България - „слабият ученик“ при оцеляване в катастрофа

Вероятността да оживееш при ПТП у нас е най-ниска в ЕС
Обновена: 20 апр 2012 14:36 | 20 апр 2012 14:15,
67
България - „слабият ученик“ при оцеляване в катастрофа
Снимка: архив, Булфото

Вероятността за оцеляване при катастрофа по пътищата в България е най-малка в целия ЕС, съобщава вестник "Дерниер йор", като се позовава на данните от изследване на белгийското застрахователно дружество "Туринг".

Дружеството е изготвило своята класация на основата на данни, предоставени наскоро от Европейската комисия.

Нашата страна е наречена "слабия ученик" в Общността заради резултатите за смъртността при пътните злополуки - средно 118 загинали на 1000 катастрофи.

На второ място е Полша със 100 жертви при 1000 катастрофи.

Според данните най-безопасни са пътищата във Великобритания, където загиват 12 души при 1000 катастрофи, следват Германия (13 жертви), Швеция и Австрия (16), Италия (19).

От компанията отчитат, че страните в ЕС са положили усилия за чувствително намаляване на броя на катастрофите, пострадалите и загиналите на пътя от 2000 г. насам.

Най-добри са резултатите в Холандия, където за последните 12 години намалението по тези показатели е близо 75 процента - от 35 313 на 10 778 катастрофи годишно.

В Белгия за същия период се отчита намаление от 20 на сто.

"Туринг" отбелязва, че все по-често западноевропейци решават да почиват в Източна Европа и цитираните данни открояват необходимостта от повишено внимание на пътя, посочва БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


67
Още по темата: ЕСкатастрофи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
65
1
 
1
 
! Отговори
Judge Dredd преди 11 години
До Усмивката:Коментарът ти не е лош, но е допусната груба грешка. В статията се говори за Европа, което изключва азиатската държава Турция.
64
1
 
1
 
! Отговори
щирлиц преди 11 години
Шофьорските курсове трябва да бъдат държавен монопол.Да се върне кормуването на полигон.При ПТП с тежки последствия да се търси отговорност от инструктора и катаджията подарили книжката на такъв водач.И яко решаване на листовки и учене на правилника.
63
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Да бе,да!То по целият свят оцеляват,само при нас не.
62
1
 
2
 
! Отговори
Усмивката преди 11 години
Защо в България отношението на водачите към пътния полицай е само едно - ОМРАЗА? Ами защото само тук полицаите се крият в храстите,с цел - кого да прекарат и колко да му вземат. Често вместо да регулират движението в някоя невралгична точка, те застават недалеко от нея и започва доене на изнервените водачи. Това го няма в Германия, Швеция, Гърция, Турция. Полицаите там служат на хората, имат авторитет и са уважавани.Когато трябва и наказват, но наказанието е крайна мярка. Първа цел е превенцията
61
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До 58Няма да видиш и мамино и татино богаташко детенце да кара учебна кола.Но ще го видиш да кара скъпа мощна кола, с ръка висяща от отворения прозорец, кънтяща музика и висока скорост.Ромите карат трошки мерцедеси и не карат бързо, а разумно.За разлика от белите убийци
60
1
 
2
 
! Отговори
Усмивката преди 11 години
Така е, защото Отдел "Пътна полиция" е само КАТ. Задачите им са да се крият в храстите и да събират пари (рушвети, фишове и актове). Нека ОПП да публикува колко предписания са направени на ДА "Пътна инфраструктура", на общините и как те са изпълнени. В много от случаите на ПТП не са виновни водачите, а много лошата пътна инфраструктура. От 2 еднакви автомобила, караният в България ще измине 2-3 пъти по-малък пробег, докато се наложи ремонт на ходовата част. ОПП трябва да помага на водачите!
59
2
 
1
 
! Отговори
Гражданин преди 11 години
До 123 : има няма 20 км. магистрали построи. Малко, но от сърце.
58
1
 
9
 
! Отговори
РАДО ГОТИНОТО преди 11 години
ЕДИНСТВЕНО В БЪЛГАРИЯ МОЖЕШ СПОКОЙНО ДА СИ КАРАШ В НАСРЕЩНОТО ДВИЖЕНИЕ И ПАК ДА СЕ НАМЕРИ НЯКОЙ ДА ТЕ УДАРИ ОТЗАД!!!
57
3
 
5
 
! Отговори
123 преди 11 години
Е дори след като Бойко им построи толкова много магистрали, пак ли има катастрофи?
56
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
NQMA DISCIPLINA!!! NIKAKVI STARI I NOVI KOLI NQMAT ZNACHENIE - TUK V HOLANDIQ MASOVO E MODERNO SEGA DA SE KARAT KOLI NAD 25 GODISHNA VAZRAST, ZASHTOTO NE PLASHTAT DANACI I IMAT CHERNI NOMERA, NO NIKADE NQMAT SAOBRAJENIE CHE SHTE UBIVAT HORA, NALI?!
55
1
 
6
 
! Отговори
Мавродиев преди 11 години
Мисля, че смело можем да кандидатсваме в Гинес за най-масов участник в негативните класации!
54
2
 
1
 
! Отговори
до 54 преди 11 години
забрави да кажеш, че и много хора карат и удряни коли, веднъш ударена ли е една кола, 2рия път ще е смъртоносен
53
3
 
4
 
! Отговори
Станимир преди 11 години
Това е така поради няколко причини . Първата и най - съществена за мен е : Висок процент от шофьорите карат с изключително несъобразена скорост , много често и под влиянието на алкохол . Втората е : Колите ! Факт е , че обираме *** от Европейския съюз и поне 5 от 10 човека карат автомобили от преди 2000 година . Ако се задълбочаваме , можем и да стигнем до извода , че хората , които ни управляват , са виновни за двете .
52
1
 
3
 
! Отговори
кукуф преди 11 години
47,Не е точно така.Много по-важно е организацията на движението ПРЕДИ катастрофата.Пример-кръгово движение-и да катастрофираш ударите са тангенциални,много завъртени коли,смачкани тенекии и толкоз!Сравнение с челен удар щото,няма по 2 ленти в посока-трупове на поразия.За статистиката-и двете са катастрофи с пострадали,ама при едното каквато и спешна помощ да има,като главата е на 100 метра от тялото...
51
1
 
5
 
! Отговори
Kola преди 11 години
Това е заради автомобилите, които шофират хората там. Не са 15-20 годишни каляски без еърбеци .
50
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
съседа полицай си държи детето в скута докато шофира... за какво говорим изобщо. На въпроса "що така", последва отговор "тебе татко ти не те ли е возил така"
49
3
 
1
 
! Отговори
dido преди 11 години
uvajaemi dnes.bg,ti dori ne mojesh da dadesh danni v tablitza ili dfiagrama po mesetzi i godini za jertvite v BG i da gi sravnish s tesi ot drugite eu darjavi naprimer.....s drugi darjavi ot drugi kontinenti ......chislata u nas v BG shte govoryat za real grajdanska voina, inspirirana ot chauffeurskite uchilista i chauffeurskite uchiteli i poddarjana ot patnite slujbi i patnite politzai, patnite restoranti, ot rodnini i priyateli na "pocherpenite"....ili prosto sravnenie pri voinite v BG!!!!
48
1
 
15
 
! Отговори
анонимен преди 11 години
По брой дупки по пътищата на глава от населението поне сме на първо място в Европа!
47
1
 
7
 
! Отговори
БГ преди 11 години
Кога този народ ще проумее че сядаики зад волана започва да управлява собственото си самоубииство и нечие убииство.
46
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Брой на починалите при хиляда катастрофи е атестация за работата на бърза помощ и болничната помощ. Даже ми се струва, че у нас цифрата 118 на 1000, е занижена ,с починалите след определен брой дни, престой в болнично заведение.