрежи в няколко съседни балкански страни и в Италия. 

Според последния финансов отчет на дружеството от 2015 г. "Литекс Моторс" е имало 165 служители, като средната работна залата е 1766 лева. На ръководни позиции са били заети 16 души, като средната мениджърска заплата възлиза на 6483 лева, пояснява Investor.bg.

За 2015 г. са отчетени приходи в размер на 57 млн. лв. спрямо 46,8 млн. лв. година по-рано. Разходите обаче са в размер на цели 61,05 млн. лева, като растат с 22,2 млн. лева спрямо 2014 г. Така за 2015 г. е отчетена загуба от 5,433 млн. лева при печалба от 7,2 млн. лева през 2014 г. Реализираната през 2014 г. печалба не е в резултат на отчетената дейност на дружеството, а заради положителна разлика при извършвания на прихващания по договори за цесии в КТБ АД.


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да сглобяват оръжие и военна техника - скоро ще са нужни в големи количества...
40
1
 
2
 
! Отговори
УРА,Левскари!!! преди 1 година
С парите от "Литекс моторс" джуджето спаси ЦСКА,но докато смогне да запуши финансовите дупки в скъсаната си черга,австрийските лешояди го надушиха и сега ще го изкълват заедно с червеното му отборче!
39
0
 
7
 
! Отговори
Пешо преди 1 година
Джуджето свърши кинтите!А другаря Луканов му беше цял куфар!
38
3
 
14
 
! Отговори
един друг преди 1 година
Средна работна залата 1766 лева. Средна мениджърка заплата 6483 лева. Ама иначе всички бачкате за 300-400 лева, нали? Хахахахахахаха. Лицемерието е един от основните проблеми на мат'ряла тук (след неистовата тъпота разбира се).
37
4
 
14
 
! Отговори
Кратун преди 1 година
То се очакваше. Като почнаха да влачат гришата и сина му по полиция и арести беше ясно, че ЦвЦв или Баце го бяха нарочили да дава едни пари. После изведнъж всичко утихна. Явно парите бяха дадени.
36
1
 
16
 
! Отговори
счетоводител преди 1 година
Това частно предприятие ли е или държ. фабрика? Нажебили се с кредити, а нямат пазари. Че как да стане? Нито Путин, нито Тръмп, нито Бацето са виновни.
35
6
 
8
 
! Отговори
KAK TAKA ? преди 1 година
PO TAZI TERITORIA VSI4KO SE RAZPADA, NE ME U4UDVA NIKAK TOVA-NIAKOI E NAMAZAL PAK !
34
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 42

Точно така, ГЕРБ са виновни че китайските бoклуци не се продават. ГЕРБ са виновни и че слънцето залезе днес.
33
11
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Що бе, нали България била страхотна страна за инвестиране и производство? Защо така фалират, като работната ръка е най-евтината в Европа, данъците са най-ниските в Европа, изобщо всичко е на 6. И сега пак си избрахте същата Тиква, бравос! Очакваме до следващата оставка, да фалира цялата държава. И тогава пак го преизберете. Защото от 21 други партии, просто не намерихте един читав, да си хвърлите гласовете, трябваше да е ГЕРБ. На ви ГЕРБ сега.
32
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И кво стана бе, нали толокова широко и напоително Тиквените медии рекламираха завода, дори на китайските ментета, които сглобяхаваха бяха сложили табела ПРОИЗВЕДЕНО В БЪЛГАРИЯ и ги бяха обявили за родно производство.
Нещо митът май много бързо се срина - ГЕРБ задължиха няколко държавни предприятие да направят оборот на Лилипута Борче и дотам.
31
5
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ловешкото Джудже, ортакът на Банкянската Мутра усвоиха едни пари и сега могат да хлопнат кепенците. Банкянската Мутра дори направи с държавни пари път до завода на Ловешкото Джудже.
30
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Китайците са едни проссти копировачи.
Затова нямат добри коли, защото не са измислили технилогиите за тези коли!
29
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма добра китайска кола.
Гриша Ганчев е тъъп измамник, който реши да лъже на едро.
Но с тия каллпави коли беше ясно, че ще изгуби.
Никой не иска да кара китайска кола.
А Гришата е мошеник.
28
1
 
24
 
! Отговори
Партиен член преди 1 година
В София тия дето слагат скоби за неправилно паркиране карат служебе автомобил от тези малките Волекс (не знам как е правилно).
На 8 000км вече са сменяли съединител????
Казаха че цялата кола е за ремонт.Е как ще оцелеят с това качество.
27
2
 
29
 
! Отговори
ГЛУПАКА преди 1 година
Това не е ход на китайците,а на джуджето от Микре!!!! Тка направи със ЦСКА,че да не плаща на държавата задълженията на отбора,а сега прави това със завода,за да се изхлуе от плащания на пари взети без обезпечаване. Този тарикат до кога ще разиграва циркове и ще го изкарват "БЛАГОДЕТЕЛ"? Къде е ДЪРЖАВАТА ? Тя се съдира да преследва дребния данъкоплатец,а такива тарикати ги толерира и гали с перце! ЛАЙ..НЯНА държава!
26
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До БОГАТ ГУЩЕР

е защо все хапеш $иднито !!внимавай че сега като се прибере от бачкане (макар часовата разлика)ще почне.......................................................и сега!!!!
Оранжево небето, оранжево морето, оранжева тревата, оранжев и градът. С оранжевите майки, оранжеви дечица, оранжеви китари, оранжево звънят.
25
1
 
1
 
! Отговори
miro преди 1 година
много несериозни, нямат ли икономисти ....
24
2
 
15
 
! Отговори
ДОЙЧЕ преди 1 година
Не просто китайците си направиха едни почти безплатни опити в България и маркетингово проучване,докато големите марки дават десетки милярди за тестове....
23
0
 
35
 
! Отговори
КТееБе преди 1 година
Гришко пак е измислил някаква престъпна схема ...
22
6
 
31
 
! Отговори
Сотир преди 1 година
Българина не е глупъв ,по добре Волво или Ауди на 5 години с фул екстри отколкото нова лагерна количка при седнакви цени.