Числата на отминалата година в света на колите

За 12 месеца станахме свидетели както на рекорди, така и на доста негативни постижения
5 яну 2015 18:25, Диян Пенев
2
Числата на отминалата година в света на колите
Салонът в Женева през 2014 година. Снимка: Automedia.bg

Изминалата 2014 година вече е история. През нея обаче се случиха редица впечатляващи събития в областта на автомобилната индустрия и на автомобилния спорт. Ето и числата, обозначаващи някои от най-важните от тях.

0

За първи път от много години насам нито един от трите най-големи отбора в историята на Формула 1 – Ferrari, McLaren и Williams, не спечели победа по време на шампионата. Това в крайна сметка доведе и до сериозни промени в тях. Италианците смениха Фернандо Алонсо със Себастиан Фетел, а McLaren отново се обвърза с Honda, с която постигна най-големите успехи в историята си.

1

Първото BMW с предно предаване - 2-Series Active Tourer, вече е на пазара. Традициите явно не са това, което бяха. И баварците, след като се утвърдиха на първото място в премиум сегмента, не мислят да го отстъпват без бой. А пускането на автомобил със задвижване на предните правила е поредната крачка в тази насока.

2

Втора поредна титла както при пилотите, така и при конструкторите в световния рали-шампионат (WRC). Себастиан Ожие и тимът на Volkswagen Motorsport направиха с първенството това, което в продължение на години правеха Себастиан Льоб и Citroen. Сега въпросът е ще има ли кой да ги спре през тази година.

5

Всеки пети автомобил в САЩ бе засегнат от сервизна акция. Общо над 52 млн. машини бяха изпратени за поправка, като рекордьор в тази печална класация стана General Motors с почти 27 млн. отзива. Общият брой на сервизните акции в Щатите за миналата година е 544.

7

Седем конски сили бяха достатъчни на новото поколение на Audi RS3, за да си върне званието „най-мощен хот-хеч на планетата“. Досега то принадлежеше на Mercedes A45 AMG с неговите 360 к.с., но в Audi „напомпаха“ своя модел до 367 к.с., като той ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди (с 0.3 секунди по-бързо от този на Mercedes-Benz).

8

В Китай бе записан рекорд на Гинес по паралелно паркиране. Разстоянието, в което се навря автомобилът, бе само с 8 см. по-голямо от неговата дължина – 3770 мм.

21

Хибридът Toyota Prius записа антирекорд на „Северната дъга на Нюрбургринг“, като измина една обиколка за 21 минути. Или по-точно 20 минути и 59 секунди. Вярно, идеята на опита бе не постигането на добро време, а максимално намаляване на разхода на гориво при движение по писта. В крайна сметка прототипът показа разход от едва 0.4 л/100 км.

38

Най-скъпият автомобил, продаден някога на аукцион, стана Ferrari 250 GTO Berlinetta от 1962 г. За него бяха платени 38 млн. и 115 хиляди долара.

144

Още един световен рекорд – 144,12 км при непрестанен дрифт премина немецът Харалд Мюлер, управляващ Toyоta GT86. За това му бе нужна писта с дължина 235 метра и време от 2 часа и 22 минути.

187

Със скорост от 187.6 км в книгата на Гинес попадна компанията Honda, благодарение на косачката за трева Mean Mower. Машината с 1000-кубиков мотор с мощност 100 к.с. разви 187.6 км/ч, като записа ускорение от 0 до 100 км/ч за 4 секунди. Двигателят на косачката е от байка Honda VTR 1000F Firestorm.

323

Напълно сляп британец зад волана на суперколата Nissan GT-R успя да развие скорост от 323 км/ч, като управляваше автомобила си с помощта на подсказване от екипа му по радиостанцията.

435

Американската хиперкола Hennessey Venom GT постави неофициален рекорд, като вдигна 435.3 км/ч. Това е малко по-бързо от Bugatti Veyron Super Sport, който през 2010 г. постигна 431 км/ч. В Hennessey не мислят да спрат дотук, като през тази година смятат да построят кола, вдигаща 466 км/ч.

1000

Koenigsegg разработи модела си One:1, чиято мощност бе определена като един мегават. Тази хиперкола развива 1360 к.с., което е точно 1000 киловата. От 0 до 400 км/ч автомобилът достига за 20 секунди. А за пълното му спиране при тази скорост ще са нужни едва 10 секунди.

29 000 000

Толкова са протоколите за нарушение на правилника на движение, регистрирани в Русия. Всеки трети от тях е за превишение на скоростта и затова властите в страната предвиждат да върнат отменения през 2013 г. правилник, според който на санкции подлежат всички водачи, превишили скоростта с повече от 10 км/ч.

55 200 000

Толкова са продадените автомобили по цял свят до края на ноември 2014 г. Отново рекордьор е Китай с 16.4 млн. нови машини, следван от САЩ с 14.9 млн. и Европа с 12 млн.

1 200 000 000

Тази сума в рубли е похарчена за провеждането на първото състезание от Формула 1 в Русия. Надпреварата в Сочи е била посетена от 166 000 души, които са изкупили 55 000 сувенира, изяли са 30 тона храна и са изпили 50 тона различни напитки.

3 000 000 000

Това е сумата в щатски долари, която планира да заработи групата Fiat Chrysler Automobiles само от Ferrari, преди да даде пълна независимост на компанията-производител на спортни автомобили.

86 000 000 000

Толкова, но в евро, планира да вложи в разработката на нови модели и в разширяване на производствените си мощности концернът Volkswagen. От тях 22 млрд. евро ще бъдат инвестирани в компанията Audi.

Още статии с автомобилна тематика четете в Automedia.bg


2
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
2
 
! Отговори
Мошеници преди 6 години
Наскоро един от най-големите шефове във ВАГ ревеше, че намаляването на въглеродните емисии ще им струва 100 000 000 за грам CO2 и не знаели дали ще им се възвърнат инвестициите.Е сега ще вложат 86 000 000 000 и не се притесняват дали ще им се възвърнат инвестициите?МОШЕНИЦИ !Проверете каква е годишната им печалба и какво заявяват всяка година, че инвестират!Тая няма как да стане!Проверете и кой произвежда най-дефектните двигатели в СВЕТА!ФОЛКСВАГЕН са мошеници!
1
0
 
2
 
! Отговори
Мошеници преди 6 години
86 000 000 000
Толкова, но в евро, планира да вложи в разработката на нови модели и в разширяване на производствените си мощности концернът Volkswagen. От тях 22 млрд. евро ще бъдат инвестирани в компанията Audi.

ТОВА Е ГНУСНА ЛЪЖА.ВАГ ВЪРТЯТ ДАЛАВЕРИ С ЛЕЛЯ МЕРКЕЛ !По-миналата година тръбеха наляво и надясно, че вложили 70 000 000 000 в разработката на модулната си платформа MQB.За сравнение БМВ изразходват 2 000 000 000 за разработка на напълно нов модел без да ползват никакви части от стар