Ще станат ли всички автомобили напълно електрически?

Ето какво е бъдещето на двигателя с вътрешно горене
19 яну 2021 23:20, Нели Христова
41
Ще станат ли всички автомобили напълно електрически?
Снимка: БГНЕС

През 2050 година нивата на CO2 трябва да бъдат намалени до нула, а забраната на стандартните мотори влиза в сила още от 2035 година. Означава ли това, че двигателят с вътрешно горене наистина е обречен, питат от Automedia.

Според Парижкото споразумение за околната среда, почти всички държави трябва да съкратят вредните емисии в транспортния сектор до нула. Отказът от автомобили с двигатели с вътрешно горене обаче изглежда абсолютно невъзможен, като това се обуславя не само от климата, но и от инфраструктурата, а също така и интереса на хората, пише в свой анализ производителят на автомобилно оборудване Bosch.

"Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например, тежките камиони ще използват горивни клетки и двигатели, работещи на водород. Що се касае до нивата на азотни оксиди и сажди, те ще бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдава вече са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това, системите за рециркуляция и обработване на отработените газове значително се подобрени, а бензиновите мотори отделят все по-малко азотни окиси, които може да бъдат спрени с помощта на филтри“, категорични са в Bosch.

Експертите от компанията смятат, че използването на филтри за твърди частици ще позволи нивата на вредни емисии да бъдат намалени дори под от законодателството допустимите граници. За целта обаче е нужен системен подход, в който основна роля ще играе оптимизацията на процеса на изгаряне и по-ефективна обработка на отделените газове. Едновременно с това трябва да бъдат подобрени системите за впръскване на гориво, да бъдат оптимизирани системите за охлаждане и за подгряване на катализаторите.

"Намаляването на нивата на емисии СО2 може да бъде постигнато и с помощта на синтетични видове горива. В наши дни много производители разработват биогорива, като не е нужно двигателите да бъдат преработвани, за да работят с тях", смятат в Bosch.

Според експертите на компанията, не всички автомобили ще станат електрически, а по-скоро необходимите на огромен брой хора по света двигатели с вътрешно горене ще се превърнат в напълно чисти агрегати.


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
1
 
2
 
! Отговори
abv преди 1 месец
Ще станат ама друг път.
Еле в България с ГЕРБ и през 10 000-та година няма да станат. По-скоро правила ще има, ама само който яко е крал ще може да ги изпълни.
37
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Остана и електрически кораби да пуснат, или между континентите всичко ще се телепортира.
Идеята им е добра, но на практика не може да стане. Именно заради алчността. Няма как всяко място по земята да се развие на едно икономическо ниво.
36
4
 
1
 
! Отговори
ГосТ преди 1 месец
Хибридите отделят точно 14 пъти по малко емисии от електрокарите. Сметнато е, и публикувано в научен журнал
35
1
 
2
 
! Отговори
ГосТ преди 1 месец
Абе тея са супер нагли. Как ще обяснят факта, че тесла отделят повече емисии от Мазда ? От Тойота да не говорим.
34
1
 
1
 
! Отговори
бл.134 в Зап. парк преди 1 месец
Е как няма да станат. До две години ще станат .Даже ще полетят.
33
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Няма да стане скоро. Тук в Лондон има много електрически но повече карат хибриди понеже отнема много време да се заредят и няма толкова много места и се чака с часове по опашки букавлно.
32
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не забравяйте, че електричеството е продукт, а не суровина. Като станат всички автомобили електрически, няма да се смогне с производството на ел. енергия.
31
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ДВГ ще останат само в бензиновата държава.
30
1
 
9
 
! Отговори
Най разумно е преди 1 месец
да се разлаботват евтини водоронни двигатели, водата е неограничена и вечна на земята. Гори и пак на вода става, това е върха!
29
3
 
9
 
! Отговори
гост преди 1 месец
Твърде много никел се изисква за всички тези батерии. Това са смартфони, автомобили, сателити. Това роботизиране на обществото няма да трае вечно. Извличането на рудата за батериите от недрата не е чист процес. След употребата батериите са дори още по-токсични. Всички проекти на робота Илон Мъск ще бъдат спрени.
28
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Демек, ако си тръгна един ден с електрокара от работа, не би трябвало да имам проблем с органите на реда по улиците, така ли да го разбирам?
27
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Цялата дандания е защото не само че Китай притрежават най-големите литиеви запаси, но вече и са окупирали правителствата на другите държави притежаващи литий- все държави на които не им пука как го вадят. А и на Китай не му пука в каква екологична мръсотия ги произвежда. Населението там от десетилетия ходи с маски и то не заради вируси а смог. Важното е да продават на подкупените политици западяци в името на Ню Грийн Дийл, батерии, солар панели, вятърни "мелници" в и Китай да превземе света
26
4
 
8
 
! Отговори
А сега сериозно преди 1 месец
И накрая след казаното в предните ми коментари искам да подчертая че не съм против електроавтомобилите. Просто мястото им не е във високия сектор. А за малки простички градски автомобилчета, без ненужни екстри като втора кола за пазаруване или ходене на работа и прибиране на деца от детска градина и т.н. Успешно могат да заменят втори семеен автомобил. Но не и да се заменят истинските автомобили. Поне в близките 100г. Дори тогава не съм сигурен че точно ел-автомобилите ще са алтернативата
25
0
 
8
 
! Отговори
А сега сериозно преди 1 месец
Да отговоря на предните футуристи.
Батерии от каквото и да се правят се вадят материали от някъде. И то не с машини на ел-енергия. И самия им производсвен процес не е чист. И рециклирането също не е чист процес. Освен това не могат да се рециклират вечно и се изхвърлят някъде. Ако говорим за автопарка на цял свят , всичко това е екологична катастрофа. И до тук не споменавам нужното производство на електричество и как ще се постигне за един цял световен автопарк. С какви екологични проблеми
24
2
 
2
 
! Отговори
Октан с/у кW преди 1 месец
при това гъмжило от бензинови и нафтови коли, примерни 7-800 мильона, всяка от които тон-тон и половина = 800-1200 мильона тона ***, и къде ще го денем и претопим? а да оставим че за мошните акумолатори са нужни огромни количества спец мат за клетките, та кой ще произведе милиьоните КW енергия за онищожаването на колите и минимум още толкова за производство на ел-коли.

Утопия са ел-секира-коли. за мотори те, рейсовете и камионите там изобщо няма смисъл от дискусия. отговорът е Ъ Ъ Ъ Ъ
23
2
 
2
 
! Отговори
Derstreichholz преди 1 месец
Аре не мерси. Иначе как ше турям тройка дизел на БМВ Е34-ката? Коги ше давам газ докато си слушам Терзис?
22
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Бочко

Ами как няма да пуши и вони когато колата ти е сигурно стогодишна бричка купена на старо? нормалният човек кара нова кола на всеки пет години. Първо стан нормален човек пък после говори за скъпи коли. Защото електрическата кола е много скъпа и такива като тебе няма да могат да си я позволят. Не че от тия коли има някаква реална полза. Аз лично уважавам фолксваген. Готини колички на добри цени.
21
3
 
0
 
! Отговори
Никво к'во! преди 1 месец
Те такова е ник'во е бъдещето на ДВГ-то и причината е, че това дето гори привършва - щом арабите помпат вече вода в нефтените находища да вадят нефт от там. А това дето го копате в морето е недостатъчно. Ама сега ако ме питате за тия петте форми за които си говорим има я и петата ...
20
0
 
3
 
! Отговори
Бочко преди 1 месец
Това 2035 за Германия ли е или да махам чипосания голф 1.9 тди -прави димна завеса тип черна мъга в продължение на 5 мин и полицаите не те виждат, без катализатор е на 570 хиляди оргинални км.
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 12

Както не говорим за всички хора в крайна сметка работата допира винаги дотам. Защото няма специални източници на електричество за богаташи. Всички черпят от едни и същи места. Да ги направят щом искат да угаждат на милиардери. няма нужда за пореден път да бъдат ощетявани обикновените хора. И е крайно време някой да почне да мисли за това. На хората търпението ще започне да се изчерпва. И това би било началото.